Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 575 ggr
TheGerbil96
2013-11-09 10:27

i zooaffären

Brukar zooaffärer ha olika kön på möss i samma bur elr har dom hanar för sig å honor för sig??

Annons:
Lamina
2013-11-09 10:29
#1

Dom måste ha hanar och honor för sig enligt lag. Men djuraffärer är ofta dåliga på detdär. Det har hänt mer än en gång att folk har kommit hem med dräktiga möss eller möss med olika kön. Mitt råd är att inte köpa från djuraffär. Kolla istället om det finns någon bra uppfödare i närheten och köp därifrån.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Noa-Nisse
2013-11-09 13:50
#2

Jag köpte möss för längesedan från en zoobutik. Köpte 3 honor och alla var dräktiga, så efter ett par veckor hade jag 19 möss :P

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Sync
2013-11-09 15:45
#3

Jag skällde ut en affär här i ystad och pga det så fick jag med mig hem en dräktig hona utan att betala ett skvatt. Han hade honor och hanar tillsammans iaf. Blev så sur..

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2013-11-09 16:06
#4

Ja, här finns en hel del att göra. För oss musälskare.

Ska vi börja med att ha månadens zoobutik?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

TheGerbil96
2013-11-09 16:14
#5

Ja jag såg det idag! Jag va i lyckeby i Blekinge å då hade flera av mössen "sex" om man får säga så?:) å jag frågade om dom får göra så? Å hon sa att hon visste faktiskt inte så mycket om möss..

Grodan
2013-11-09 16:28
#6

#5 Du borde säga åt dem att sära dem genast. Separera könsvis.

Det finns inte marknad för så mkt möss och ska de avla ska de inte göra det i affären (där kunderna vistas), då det inte är lagligt.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Sync
2013-11-09 17:24
#7

Har inte varit i lyckeby. Dock bor jag i blekinge. Men ja, som Grodan säger så borde de separeras och man ska inte tveka om att berätta sådant.

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

TheGerbil96
2013-11-09 23:08
#8

Okej! Får säga till dom nästa gång jag ska dit! Sync det är på amiralenzoo vid maxi

Noa-Nisse
2013-12-03 20:16
#9

#7 Jag bor i Ystad :) kul!

Köpte de mössen på Arkenzoo för ca 3 år sedan. 
Var där senast idag och det såg ut som att de var separerade iallafall, man ser ju ganska tydligt om det är hanar.

 Medarbetare på Hundar.ifokus

Sync
2013-12-03 23:26
#10

#9 Har inte varit där på ett tag nu. Sist jag var där så hade dom fortfarande bara en bur med möss i. Det var ungefär för en månad sedan. 😕

// Adam Cool
- Paraxona`s ~
Kolla gärna in Mus.ifokusHjärta

Grodan
2013-12-04 01:47
#11

Det är ju för att vi musägare/musälskare inte gör något som de behandlar möss som skit.

Jag tycker inte att det är ok att det är såhär. Finns så många på sajten som är sittandes med +10 möss bara för att de fått fel kön eller dräktiga honor. Jag kämpade med dessa frågor med JBV redan 1995, tycker faktiskt att zoobutiker skall leva upp till detta. Min åsikt är att det inte ska vara för lätt att ha butik och sälja levande djur, för det är onaturligt, opersonligt, oetiskt och hälsovådligt för djuren. Så varför ger vi inte dem ett helvette?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: