Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 398 ggr
Velinga1984
2013-11-16 09:53

Mia kan tänkas flytta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mia heter SE-On the road´s Dynamic 88, och är en silver agouti. Hennes stamtavla finns nedanför. 

Pappa Alvis är en blekt argente cream, så var även farfar VD.Jolster. Alvis är inte utställd då han fram tills nyligen bodde ihop med sin kullbror. Kommer förhoppningsvis ställas nu under 2014. Farfar Jolster fick 1 A-pris på sin enda utställning. Alvis är född hos mig, och kvar här finns även alla hans kullsyskon samt en bror från en omparning. Lite "fel" finns i linjen och dessa kan givetvis fås om man är intresserad. 

Mamma Amsterdam kommer från Henry V.Raaij i Holland och kommer kanske ställas under 2014.

Mia är inte en bra silver agouti, men jag tror att med rätt partner så kan man förbättra det hon själv saknar. Hennes största fördelar är att hon kommer ifrån en stresstålig och supertrevlig linje. Jag kommer själv använda Mias kullsyster i avel och därför kan jag tänka mig låta Mia flytta. Gärna i byte mot en ny linje inom silver agouti. Mina krav är dock stora både på hur man tänkt använda Mia i avel/ hur man har henne som sällskapsmus och på den eventuella mus som flyttar hit. 

Alla mina möss hanteras av barn och bor mitt i vardagsrummet.

Annons:
Velinga1984
2013-11-16 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mia är den till vänster, kortet är taget när de är 12 dagar gamla

Velinga1984
2013-11-16 10:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mia är den till höger, kortet är tagna när de är 2 månader gamla.

(och nej, de är inte så magra som de ser ut. Men jag orkar inte ta ett bättre kort ☺️)

Upp till toppen
Annons: