Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 395 ggr
[Ruber]
11/24/13, 11:36 PM

Flying saucer - Lagom?

Har köpt flying saucer, största storlek. Alla roas av det, men en av möss, den som är mest energisk till sättet, kan springa jättelänge! Antar att det är bra att hon får ut lite av sin energi iallafall, men var går gränsen från nyttigt motion till ohälsosam besatthet? En kvart, en timme? Lägger hjulen dit några timmar då o då. Är det för mycket, tro? Försöker inreda annars också, så de får klättra och ha sig…

Annons:
Grodan
11/24/13, 11:42 PM
#1

En kvart.

Mina möss får inte springa mer än 20 min en gång i veckan. Jag är hemskt. Men mina möss har fina kroppar. Jag såg i helgen hur hjulspringande kan förstöra kroppar så jag rekommenderar det inte… klättra, gräva och annat som är naturligt håller kroppen i god trim… hjul/flygande tefat… inte så mycket.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Ruber]
11/25/13, 11:21 AM
#2

Yes, nu blev det hårt ransonering här :D. Jag förundras fortfarande över vilka akrobater de är att klättra på grenar och pinnar…, mer av den varan! Sandlåda har de inte brytt så mycket om, men funderade på att lägga dit en låda med jord i, funkar vanlig blomjord eller lecakulor?

Grodan
11/27/13, 10:14 PM
#3

#2 Ja klättrande är så mycket bättre än att springa på en sån där grej… tyvärr…

gammal urvattnad blomjord kan funka finnemang… (blöt rekommenderar jag inte) lecakulor… lol…

alltså spån, papper, massa massa… det blir när mössen grejar med det något smul, som de inte har några problem att gräva i


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
11/28/13, 7:12 AM
#4

Mina små töser älskar att greja med hö. Det är också bra att ha i buren åt dem. Och långa smala rivna remsor av tidningspapper håller de på att flytta omkring på och boa med. Jag slänger bara in en näve mitt i buren, eller också hänger jag upp remsorna någonstans så de måste jobba lite för att kunna göra bo av dem.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: