Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 6032 ggr
Grodan
2013-12-23 18:15

Klotter - här kan ni trolla 6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny klotter-tråd

Gamla tråden: LÄNK


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2013-12-23 18:16
#1

Sockerdimma får ingen medalj för att hon avslutar klottertrådar… 😛

❤️😉

men en liten kram kan hon få


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2013-12-23 21:03
#2

#1 Fast en liten eloge får hon allt eftersom hon alltid lyckas vara den som avslutar trådarna :D

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

vevve89
2013-12-23 21:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag sitter å funderar på hur jag ska banta 2 av 3 möss. Dom har gått å blive feta… Nå bra tips på överdrivet nyttig mat Grodis? Annars så har jag varit sjuk sen i torsdags så har mest varit i soffläge… Dålig bild på ena tjockisen;

Grodan
2013-12-23 21:24
#4

#2 ja absolut

#3 Du har inte sett en tjock mus du…

Pappa Åffi var tjock och go en period i sitt liv, så det kan finnas lite arv i att vara glada i mat. Dock var han aldrig FET och orörlig, utan bara rund om mage o rump… Moder är slank och fin, precis som systrar och bröder… märk dock att mina möss inte får pasta/vitt bröd (knappt bröd alls faktiskt), ingen sockrad mat, inte så mkt ris och inte så mkt tillagad mat (dvs inte så mkt bukfylla) utan det torrfoder jag blandar av fina råvaror och råkost från hela kostcirkeln


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-12-23 21:32
#5

Min pojkvän ville se lite mer action hos mössen….

Så han kom hem med en tidig julklapp till dom 😃

Var väldigt uppskattat! 

Hur ofta/sällan bör vi ge dom maskarna? De är ganska stora (Jag trodde aldrig att de skulle kunna döda dom och var beredd på att rädda mina små hjärtan från de vidriga odjuren..) men det var ju tydligen inga problem alls… haha mina små vilddjur! 

Och juste… väggen är borta… de slet sönder den, så jag tog ut den igår 😭

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-12-24 00:27
#6

Måste ju fortsätta min påbörjade trend ju ;) Vi ska åka och kika på valp på lördag!! Såååå taggad!! God jul alla btw!

-

Annons:
Sugar Mist
2013-12-24 04:05
#7

Vad den här sidan har förändrats sedan jag blev medlem. Alla är mycket hårdare.. Vilket är synd. Det är bra att vara kritisk men sidan har förlorat mycket av sin charm, minns att när jag blev medlem var alla så snälla, trevliga och ingen hyste agg mot någon, nu vågar jag knappt skriva här längre. Nä, jag håller mig nog till klottertråden, älskad klottertråd❤️

-

Lamina
2013-12-24 06:33
#8

Ra… Ny klottertråd, vad kul! Idag är det julafton. Jag är ensam hemma, utan syster, utan hund och utan dator. Råkade glömma datorn på sängen när jag räddade en av gerbilerna från att bli kattmat och ägnade någon timme åt att bara sitta och titta på mina pojkar. Den vart överhettad och dog. Skulle jobba idag, men vart förkyld. Får inte jobba vid minsta tecken på sjukdom. Typiskt alltså, för det finns INGEN som kan ta mina pass. Och jag såg fram emot lite trevlig OB. Vad värre är; eftersom brukarna ska vara här och fira jul med hela familjen på Torsdag så måste jag hitta nånstans att tillbringa natten om jag inte blivit frisk. Men det gör inget. Jag är ändå inte särskilt nöjd med klapparna jag köpt. Skyller det på syrran. Någon julstämning har jag inte. Skyller det på vädret. Och jag är av någon anledning på rätt så bra humör. Vet inte vad jag ska skylla det på… XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

vevve89
2013-12-24 09:23
#9

#4 syns mer irl än på bild=p blev mest lite fundersam när dom blivit nästan dubbelt. Nyss va dom slanka, å satinen är fortfarande slank.

Grodan
2013-12-24 21:53
#10

#7 Är det något som hänt?

Jo, det är ett hårt klimat vi lever i. Många av oss är hårt prövade.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2013-12-24 22:15
#11

#7 Jag håller verkligen inte med. Tycker alla är så trevliga här på mus iFokus!

Jag är en sån som egentligen knappt vågar skriva på forum. Det känns alltid känns som att man blir påhoppad och dumförklarad så fort man öppnar munnen, men här har jag aldrig känt så. Här vågar man faktiskt ställa frågor och berätta roliga saker och sånt. Det är en trevlig miljö. 

 Visst, jag har sett lite "påhoppande" i nån tråd nån gång, men inte alls många gånger (kanske två -tre , max). Tycker det är mycket vanligare på de andra iFokus -sajterna faktiskt..

Fast det här är ju bara hur jag upplever det…

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Sugar Mist
2013-12-24 22:20
#12

#10 Ja, jag tycker alla hyser mer agg mot vissa och vise versa, kan ju bara vara jag som misstolkar allt men det är ju vad jag uppfattar det som. #11 Jag blev medlem här i april-maj och har verkligen sett skillnad från då och nu, men som jag skrev ovan så kan jag ju ha misstolkat allt. Mus iFokus är absolut en av de trevligaste sajterna på iFokus och Grodan gör ett jättebra jobb med sidan men min uppfattning är att mus iFokus blir allt hårdare och hårdare.

-

Grodan
2013-12-24 22:41
#13

#12 Jo, det finns sånt. Hur ska man kunna hålla sånt borta?

När det gäller mobbing på nätet så är jag urusel. I 6 år klarade mus-ifokus sig på att ha högt i tak och tillåta det mesta. De gånger det blev tjafs i trådar fick dessa möjlighet att lösa sig själva just pga att vi inte gick in och petade eller pekade.

Sedan 2012 gick det åt skogen. Folk som redan var oense/ovänner el dyl använde mus-ifokus som ställe att bråka på. Det blev mobbing och elände. Det var riktigt illa.

Jag anser att vi ännu inte repat oss. Jag har inte repat mig. Mitt musintresse, mitt intresse att jobba ideellt och alltid finnas till hands dog lite…

Om sajten blir hårdare och hårdare beror nog på hur världen ser ut för övrigt. Samt att sajten krymper hela tiden. Vi blir färre och färre aktiva. Färre som vill dela med sig, färre som stannar och är aktiva. Folk kommer i regel hit för att ställa frågor, får svar och går sedan.

Sedan märkte jag förut att det alltid vara lite jobbigt i december, att det var mer tjafs då, men att det går över sedan.

Men kortfattat så vet jag vad du pratar om Sockerdimma. Jag vet. Jag och mina medisar jobbar för att hålla sajten sund.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Niji
2013-12-24 22:52
#14

Jag tycker att sidan är bra då jag är lite ( VÄLDIGT) blyg av mig och vågar aldrig riktigt fråga om hjälp då jag bara brukar känna att jag är i vägen och är jobbig men här känns det som om jag kan fråga och svara på trådar m.m :) Jag har aldrig upplevt något otrevligt men sen så blev jag medlem för någon/några månader sedan så det kan vara det med :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Galenidjur
2013-12-24 23:19
#15

12# Jag blev också medlem här typ i april (haha vilket sammanträffande)

Men alla uppfattar inte lika och så är det bara. Kan ju vara som Grodan säger också att det blir lite mer tjaffs runt december. Det låter inte helt orimligt då detta är den mest stressiga tiden på året och stress brukar ju ge upphov till irritation.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2013-12-24 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Fick precis ett mejl ifrån gubben min!

Våra små troll fick tydligen en julklapp utav svärföräldrarna mina…🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2013-12-24 23:37
#17

#14 Vad härligt att höra!

#15 Jo, så är det. Vi är alla olika. Sedan om vi själv mår lite dåligt kan vi ha lätt att ta åt oss saker som vi tror står i texter…

#16 Aw. Fin ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-12-24 23:43
#18

#17 Ja, velat ha en sådan länge men aldrig hittat lejonet (a) vi fick tydligen elefanten också, men sa att den kan få vänta att hamna i buren tills de bitit sönder denna… hihi 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2013-12-24 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Plutten fick också en julklapp och jag är rätt säker att han tycker om den.

Ser så ut iallafall 😉

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2013-12-25 00:52
#20

Gris. Jag älskar sådana där grisar👍 Jag måste alltid klämma några gånger när jag ser en sådan i butiken.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Emmaslindh
2013-12-25 01:14
#21

haha, jag tycker dom grisarna låter som brunstiga kor ☺️😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-12-25 02:35
#22

Vi har också en gummileksak som grymtar- dock i form av ett FÅR! Granngårdens gummifår som grymtar… Grymt sa fåret.

-

Tjeja
2013-12-25 09:32
#23

#22 ha ha ha :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
2013-12-25 10:09
#24

min prins jag har varannan vecka har tysta leksaker…. *tråkig* står inte ut med ljuden från dom haha! Han fick en sån gris förra julen har jag för mig, den var i slamsor på en timme… tror han ogillade ljudet han med… 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Galenidjur
2013-12-25 11:42
#25

haha jo, han tuggar ju sönder dem rätt fort så det ligger gummibitar över hela golvet, men nån gång måste han ju ha kul han också :P 

Vi köpte den mest för att ljudet var så oväntat, man förväntar ju sig ett sånt där jobbigt pip, men så grymtar den istället. Tycker det är lite roligt 😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Tjeja
2013-12-25 13:28
#26

#25

Du Galenidjur, har du inte någon större version av den där härliga avatarbilden du har med ditt regnbågshår? Och någon/några fler bilder av det när du var färgad sådär fint? Hur lyckades du med det? Att få till så många färger utan att det bara blev en enda soppa av allt liksom? :D

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
2013-12-25 13:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#26 Jo jag har hur många bilder som helst :P 

http://dark-ana.deviantart.com/gallery/11472490

Har inte just den bild som jag använder som profilbild uppladdad, men här är lite andra bilder.

Jag bara blekte håret, sen delade vi upp det i åtta delar och så la mamma i de olika färgerna. Hade definitivt inte kunnat göra det själv 😃 

Edit: just det ja, man kan ju bifoga bilder i sina kommentarer, varför glömde jag av det :P

Här är den iallafall, min profilbild

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
Smulan80
2013-12-25 15:15
#28

Själv är jag mest tyst just nu, för jag själv mår pyton. Jag vet att jag då "feltolkar" vad andra menar/skriver (alltid till det negativa) i de lägena. Bara för att mitt egna huvud är så negativt.

Sedan har jag sett att många här har det ganska tufft med RL just nu på olika sätt och det färgar "tonen" en hel del också. Så om det nu "upplevs som en annorlunda ton" så kan det kanske ha med saken att göra utan att någon medvetet blivit "hårdare" på något sätt. Men visst en skillnad har det blivit.

Galenidjur

, herreminje vad snyggt hår. Ursnyggt!

Jag hoppas att alla har haft/har en trevlig jul. Oavsett om ni firar eller ej.

Tjeja
2013-12-25 18:23
#29

TACK #27 Galenidjur för de bilderna! 

Så fruktansvärt snyggt och läckert! 😃

ha ha.. Jag är typ 40 bast och blir avis och vill ha det där håret ändå! (skulle aldrig våga dock förstås, är lite för gammal för det, men i alla fall!) 🤪

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galenidjur
2013-12-25 20:15
#30

#28 och #29 tack så mycket :)  

#29 hahah det är aldrig försent vettu😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

[Iyen]
2013-12-25 20:38
#31

Jag ber om ursäkt om jag låtit hård här på iFokus. Om det är något särskilt som just jag har bidragit med som någon vill ventilera- pm:a.

Galenidjur
2013-12-25 23:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

En tröttis ❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

jollycox
2013-12-26 15:11
#33

Nu har två av tre hundar åkt(till min syster) och en hund(hennes) kommit hit. Det var jag som bestämde att dom skulle åka. Jag kommer inte överrens med dom två men det kommer bli tomt utan idioten. 😢 Han kan alltid komma tillbaka om det inte funkar. Tror ändå det blir bättre för honom där med mer aktivering.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

KickiG
2013-12-26 22:44
#34

Jag råkade visst köpa ett nytt begagnat terrarium åt mössen på nätet. Priset var bra, men det är nog kanske lite i största laget. Nå ja, det kommer ju finnas utrymme för dem att fara runt bara jag får hem det och inrett både på höjden och bredden och djupet.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Lamina
2013-12-27 03:13
#35

Smarta jag kände mig trött på jobbet och stoppade i mig 2 koffeintabletter. Sen drack jag fler glas Cola än vad jag kunde hålla räkningen på när vi åt julbord. Gissa hur trött jag är nu?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-12-27 09:17
#36

Åhnej… nu har jag sett sååå många bruna dobbishanar för omplacering att jag avlider av sukt… tur att de är lååångt borta..

Den 7åriga kastrerade i Nacka (blocket) är säkert svart…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2013-12-27 11:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Idag kl. 15.45 ska min tjej vandra vidare… Åh ångesten, känner mig helt förstörd :(

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
2013-12-27 11:58
#38

Ååh… #37 lilla snuttan…

Hur gammal är hon? Är hon sjuk?

Beklagar i alla fall sorgen!

 Kram!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
2013-12-27 12:35
#39

#38, hon är 1½ år gammal och har en livmoderinflammation som inte vill ge med sig för medicin, så då fick jag välja på att kastrera henne eller låta henne somna in… då hon är en tjej som väldigt lätt blir stressad runt nya människor och dessutom inte är så jätteung längre så kändes det snällare för henne att ta detta beslutet… även om det innebär för mig att förlora min bästa vän :/

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
2013-12-28 18:58
#40

Nystädat och ommöblerat hos mössen. Älskar titta på dem när de är så ivriga att undersöka allt nytt (och gammalt som är på andra ställen) att de nästan snubblar över varandra när de kilar runt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2013-12-28 19:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Hoppsan, jag har blivit med hund.. Nejmen, världens charmigaste, något blyg, aussievalp har flyttat hit!

-

Annons:
KickiG
2013-12-28 19:20
#42

#41 Nämen, ser man på! Vilken sötnos 😍 Grattis!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tjeja
2013-12-28 19:38
#43

#39 Det låter ju som du tog helt rätt beslut för den lilla damen i alla fall.. hur jobbig sorgen än är! Kram på dig! Blomma

#41 Vilken sötis! Hjärta Grattis!

Ja världens lycka och sorger går verkligen hand i hand ibland…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
2013-12-29 00:35
#44

#41 Grattis!

Jag har träffat 4 underbara Faraohundar idag. Det var över 20 år sedan jag träffade en senast och minns ingenting. Underbart vackra. Skall passa dem nästa helg - hos dem, för de kan nog inte vara här med alla djur som springer omkring…

Och sedan har jag träffat ajanki en liten sväng. Det var trevligt. Vi pratade bara mus… 🤪


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2013-12-29 01:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Dethär är Blaze, mammas Franska Bulldog. Hon är på besök här och har förstört min sömn dom senaste nätterna. Det är vad man får ta om mamma ska komma på besök. Jag älskar dessutom hennes charmiga uppstudsighet. (Fast hon har minsann fått lära sig att veta hut sen hon flyttade hem till päronen.) Blaze flyttade till mamma i somras då hennes uppfödare fick lite personliga problem och inte kunde ha kvar dom flesta av sina djur. Mamma har haft ögonen på den lilla charmknutten i hela hennes treåriga liv och vart överlycklig över att få ta henne på foder. Vi är alla överförtjusta. Men Det är en sak som jag stör mig på med Blaze. Frallor i största allmänhet är hemska. Det är i mina ögon inte ok att avla fram så missbildade nosar. Men Blaze är extrem, t.o.m för att vara en Fralla. Hur kan någon tycka att det är ok att en hund ser ut som hon?!? Och som hon låter… Varje andetag är en extrem ansträngning där hon får ta i med hela kroppen. Jag älskar den lilla parveln, men tycker det är fruktansvärt att man kan avla fram något som henne. Som tur var så verkar hon vara en lycklig hund ändå, om än inte en direkt överenergisk sådan.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2013-12-29 02:02
#46

#45 Jag gillar Frallor, men tycker givetvis att det är en mycket drabbad ras. Främst tänker jag på problem med att föda ungar och alla sjukdomar som drabbar hundarna: gomspalt, patella, andningsproblem mm.

Frallor snörvlar och låter, det är normalt. Men har de för trånga luftrör och har svårt att andas måste man utvidga. Går det inte måste man göra något annat. Många väljer att avliva.

Så fundera på om din mors fralla mår bra. Eller har den syrebrist?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2013-12-29 02:28
#47

#45 Jag håller verkligen med. Det är helt sjukt att vi människor fokuserar så mycket på utseendeavel att vi i slutändan avlar fram djur med stora hälsoproblem som i sin tur också leder till förkortad livslängd! Och det är ju inte bara den fysiska hälsan som blir sämre heller utan även den psykiska.

Själv skulle jag ju hellre ha en lite "osnygg" hund som är fullt frisk och klar i huvudet än en supersnygg, sjuklig och blåst sak som bara blivit framavlad för att tittas på….

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2013-12-29 03:45
#48

#47 Håller med till en viss del, men jag älskar tyvärr rasrent. Kan inte rå för det…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
KickiG
2013-12-29 09:57
#49

#45 Håller med dig Lamina. Att man avlar fram hundraser som inte ens kan göra så grundläggande saker som andas problemfritt är ganska hemskt. Rasstandard är bra till mycket, men ställer också till det i många fall.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Galenidjur
2013-12-29 10:55
#50

#48 jo jo , och det är inget fel med det,  men man behöver inte ta det så långt att de blir hälsoproblem. Det var det jag menade. 

Precis som #49 säger

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

KickiG
2013-12-29 17:12
#51

Fick meddelande idag att det begagnade terrariet jag skulle köpa hade gått sönder när säljarna flyttade på det :(

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2013-12-30 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

I fredags fick hon vandra vidare, min älskade prinsessa. 

Åh va det är tomt nu, min lilla flicka som alltid kollade på TV med mig och kunde gosa i flera timmar…. 

Tur att jag iaf har mössen kvar som tröstar mitt brustna hjärta! 

Hoppas hon sover gott, mitt hjärta! ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

lol girl
2013-12-30 03:48
#53

Sitter uppe och tänker på hur fantastiskt det är att människan har lyckats tämja så små djur som möss… Helt otroligt när man tänker efter!

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Moonchillas
2013-12-30 04:03
#54

Ja men visst är det. Dessutom att möss har så länge faktiskt varit just sällskapsmöss, i alla fall i England.

Emmaslindh
2013-12-30 10:15
#55

Jag tycker det är ganska tufft med alla dessa små sällskaps djur faktiskt… och framför allt hur nära oss de kan bli, hur mycket vi kan betyda för dom.. 🙂

Ny Avatar hohoho, nu kommer minsann ingen känna igen mig… 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Emmaslindh
2013-12-30 22:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Tjejernas nya bur hämtades idag! :D Och klantig som jag är lyckades jag halka och tappa ena skjutdörren påväg från vbilen, suck !!! Men ska lösa detta nu va tanken ;)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2013-12-30 22:09
#57

Aldrig får man vara glad,

-

Moonchillas
2013-12-30 22:20
#58

Mycket snyggt terrarium 😃 Kan själv tänka mig ett sånt då jag gillar tanken att kunna öppna framifrån istället för ovanifrån.

Grodan
2014-01-01 08:11
#59

#56 Man behöver inte ha skjutdörrarna i. Jag kör utan skjutdörrar


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-01-02 02:28
#60

#59 kör på ena rutan öppen just nu, de verkar ändå inte våga sig ut lol… men vill ha skjutdörrar till ifall den ska användas till annat än möss senare.. dock har jag fått tag på gratis plexiglas ifrån gubbens kompis, så ska iväg och skära ut efter den rutan som fortfarande är hel senare. Dock lär mustjejerna få fortsätta ha öppet :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

jollycox
2014-01-03 19:15
#61

Ikväll börjar fångarna på fortet.
Nu ska jag gå ut med hunden.
iFokus är bäst. :)

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Emmaslindh
2014-01-04 16:32
#62

gud vad jag önskar att jag hade haft batterier på min kamera nu, för Matilda håller på och bygger ett bo av hö och det är typ supersött, hon väljer strå med möda, springer iväg och placerar det där hon tycker det passar bra och springer och hämtar ett nytt… sååå söt!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
KickiG
2014-01-04 19:28
#63

#62 Ja visst är de för underbara när de håller på!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-01-04 19:58
#64

#63 Ja helt otroliga! nu har hon även kämpat runt med en toarulle och papper för att avsluta bygger, superfint vart det haha!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2014-01-05 08:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Varit hundvakt till 3 Faraohundar i några dagar - bott hos dem. Åh, vad det har varit underbart. Den ena äldre hanen släppte det för efter 1 dygn och han visade upp sin stora gospotential - nästan lika gosig som Korven… åh åh åh säger jag bara…

Taika - tiken (8 år) som skrattar, är glad och lättsam och som inte hade några större problem med mig, hon delade säng med mig första natten


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-01-05 09:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Jumjum, den yngsta killen (4 år), lite signalkänslig, lite osäker, osäkerheten på mig släppte dock efter några timmar. Mycket lekglad.



❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-01-05 09:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Kevin - stora fina killen (8 år), som drog sig lite undan när matte åkte, men till slut fick jag honom att t o m leka och gosa


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-01-05 09:30
#68

#65 Faraohundar är så fina tycker jag! Lite avundsjuk är jag allt på dig.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-01-05 09:44
#69

Verkligen fina hundar. Bekantskapen med rasen är för mig lite ny. Och de har inte varit superlätta att lära känna.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Tjeja
2014-01-05 14:12
#70

ÅÅh sådan fina vovvar! hjärtat smälter! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sugar Mist
2014-01-05 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

…fullt ös!

-

Emmaslindh
2014-01-05 14:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Saknar mina fullt ös medvetslös grabbar! Spanieln är min väninnas underbara Julius och Parson Terriern min brors kompis hund Bobby jag tidigare var dagmatte åt, numera bara hundvakt när det behövs. Fina killarna

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

[Iyen]
2014-01-07 09:21
#73

Igår hittade jag zoomus död i buren. Ca6 mån gammal. Och därför vill jag bara säga hur mycket jag uppskattat er uppfödare som satsar på långlivade sällskapsmöss. Ni är guld värda

Grodan
2014-01-07 09:23
#74

#73 Åh! RIP och stor tröstkram ❤️

Saknar dig IYEN!!! Sluta jobba och ha ett liv, sitt mer vid datorn och mus-ifokusa dig!😍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-01-09 09:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Idag (Eller ja, igår, upptäckte det idag) kom ett paket ifrån Mus.ifokus! 

Vill bara tacka så supermycket för de fina hängmattorna och korten! :D 

Majoriteten av korten får stå på flickornas terrarium, medans två av korten ska sättas fast på akvariumet, där även hängmattorna hängdes in… för senare idag ska det få flytta in en filur där… 😍

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2014-01-09 09:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

korten 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
[Iyen]
2014-01-09 09:17
#77

#74 hihi du e la för go. Tack :) Jag ska försöka. Men jag har inte så mycket musigt att säga. Fröken K verkar må bra och urantimus har fått ett trevåningshus i buren. Idag är planen att jag ska fixa dubbelhängmattor åt både råttor och möss. Klotter klotter klotter

Galenidjur
2014-01-09 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

Den här tjejen har stulit mitt hjärta. En riktig liten mysmus är vad hon är ❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Emmaslindh
2014-01-09 14:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Nu är lillkillen hemma! En riktigt nyfiken och social liten filur som gärna hälsar och trampar upp i handen! ser fram emot att lära känna han mer, känner på mig att vi kommer få det underbart tillsammans 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2014-01-09 14:51
#80

#75 + #76 Åh! VAd härligt! Jag älskar när folk tar foto på sina vinster.❤️

Hängmattorna har ales här på sajten sytt. Hoppas dina möss älskar dem och inte tuggar sönder dem.

Det '"fotot" som det står I love, det är en magnet. Att ha på kylskåp, plåtdörr etc.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-01-09 14:55
#81

#80 Hihi, ja fick veta att hon sytt dom idag när jag var där och hämtade lilla muspojken 😍

Förstod det, men mitt kylskåp är rostfritt så det får sitta fast på terrarielampan tills vidare 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
2014-01-09 15:50
#82

#78 Vad glad jag blir😃

#79 Såå fin❤️

Grodan
2014-01-09 15:54
#83

Nyfis, vem är tjejen i #78?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
2014-01-09 15:54
#84

#83 Det är en dotter till Bimalimus och Kossan🙂

Grodan
2014-01-09 17:10
#85

👍


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-01-09 19:41
#86

Snart: te m nybakta scones (glutenfria m anis o havre) o en film.. ev en iller också


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-01-09 20:12
#87

Usch vad jag hatar SL idag. Kommer hem 3 timmar sent för att dom ger ut felaktig information, missar att ge ut information över huvud taget och rätt och slätt skiter i vilken service deras kunder får. Sen skickar dom av någon konstig anledning hela 4 tåg från Västerhaninge till Stockholm på mindre än 20 minuter, medan vi strandade Nynäsbor får vänta i 30-40 minuter. Synd för dom att jag inte tolererar att bli hanterad på dethär viset. Jag kommer riva upp himmel och ******* tills jag får ersättning för dethär. Försenade tåg p.g.a signalfel och skit kan jag köpa. Men att bli totalt ignorerad och bara dumpad på lämplig station utan någon som helst info kan jag inte acceptera… -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2014-01-09 20:40
#88

#87 Välkommen till Stockholm, såfort snön kommer imorgon kommer det bli ännu mera kaos! *glad att jag flyttat från pendeltåg linje*

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
2014-01-09 21:13
#89

I över tre veckor har det regnat…hela dagen i dag har det ösregnat:( La mig på soffan och kollade lite film efter det släppte jag ut hundarna, då är det helt vitt ute…alltså kan vädret bestämma sig..vinter eller regn och slaskvinter?

Grodan
2014-01-09 21:22
#90

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ… kommer snön imorgon??? suck…

nåja, skitsamma… mina scoooooooooooooooones blev såååå goda…

måste försöka baka bröd med jäst när jag besöker varm lägenhet… till djuren… har funderat på ett recept… tänkte ha i sojamjöl o annat nyttigt… sedan torka så de blir skorpor


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
KickiG
2014-01-09 21:24
#91

Jag gjorde blandning åt mössen. Tänkte att är hälsosam jag med och gjorde en blandning åt mig själv att ha i myslin. Hällde i en burk, satte på locket och skakade om för att det skulle blandas. Gissa om locket var ordentligt fastsatt… Gissa om det är en massa frön och nötter och annat gott överallt. Tyvärr är min städhjälp (hunden) inte så förtjust i att hjälpa till att städa upp den här röran.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-01-09 21:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

#91 Gjort många gånger… Roligast när jag tappade torrfoderbunken över hela källartrappen… JÄIJ!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-01-09 21:49
#93

Hungrig… äta bulle eller bröd kanske?

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
2014-01-09 21:50
#94

Kladd och troll..

trött! 

Natti natti alla muser! 😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

jollycox
2014-01-09 22:13
#95

Här har det snöat drygt en decimeter från tisdag till onsdag och nu toksnöar det igen. Blir att skotta baksidan imorgon igen.
Nog för att jag gillar snö och att skotta men allt behöver väl inte komma på en gång?..

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Grodan
2014-01-09 22:23
#96

dancing-poop.gif


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-01-09 22:27
#97

Om 5,5 h ringer väckarklockan. Börjar inse att det kanske är dags att stänga ner och krypa under täcket. Vi ses imorgon igen! 😴

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Galenidjur
2014-01-09 22:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Är det nån mer än jag här som spelar Skyrim? Sen jag fick min nya dator och har kunnat spela på ultra high quality har jag blivit helt kär i det här spelet. Har gått runt idag och tagit hur många screenshots som helst 😍

(Detta är en av screenshotsen)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2014-01-09 22:29
#99

#97 sov sött🤦‍♂️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-01-09 22:43
#100

Jag tvättade nyss, eller, jag plockade ner tvätten kanske man skulle säga? Såg att en av mina sockar jag aldrig använder hade gått sönder i hälen, tål inte känslan av ojämna strumpor under fötterna så… jag gav sockan till flickemössen. Molly ligger i den och sover, Matilda gör någon form av glädjeryck… hihi, undrar hur hel den är imorgon…

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2014-01-09 22:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Molly dyker in…

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2014-01-10 05:30
#102

Sitter 5:30 och äter chokladtomte medan valpen underhåller sig själv. Gymmade för första gången på över ett år och jises vilken träningsvärk, så funderar på att skippa skolan idag.

-

[Iyen]
2014-01-10 06:16
#103

#102 slippa skolan pga träningsvärk? Förstår om valpen lockar mer, men inte skolka pga träningsvärk :P

Sugar Mist
2014-01-10 06:18
#104

#103 Träningsvärk i båda benen så jag kan knappt gå ut med valpen. För att gå till skolan måste jag gå 1km och sedan ytterligare 1km efter bussen… Känns inte såååå lockande, heh.

-

Annons:
[Iyen]
2014-01-10 06:27
#105

#104 du vet Nike reklamen, just do it? Jag vill också gå i skolan. Orättvist!

Grodan
2014-01-10 15:14
#106

Dricker kappåsjino med vaniljpulver o honung (istället för vaniljsocker o socker)… var så gott så jag måste göra en dubbeldubbel till…

sen gör jag nog inte så mkt mer, även om jag veeeeeet att en råttbur vill bli städad… 

joo… ska leta fram någonting att see online förstås… nån liten jäkla film borde det väl finnas till liten grod


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2014-01-10 15:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

När vi var ute i hagen för att trötta ut all valpenergi som sprutar i krokodilvalpen gick ett äldre par förbi- såklart började de vissla och locka på Flynn.

Han kollade bara på de innan han fortsatte bakom mig, sååå stolt över honom. Han sköter sig sååå jäkla bra- precis som jag vill ha honom, social men föredrar matte.

-

Grodan
2014-01-10 16:12
#108

#107 plask plask

attans, det blir nog kopp 3 av kappåsjino… de va la mums


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2014-01-10 16:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

#108 plaaaaaaaask

-

KickiG
2014-01-10 19:16
#110

#109 Vilken sötis! Bäst låsa in honom om nätterna, kan vara att jag smyger dit och stoppar honom i min ficka!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-01-10 20:19
#111

jäklar, magen kurrar… bara djuren har fått mat idag… sånt här blir jag så trött på… jag matar djuren… men vem matar mig?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
jollycox
2014-01-10 22:19
#112

Imorgon är det städdag och jag känner ingen kreativitet hur jag ska inreda buren. Oftast har jag redan tänkt ut hur jag ska göra och längtar till städdagen, ibland blir det som jag tänkt, ibland inte.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

vaniljkaka
2014-01-10 22:47
#113

En grej jag e lite missnöjd med iFokus är att trådarna är inte uppdelade i sidor, alltså sida 1,2,3,4 osv.. det blir jätte långt att gå ner om det e många inlägg :(

Sugar Mist
2014-01-11 00:16
#114

#113 Längst upp i inlögget brevid Bevaka och. bokmärk finns knappen Oläst som går ner till de inlägg du inte läst.

-

Velinga1984
2014-01-11 14:20
#115

Jag saknar mina möss, mina söta små vänner.

Lamina
2014-01-11 22:59
#116

Dethär kommer bli en lååååång natt. I samma sekund sim jag klev innanför dörren på jobbet insåg jag att jag glömt ta ett rosa piller idag. Ont i benen… Och värre lär det bli. -.- Och just i natt kommer det ju självklart bli extra mycket spring. Har varit här i blott en timme och inte fått sitta stilla i en sekund. Larmet går i ett. Och ungen ligger och skriker i sömnen. Bara 9 timmar kvar…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Galenidjur
2014-01-12 01:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Inte bara att burstädningen började mycket senare idag, men det tog också mycket längre tid än vanligt…MYCKET längre tid än vanligt.. Nästan fyra timmar för två burar! Var tog tiden vägen?! Måste  ha rört mig i slowmotion eller nått hahaha. Herregud! 

Dock lyckades man iallafall möblera om burarna helt och håller och även flytta in lite nya grejer så det är väl värt det…och flickorna verkar så nöjda så.

Nu ska här sovas till ljudet av möss som prasslar med tidningspapper och bygger fina bon. Mysigt ❤️

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lamina
2014-01-12 02:25
#118

Uhh… Jag städar råttburen plus alla 6 småburar på 4 timmar. Eller tja, om jag inte latar mig och tar pauser var femte minut iaf. Hmm…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Galenidjur
2014-01-12 02:40
#119

Fast jag städar inte bara rakt upp och ner haha. Jag använder också den tiden för att umgås med mössen. Låta dem klättra runt på mig medans jag grejar osv. Så oftast tar det kanske 1,5- 2 timmar för mig att städa. Men idag var jag ovanligt seg hha. Kan ju vara för att det är mitt i natten knske ;) + att jag var tvungen att laga lite grejer. Sen räknade jag även köksstädningen då jag måste sopa rent golvet. Har en förmåga att få spån överallt. Lol Skulle jag däremot bar slänga ut det gamla och slänga i det nya så hade det la tagit enhalvtimme eller nått sånt .

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

KickiG
2014-01-12 07:14
#120

#119 Alltså det där med spån överallt känner jag igen. Är de typ magnetiska? Kan spånen hoppa och springa omkring? Ibland tror jag att jag har mera spån i hela lägenheten än jag har i buren när jag är klar 🤔

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
2014-01-12 09:19
#121

Fördelen med att ha gnagarna i ett helt eget rum: inget spån nåstans. Nackdelen är att jag inte kan ha möss eller andra djur med mig ut i lägenheten. :( Jag överlevde natten iaf. Den var ovanligt trevlig rent ut sagt. Men nu har jag ont i varenda jäkla led… Hem och knapra piller och studsa i säng. Fast studsa kan jag visst inte just nu…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Velinga1984
2014-01-12 22:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Hittade lite gamla kort och då vill jag visa detta. En liten son på 1-2 år som kör råttan Tindra. Tokråttan som stannade i vagnen tills man plockade ur henne. Tindra kom från råtthjälpen med okänt ursprung.

Galenidjur
2014-01-12 23:32
#123

#122 Vad sött!

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Lamina
2014-01-13 02:33
#124

Ni vet hur det kan vara ibland när man ska sova och alla tankar kommer rusande. Tankar om framtiden, sinnessjuka idéer (som verkar bra just då) och sånt skit. Det har jag just nu. Bara det att jag sitter på jobbet och gäspar och kan inte få stopp på min hjärna. 3 hours and still going strong. -.-

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-01-13 22:58
#125

#115 Förstår dig! Du har gjort ett tufft val.

Själv har jag alltid valt djuren, framför allt faktiskt. Framför familj, vänner osv. Men min gräns kommer ev snart bli nådd den också. När jag måste sälja allt jag har och inte längre har tak över huvudet, då kan jag inte längre ha några djur


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Velinga1984
2014-01-14 05:50
#126

#125 Usch, är det så illa 😕

KickiG
2014-01-14 07:58
#127

- 17 grader ute… Nu är det vinter tammetusan!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Iyen]
2014-01-14 10:31
#128

Och nackdelen med att ta sovmorgon när det snöat….. ALLA grannar vet det. Hmpf Humbug

hejkomochhjälpmig
2014-01-14 14:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Saknar sommaren och uteritterna på arabdamen i bara halsring i SOLSKEN! Det är så kallt just nu! Brr brrr brrr

Grodan
2014-01-14 15:17
#130

#126 Det lutar ju åt det hållet. 

Jag gör ingenting vid datorn just nu. Jag har saker att göra, men jag föredrar att bädda ner mig i flanell o dun efter 1 timmes promenad.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-01-15 14:10
#131

Sista dagen på jobbet idag. 50 minuter tills jag stämplar ut och blir arbetslös igen. Nå, ett kort vikariat är bättre än ingenting, och har gett lite välkomligt klirr i kassan. 

Och nu kommer jag igen att ha tid med att göra allt jag inte hunnit med de senaste 3 månaderna.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
2014-01-15 14:10
#132

Fast det heter visst arbetssökande i dagens läge…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Grodan
2014-01-15 14:22
#133

#131 Välkommen i gänget! 😛


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2014-01-16 00:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Den här bilden är för rolig. Lilla lou-lou ser så besviken ut där i hörnet hahaha

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

KickiG
2014-01-16 07:56
#135

Vovven och jag mötte en konstig syn på kvällspromenaden igår. Lime kom helt av sig och bara stod och stirrade med ögon stora som tefat. VAD ÄR DET DÄR????? såg hon ut att tänka medan hon tittade på de konstiga djuren som kom gående i koppel. Harar? Katter? Gigantiska möss? Lustiga taxar? Nej, det var ju två illrar på kvällsprommis med husse! 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-01-16 08:33
#136

åh va allt blir strul ibland. 

Jag skulle varit hundvakt åt en fin liten wachtel herre nästa vecka, vilket varit planerat sedan kanske 1 månad tillbaka. Passade denna hund ofta förut och vi går så himla fint ihop att jag längtat ihjäl mig tills dagen D då jag skulle få ta hem mitt lilla gos och rå om honom i en vecka. Sen i förrgår så ringer husse och säger att hans dotter hade fått möjlighet att ta lilla Nosler istället. Blir såklart besviken men vad ska man göra? hunden har det väl trevligare hemma iaf. 

Men så idag så ringer mamma mig. (Lång bakgrunds historia kort, Nosler är mammas kollegas mans hund, de har varit gifta i 2 år och det är massa strul med tonårsbarn osv osv osv) och är skitförbannad på sin karl, och hans dotter, för att dottern sagt att hon inte vill ha hunden iaf nu och fixat så att hennes kompis i Enköping ska ta hunden istället, vilket hennes pappa då såklart säger "ja men va bra då kör jag dit honom innan jag åker till arlanda" utan en enda tanke på att jag då kunnat ta hunden iaf. 

baaajs! Aja, jag skickade ett sms till Kim och sa att vill han slippa köra till Enköping kan han lämna hunden till mig istället, har inte fått något svar ännu så vi får väl se vad som händer…

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2014-01-16 10:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#137

När jag ändå väntar på bättre tider så passade jag på att använda mina icke existerande sykunskaper och sy ett gosigt hängrör..matta åt Kånrad, tjejerna demolerar bara allt jag syr åt dom men Kånrad har skött sig bra med sina hängmattor, så testar detta! 

Vart ganska nöjd ändå, fluffigt och gosigt!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
2014-01-16 10:58
#138

Årets första sjukdom för mig då.. Magsjuka, tagga.

-

Galenidjur
2014-01-16 11:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#139

Jahaja, så möttes man för andra gången av  att Thymus äventyraren var ute på promenad på golvet i mitt rum. Suck…Men eftersom hon sprang direkt fram till mig var det bara att plocka upp henne och sätta tillbaks henne i buren igen. 

Locket hade inte satts på ordentligt så det blev en liiiiten liiiiten springa (man ser den på bilden) som hon kunde klämma sig igenom + att min kontorsstol stod farligt nära burkanten så hon har förmodligen lyckats klättra upp på ryggstödet och sedan ner. Hade stolen inte stått där däremot hade hon inte kommit ner från burkanten alls, lol. 

Det är intressant att se hur finurliga dessa små varelser faktiskt är, man glömmer lätt bort det efter ett tag.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
KickiG
2014-01-16 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#140

Lime-hunden och jag passerar ett daghem på vår promenad. En liten flicka är på väg hem med sin mamma. - "Titta mamma, en räv!" utbrister hon och pekar på oss. - "Nej älskling, det är en hund" svarar mamma. Flickan ser lite tvivlande ut. - "Är du säker, mamma? Den har ju så STORA ÖRON!"

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Iyen]
2014-01-16 22:38
#141

#140 vissa saker barn säger är underbara. Glömmer aldrig pojken på cykeln som utbrast "EN HÄST" när jag och pudeln gick förbi. Hihi

KickiG
2014-01-16 23:16
#142

#141 En dvärgpudel eller? 🙂 Jo, barn säger ganska roliga saker

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-01-17 21:10
#143

Det finns sååå mkt att läsa här. Mycket passar utmärkt i egna trådar eller i redan skapade trådar. Det är roligt att väldigt mkt djur-och musprat ändå förekommer här.

Jag är dålig på att läsa. Nu har jag suttit ca 30 minuter och är nerkyld, behöver öka på brasan och röra mig. Sedan kan jag ev sitta en liten stund till… Pga att jag inte kan sitta så länge, läser jag inte så bra… det är dumt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2014-01-17 21:18
#144

Ja, håller med om att det finns mycket bra att läsa här, missar tyvärr mycket:(

Här blåser det jättemycket ute och då blir vårat hus helt nerkylt, det är så otätt. Jag fryser så himla mycket så efter en jättevarm och lååång dusch så har jag satt på mig tjocka fleecebyxor, tshirt, långärmad tröja, fleecetröja och täckjacka…men jag fryser ändå:(

Grodan
2014-01-17 21:23
#145

#144 En granne som dog förra julen (dock inte i huset tror jag) hans hus är nu till salu. Det tog lite tid, han hade nog inga släktingar typ.

http://bostad.lansfast.se/beskrivning.aspx?GUID=46UIJ6RR854ALO59&typ=CMVilla


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2014-01-17 21:38
#146

#45 Ååh, det huset vill jag ha!!

Annons:
Grodan
2014-01-17 21:51
#147

Det är någonstans att bo, men det kanske är lite jobbigt. Grannar åt alla håll… och åt det ena hållet är det barnfamiljen där det skriks och skränas rätt ordentligt vår-sommar-höst

Som bostad är den nog bra dock. Tror inte alls att driftkostnaderna är 45 000 per år. Jag gillar att det är så tomt och funktionellt i källaren. Att man kan spola av saker i garaget.

Köket är dock litet, saknar diskmaskin, äldre spis och kvaliten på kyl/frys går inte att se. Sedan finns ingen tvättmaskin… (men det är svårt att veta enbart genom att kolla på foton, tycker dock att mäklaren borde tagit foto på vitvarorna)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2014-01-17 21:52
#148

Men jag kanske behöver lite grannar:) ska skicka länken till systerdotter…

Grodan
2014-01-17 21:59
#149

man kan ju alltid be dem hålla käft om de skriker för mkt… lol… eller bussa hund på dem…

tycker huset är ok, har inte läst allt än… hittar ingen varmvattenberedare - är det kombipannan som funkar som varmvattenberdare?

Beskrivningen är så himla torftig.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2014-01-17 22:04
#150

Ja, beskrivningen är lite torftig. Nej, en kombipanna har nog inget med varmvattenberedaren att göra..tror jag..

Sugar Mist
2014-01-17 22:18
#151

åååååååh, vad fint. vill också bo där. Hmmmm, ajanki, om du flyttar dit, är det okej att jag flyttar med va?😃

-

hejkomochhjälpmig
2014-01-18 03:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#152

#140 Haha! x') Helt klart en räv det där!

Min hund blir jämt anklagad för att vara en varg/varghund av barn och VUXNA (?!) Lite desperat försöker jag förklara att det är en schäfer/siberian husky och inget annat. Han är för sjutton GUL, visserligen väldigt gråspräcklig men fortfarande gul, haha. 

Men nä, tydligen har jag inte helt klart för mig och det som är i andra änden av kopplet är helt klart en varg(?!):

hejkomochhjälpmig
2014-01-18 03:14
#153

Appropå rävar (och ingenting)… 

Min lillebror var jätterädd för Räven när han var liten, och så hade han en kanin som han döpte till Rosan. Till saken hör att han inte kunde säga R så man fick ständigt höra att han var "jättejädd att jäven skulle ta Josan!" 

Annons:
Lamina
2014-01-18 04:21
#154

Sitter uppe och kollar på Pistvakt på Youtube. Borde egentligen sova. Syrran har bjudit hit varenda kotte hon känner till nästa helg av ingen som helst anledning. Så nu måste vi passa på att storstäda dom få dagar jag är ledig till dess. Tycker gott hon kan städa själv efter vad hon lämnade mig med före jul… Har dessutom storstädning av musrummet inplanerat dessa dagar. Har behövts göras läääänge nu. -.- Men nej, då ska vi gå och köpa en spjälsäng och göra om mitt rum till systersonens rum eftersom han också kommer vara här nästa helg. Visst, han behöver ha ett eget rum när han är på besök. Men varför så bråttom? Jag vill kunna fixa i ordning rummet jag ska bo i i lugn och ro innan jag flyttar in. Nu blir jag utan TV och utan gardiner. Troligt att jag kommer kunna sova där när folk kan se in. Jag är ju för Guds skull paranoid! Nej, får försöka se fram mot dom bra sakerna istället. Får troligen min nya dator på Fredag. En riktig värsting. Och jag hittade en ställning med 9 terrarium i olika storlekar på blocket för 4000 inte långt härifrån. Vill ha den! Tänker åka och titta på den om den finns kvar. Om jag gillar den återstår bara problemet med hur jag ska få hem den. Tja, och det faktum att syrran nog skulle vilja att jag la dom 4000 på andra saker… Screw her!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2014-01-18 09:04
#155

#151 Klart du får flytta med😉

Galenidjur
2014-01-18 15:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#156

När jag sitter i min myshörna och kollar bakåt så möts jag ibland av denna syn. Två små damer som står där och betraktar allt jag gör. 

Det är därför jag inte pluggar i mitt rum så ofta, för när jag ser det där kan jag inte hjälpa att prata med dem och klappa lite på dem istället för att göra det jag borde göra hahah

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2014-01-18 18:54
#157

#156 Mycket av det du skriver i tråden passar i andra mus-relaterade trådar. Kan du inte försöka att lägga in det i passande trådar istället? Egna trådar eller redan skapade trådar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Galenidjur
2014-01-18 19:46
#158

#157 Som i vilka trådar då menar du? Tycker inte att något av det jag skrivit passat i någon direkt tråd, då hade jag ju lagt in det i en sådan och inte här.

Sen känner jag inte för att skapa en helt ny tråd bara för att jag vill berätta någon liten pyttegrej för att det råkar ha med mössen att göra. Det känns onödigt.

Men visst. Jag slutar skriva i den här  tråden.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
2014-01-18 20:19
#159

#158 Men åååååååååh, så skulle du ju INTE ta det…😕

Jag uppskattar sådana trådar där folk bara visar upp sina djur, berättar om vardagen

och jag uppskattar verkligen dina underbara inlägg… därför anser jag dem värda att ha i mer mus-inriktad samt substansiell tråd, än klottertråd.

Förlåt att jag lät som Gestapo. Det var inte meningen att det på något sätt skulle vara en elakt gest faktiskt. Det är inte de underbara inläggen om era fina möss som är problemet, problemet är att detta är en klottertråd… där det ska vara OT (otypiskt) och T (typiskt) för sajten är mus, möss…

MEN jag kan inte förbjuda er… ville bara uppmuntra, även om det låter som en utskällning… förlåt, men jag har verkligen svårt att uttrycka mig på ett bra o trevligt sätt idag… mitt skitliv färgar tyvärr av sig, så hav lite mer tålamod snälla


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-01-18 20:42
#160

Lagt in lite mera text i #159


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2014-01-19 14:37
#161

Dricker kaffe nu. Sedan duscha och sedan gå ut en promenad. Sedan städa musburar, rasta mössen och gå igenom dem noga. Även försöka ta lite foton.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-01-19 14:55
#162

Jag sitter i garaget… Sambon fixar fälgar och jag tittar på med en kaffekopp i handen… Trååkigt! Men orkade inte stanna hemma, snart blir det åka hem o duscha för att sedan gå på middag ikväll, najs :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
2014-01-19 15:17
#163

#156 Galenidjur  ( och #157 Grodan och förstås alla andra också!) Skrattar

Nää JAG vill läsa både dina och alla andras allmänna musklotter inlägg juh!

Därför har precis startat en Mus-babbel-tråd under allmänt om möss för just musrelaterat "klotter"! 

Kom in där och visa era härliga mysklotter mus bilder och annat allmänt småprat om era små pysslingar! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
2014-01-19 15:20
#164

#163 👍❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-01-19 18:48
#165

Ska ge mig av till jobbet om en kvart. Jäkla anslutningar, börjar ju inte jobba fören kl 10! Men men, snart har jag råd att skaffa körkort. Har inte fått något svar från dom som säljer burarna. Får nog ringa påvägen hem från jobbet imorgon. Måste boka tid hos läkare också. Har inte tagit blodprov på över ett halvår. Inte bra enligt min reumatolog. Så är det ju lite annat jag vill kolla upp. Bleh… Ja ja, slut på latandet, dags att jobba. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-01-19 19:59
#166

blodprov… tack lamina för påminnelsen

går o tar min levaxin (bara typ 100 timmar för sent men bättre sent än aldrig)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-01-19 20:11
#167

Mm, glömde mina mediciner hemma. Crap, jag kommer ha ont som få imorgon… :'(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
KickiG
2014-01-19 20:28
#168

#167 😕

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-01-19 20:36
#169

jäklar, jag glömde ändå… nu känns det larvigt… det är ju 12 timmar för sent…

jag har haft fullt upp med massa onödigt jobb på sajten- det där med att städa musburar var en lögn tydligen… lol


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

lol girl
2014-01-19 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Luke fick prova rida hund i dag! ^^

Mvh/ Filippa

Medarbetare på Vinthund

Lamina
2014-01-20 11:08
#171

Gud vad jag inte är glad just nu. Sitter fast på centralen pga lite rök i något tåg nånstans. Har suttit här i en timme. Borde varit hemma nu, men icke. Såhär lång tid utan min medicin är inte kul. -.- Chefen förgyller morgonen med att skicka nästa veckas schema. Att jag får sjukt lite pass kan jag nästan köpa, trots att jag är den bästa assistenten. (Jo, brukaren har faktiskt sagt det till mig.) Men att assistenten som brukaren inte vill ha kvar, men som chefen vägrar sparka, får en jäkla massa pass, och däribland även alla bra pass, det gör mig irriterad. Vad tjänar det till att göra ett bra jobb när hon som gör allting fel får allt hon vill ha… >.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
2014-01-20 14:44
#172

På promenaden nyss såg jag fyra skator slåss om något på marken. Det hade varit en fågel.
Fyra skator slogs över en snart uppäten fågel.
Mums
Hoppas de blev mätta Illamående

Grodan
2014-01-20 16:15
#173

#172 Du skulle matat dem med lite varm hundbajs


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

hejkomochhjälpmig
2014-01-20 18:27
#174

Aww, skatorna är hungriga nu - det är kallt för dem…

Har en mindre skogsmus som bor utanför mitt hus ❤️ som skatorna  förstås gärna vill äta upp… så jag matar skatorna på ett ställe och så lägger jag lite mat till musen närmare där den bor så att den slipper springa ända fram till fågelbordet och riskera att bli skatmat. 

Igår hade jag en kattjävel här dock, är inte lika förstående när det gäller feta tamkatter som kommer för att äta upp min skogsmus bara för att det är kul! 😡

Annons:
Grodan
2014-01-20 21:00
#175

observerar att hon skriver kattjävel här ovanför…

Jag är understimulerad som fasiken. Och ni vet ju hur understimulerade djur blir: aggressiva, stereotypt beteende osv osv… jag uppvisar dessa beteenden tydligt + några fler. Bland annat blir jag väldigt arg och terotorisk (felstavat jag vet, orkar inte bry mig just nu om hur det ordet stavas och om det ens finns) mot katter som stryker runt på min tomt. SKITARG!!! Mordiskt arg. Jag vet att det är stackars feta tamkatter med halsband från grannarna men jag tycker inte att det är ok att de BAJSAR på min tomt och gärna vill komma in o leka med mina husdjur.

Lösa hundar kommer också springandes. På min tomt. Antar att de vill äta iller.

Och mitt i allt det, så förstår jag att folk faktiskt dödar omkringstrykande katter. Inte för att jag någonsin skulle kunna, men i o m att jag tänkt tanken och blir arg på dem, så förstår jag att steget ett snäpp till eg inte är så stor… så jag förstår…

men, sånt här är livsfarligt att skriva, för kattvänner förstår inte att jag förstår… och kattvänner är högljudda och ganska många i antal… tror jag i a f


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-01-20 21:13
#176

Hållt igång hela dagen. Nu har jag en stund o efter ca 30 minuter är jag redan iskall… tyvärr, kan inte sitta här…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2014-01-20 21:19
#177

En i min lilla skola på bara 7 elever stal 200kr från min plånbok som låg i min väska. Respektlöst. Är lite som Grodan beskriver i #175. Mordiskt arg.

Inte nog med det är det min vecka och jag började därför lipa på donken när jag insåg att någon hade stulit mina pengar.. haha alltså.

-

Grodan
2014-01-20 23:31
#178

#177 men kan du inte få tillbaka dem? så gör man inte!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2014-01-20 23:32
#179

#178 Troligtvis inte då jag misstänker att det är tjejen som röker då hon plötsligt fick pengar mitt under skolan för att kunna köpa cigg när mina försvann. Tjoho. Redan spenderade.

-

Grodan
2014-01-20 23:43
#180

Morr, sug tag i henne och fråga henne och be att få tillbaka dina pengar!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2014-01-20 23:56
#181

troligvis kommer jag inte glra det då jag är smått livrädd för henne.. Och jag kan officiellt säga att denna dagen är den värsta… någonsin. Sitter och lipar igen, men för en helt annans ak. Jävla känslor.

-

Annons:
Grodan
2014-01-21 00:29
#182

fasiken vad mobbat, hon vet ju det och uttnyttjar det… lösning: sluta vara livrädd för henne


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-01-21 00:59
#183

#182 Inte så lätt kanske… :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-01-21 01:17
#184

nä💣


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2014-01-21 08:50
#185

Hmmm hon har varit inlåst för allt möjligt, snatteri, droger osv så nä… inte så lätt. bitchblickade rätt hårt förut iaf.

-

KickiG
2014-01-22 22:07
#186

-20 grader ute och skulle måsta ta ut hunden på en kvällspromenad. Det känns inte riktigt direkt lockande. 🥶

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jollycox
2014-01-22 22:18
#187

#186 Här har vi -28 grader. 🥶 Och hunden får gå på promenad själv(på tomten) 😛

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

KickiG
2014-01-22 22:20
#188

#187 Jag bor på sjunde våningen, så tyvärr är jag tvungen att gå med…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Lamina
2014-01-22 23:33
#189

Rök ihop med syrran över en småsak. Normalt när vi bråkar om något i familjen så surar vi tills det liksom inte orkas med längre, sen glömmer vi alltihop tills nästa gång vi blir osams över samma sak. Men inte denna gång. Jag bad om ursäkt över att jag vart arg över en sån skitsak, varpå syrran bad om ursäkt och förklarade att hon ibland glömmer att vi faktiskt är 2 som bor här. Sen tog jag en dusch och funderade över varför jag är så arg jämt. Kom inte fram till något vettigt svar, så jag bestämde mig helt enkelt för att tänka igenom saken när jag blir arg och försöka reda ut det på ett sansat sätt. Yay för att växa! :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-01-23 08:21
#190

#189 Dr Phil på tv brukar säga en massa kloka saker. I synnerhet när man tar i beaktande att det handlar om amerikanskt underhållningsprogram… I ett avsnitt för många år sedan handlade det om gifta par som grälar väldigt mycket om  pengar. Då sa Dr Phil "When a couple argue about money, it's NEVER about the money". Något man kan föra över till många delar av livet. Det man grälar om är inte nödvändigtvis grundorsaken till att man är arg. 

Och det är faktiskt ganska intressant att bli vuxen. Och växa som person är ännu intressantare. :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
2014-01-25 15:53
#191

Ah-re you ready for the flooooour ?

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2014-01-26 02:43
#192

Sov tre timmar natten till igår. 6 timmar natten till idag. Har inte fått en chans att vila, och nu jobbar jag natt. Ett ovanligt jobbigt nattpass dessutom. *skitkul* Syrran skulle ge mig koffeintabletter, men blandade ihop dom med lugnande… Tur nog så upptäcktes misstaget, annars hade jag varit oväckbar nu.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-01-26 06:22
#193

Jag säger till er, om ni inte redan har hittat youtubekanalen "list 25" så borde nu spana in den nu. Så underhållande, lärorik och intressant. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

jollycox
2014-01-26 09:40
#194

Äntligen(!) , första dagen på typ två veckor som det är varmare än -24 grader. Långpromenad står på schemat idag. -17,5 grader.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Lamina
2014-01-26 21:27
#195

Imorgon har jag äntligen lite tid över att pyssla lite i gnagarrummet. Finslipa dom sista detaljerna och flytta dom sista mössen till sina nya burar. Ska städa ur och fota dunaburarna jag har kvar också. Funderar på om jag ska skänka bort dom eller om jag ska vara så snål att jag tar någon hundring för dom. Who knows… Imorgon får vi också se hyr det blir med min nya dator. Har jag tur så kommer den i månadsskiftet. Har jag otur så får jag surfa på denhär skitmobilen en månad till. Jag har ingen bra magkänsla just nu, för jag behöver verkligen en dator. :(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
[Iyen]
2014-01-28 07:27
#196

Döpa djur… Aldrig sett. Visste inte att det förekom. Namngett. Okej? Bra. Religiösa hintar här och där, och de växer sig både fler och intensivare. Nationalism. Kan du säga en sak som är bra? Eller som leder världen till något bättre i samband med ökad nationalism? Godmorgon.

Lamina
2014-01-30 02:39
#197

Nu! Nu är min telefon äntligen färdigbetald! Nu kan jag äntligen SLÄNGA DEN I VÄGGEN!!!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2014-01-30 07:08
#198

#197 that feel!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
2014-01-30 13:57
#199

Nu skotta fram bilen. Igen.Skall hjälpa grannen att handla. Hon har sommardäck på sin gamla skrutt o även punka. O hennes underbara hundar behöver mat…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-01-30 13:57
#200

#197 Blev så glad att man kan pausa ett abonnemang.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-01-30 16:17
#201

#200 Ja, det är bra. Men jag köpte mobilen av min syster. iPhone 4, bara någon månad gammal vid köp. Har haft den i ett år nu men inte haft råd att betala fören nu. Något som hon har varit väldigt tålmodig. ;) Tyvärr har telefonen börjat låsa sig, blivit seg och gör mig allmänt pissed off. Skulle slänga den i väggen och köpa en ny, men tror nästan jag kan sälja den för kanske en tusenlapp eller liknande.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-01-30 17:06
#202

#199 För grannens underbara hundars skull skulle jag också skotta fram bilen 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
jollycox
2014-02-01 21:49
#203

Tror att jag har blivit allergisk.. 😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Sugar Mist
2014-02-01 21:53
#204

Ett halvårs evigt väntande på svar på om jag kommer in på gymnasiet.. 😕

-

Lamina
2014-02-02 21:09
#205

Syrran ska sova i Knivsta inatt. Inget konstigt med det, det är sällan hon sover hemma mer än 2-3 nätter i sträck. Men jag kan inte skaka av mig den hemska känslan av att något hemskt kommer hända… :( det blir en lång natt på jobbet.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2014-02-02 21:21
#206

 Har nu högsta budet på huset i #145 och dom andra har stannat (förutom budgivare 1, som bara har lagt ett bud och det var det första) så i morgon ska mäklaren lämna över mitt bud till säljaren och så får vi se om han godkänner det! Är så pirrigt nervös…håll nu tummarna att jag får det:)

Lamina
2014-02-02 21:31
#207

#206 Jag håller tummarna stenhårt.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2014-02-02 21:47
#208

#206 Wooo, dags att flytta med andra ord ;D *hänvisar till #151*

-

jollycox
2014-02-02 22:15
#209

Idag hade vi strömavbrott i ca tre timmar. Vi har inte haft strömavbrott på flera år.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
ajanki
2014-02-03 07:44
#210

#207 Tack!!! Och jag hoppas din natt gick bra!

#208 Jepp😃

#209 Fy, jag hatar strömavbrott:( Det har vi haft ofta här på landet, men nu var det faktiskt ett tag sen…peppar, peppar

Lamina
2014-02-03 09:11
#211

#210 Det gjorde den. Iaf dom första 8 timmarna. Dom 2 sista kändes som typ 8 timmar till. Men syrran mår såvitt jag vet bra. Vill inte ringa och kolla, hon vart så irriterad när jag ringde en sisådär 40 gånger för att fråga om dom kommit fram säkert än. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Verticalvein
2014-02-03 10:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#212

Har svårt att fokusera på plugget… finns så mycket annat roligt att göra. Pussa på mössen, klippa klorna på kaninen och hmm.. jag kanske ska diska lite? Nej nu tror jag att jag pluggar lite iaf :)

Lamina
2014-02-04 10:35
#213

Känslan när man vaknar upp och inte har den blekaste jäkla aning om vart man är. Den ännu värre känslan när man inser att man är på jobbet! Lättnaden när man inser att man inte har somnat mitt i ett pass… Men jag borde bege mig hemåt. Har lite burstädning att göra. För idag flyttar dom sista råttorna! :D Eller :( Blandade känslor… #210 Hur gick det?!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2014-02-04 10:49
#214

#213 Förstår att det är blandade känslor med råttorna!

Jag pratade med mäklaren i går och han har nu presenterat mitt bud för säljaren, så det är bara att vänta och se nu…

Verticalvein
2014-02-04 11:24
#215

Gjorde nyss mitt första delprov i Engelska kuren och fick alla rätt! Känner mig super glad nu :D

ajanki
2014-02-04 11:29
Annons:
Verticalvein
2014-02-04 11:48
#217

#216 Tack så mycket :D

KickiG
2014-02-04 13:05
#218

Sååå trött på min förkylning och såååå trött av min förkylning! Och på torsdag ska jag hålla lektion/föreläsning i 90 minuter för två klasser i ämnet om att adoptera vuxen hund/vuxet djur. Har ännu inte orkat förbereda mig på det. Nåja, det är bara tisdag idag. Är själv inne på min andra "second hand" hund så har ju egna erfarenheter att ösa ur.

Förresten, ni finns ju här! Har ni solskenshistorier eller lite dystrare historier om hur det varit att ta över ett djur som varit i vuxen ålder? Ni får gärna skicka PM till mig om ni vill dela med er! Liksom akvariefiskar tar det säkert inte så hårt att byta ägare, men hur är det med andra djur?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2014-02-04 13:33
#219

Penny kommer hem idaaag!!!! FY vad jag saknat min hyperpudel! #218 Jag tog ju över en aussie förra våren, han var då ca 1 och ett halvt år då, om du känner att min och hans berättelse vore något(dyster berättelse haha) så kan du PM'a mig vad du behöver för information!

-

Lamina
2014-02-04 19:36
#220

#218 Jag tog överin farmors katt för lite mindre än ett halvår sen. Han var inte rumsren och totalt ohanterbar. Han skulle avlivas. Jag lyckades övertala familjen att låta mig ta honom. Han fick bo hos min syster ett tag innan han kunde flytta ner hit. Dom tyckte jag var galen, han attackerade ju folk! Mon farbror vart biten i handen så illa att han fick åka in till akuten. När han skulle kastreras så fick dom proppa i honom lugnande kvällen innan så han skulle gå att hantera. Monsterkatten kallade dom honom, med all rätt. Efter många om och men så kom han tillslut ner hit. Han fick sitta ifred inne på mitt rum i några dagar för att aklimatisera sig. Efter det så sov jag dör på nätterna, men lät honom i övrigt vara. Han vart snabbt nyfiken och efter bara någon dag smög han sig fram för att nosa. Strax efter det kunde jag sträcka fram handen till honom. Och när han fick ta allting på sina villkor gick det snabbt att få honom trygg. Efter en månad kunde jag gå fram till honom utan att han flydde. Någon vecka senare började ha kråma sig för att bli klappad när jag kom. Efter 2 månader kunde jag lyfta honom, om än bara en kort bit. Men då det bara var jag som hanterade honom under denhär tiden så var det bara jag som fick vara nära honom. Syrran var borta större delen av sensommaren/hösten, så henne flydde han ifrån när hon kom. Men i takt med att han vart tryggare med mig så vart han tryggare med henne. Och när hon erövrat hans hjärta var det dags för nästa syster att komma in i bilden. Med henne gick det mycket snabbare. Och när föräldrarna kom ner på besök tillsammans med syrran han tidigare bodde hos, så trodde dom inte att det var samma katt. Han hade förvandlats till en trygg och otroligt kelen liten kattherre. Han fick lära sig att gå ut också. Gud vad han älskar att vara ute! Trots att våra andra katter till en början var bättre rustade för kylan så är Esset ofta ute flera timmar längre än dom. Han har fått lära sig att använda kattlådan. (Nåja, han väljer inte alltid att gå där tyvärr…) Och efter många om och men så kommer han och hunden ganska bra överens. Han har slutat flyga på hunden iaf. Det känns bra att ha kunnat ge honom en andra chans. När han var oönskad och avskydd p.g.a sin uppväxt och hur han blivit behandlad, så såg jag bortom allt vad folk tog honom för och anade den underbara lekskulptur katten som fanns under allt det andra. Det är den chansen alla djur borde få. Det är det ädla i att välja att adoptera ett vuxet djur. ..

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

jollycox
2014-02-04 21:49
#221

Imorgon ska min lilla kisse till veterinären. Öroninflammation eller något gissar vi på att han har. 😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

KickiG
2014-02-04 21:53
#222

#220 Vilken underbar berättelse! Blir helt varm i hjärtat när jag läser sådant här.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2014-02-04 23:02
#223

visste att det var för bra för att vara sant.. nä.. nu skiter jag i allt som har med vänner att göra och kör solo igen.

-

Annons:
Tjeja
2014-02-04 23:17
#224

#220 Underbart hur du har jobbat så rätt och fint med kissen Lamina! 🌺

Du borde skriva och berätta om detta på huskatt sajten också! Skulle uppmuntra många där som söker hjälp och inspiration för sina kissar! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lamina
2014-02-04 23:57
#225

#224 Esset har en egen tråd på katter.ifokus. Den heter "och han ska dö imorgon…" Om man vill läsa hans historia lite mer ingående. Jag skulle kunna skriva lite om honom på huskatter. Men stycket i #220 tog mig 45 minuter att skriva. Det orkar jag inte göra igen. Livet utan dator är sååååå segt…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2014-02-06 19:10
#226

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tjeja
2014-02-06 20:03
#227

#225 Aj då Lamina! Ja jag vet hur det kan vara med en seeeg uppkoppling eller internettillgång! puh!

Får hoppas att du får bättre nätanslutning snart!

Ska genast leta rätt på Essets tråd på katter i fokus och läsa mer! 😃❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
2014-02-06 20:19
#228

#225 Lamina! Jaaa Nu har jag kikat och ja, ESSET kommer jag ju ihåg att jag läst om förut juh! Svante hette hans visst från början!? 😃 Å så saknar han svans va? Sötplutten! 

Det var ju jag som gav din en länk till kattstatus om att ha flera lådor osv i den tråden!

Är han något bättre på att hålla kissandet till lådorna nu då än innan lådorna införskaffades?

Och lilla damen han försökte lura ut utomhus, är hon kastrerad nu?

Stor kram till dig för ditt jobb med fina Esset (och de andra kissarna och djuren med förstås!) 🤗 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
2014-02-08 08:54
#229

Tack Lamina, en mulen dag blev plötsligt mycket ljusare! ❤️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jollycox
2014-02-09 14:45
#230

Fick just veta att en tjej jag var vän med förut har dött. 😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Tjeja
2014-02-09 16:07
#231

Nej vad tragiskt Jollycox! :(

Fick du veta vad som hände? Kram! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

jollycox
2014-02-09 17:13
#232

#231 Ja verkligen. Tänker på vilken sorg det måste vara för hennes familj. Det var självmord.. 😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Grodan
2014-02-09 17:32
#233

#232 Aj vad jobbigt. ❤️*kram*❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tjeja
2014-02-09 23:21
#234

Uff, nästan det hemskaste av allt för familjen och 

vännerna runt juh.. 😕

Kraaam!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
2014-02-11 01:05
#235

klotteri klotteri tra la la la la


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Sugar Mist
2014-02-11 01:50
#236

Känner inte för att leva alls, livet suger apa.

-

Grodan
2014-02-11 01:50
#237

#236 Laif sax änn dänn jo daij!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Grodan
2014-02-12 21:54
#238

#237 Hm… det passade inte in i den här tråden, jag menade inget illa…

Jag ska göra en tidig kväll. Lägga mig. Inte stänga av datorn. Ska sätta på online alarm och hoppas kunna somna o gå upp typ halv åtta/åtta. Träffa min handläggare på AF imorgon. Ny AF och ny handläggare, men han verkade trevlig, han skojade i luren idag

Ring Ring

- Gerodean

- Hej det är bla bla bla

Voff voff voff

- Förlåt för oljudet, jag är och hälsar på en vän och hennes hundar leker och skäller.

- Det är ok, jag är van att få skäll


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-02-14 08:19
#239

Vaknade tidigt idag. Somnade tidigt också. Bra dygnsrytm. Dock är det oroande att jag har svårt att somna i sängen när datorn är avstängd och det är tyst och mörkt. Antar att jag börjar grubbla och inte kan slappna av.

Mycket att göra idag. Måste pricka in att vara 19.00 i Södertälje så att jag kan krama om Ale en stund.

Imorgon är det bokbytardag och sedan 15-16 kommer några och tittar på musar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
2014-02-14 09:14
#240

#239 Ha det så bra i dag❤️krama Ale från mig också :)

Sugar Mist
2014-02-14 23:07
#241

#238 Gör inget, det är helt sant. Sitter och kämpar för att hålla tillbaka gråten, livet är onödigt tufft ibland. Att han bara inte kan inse vad han gör mot mig. Sedan kanske min närmsta vän lämnar mig inom ett halvår då det är 50/50 att hans AML kommit tillbaka.. Nej, ibland önskar jag att jag inte levde.

-

Tjeja
2014-02-15 13:38
#242

Stor varm KRAM till dig Sugar Mist!

Andas, ta ett steg i taget, en dag i taget… 🌺

Du kommer klara det! 🤗

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lamina
2014-02-15 14:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#243

Det är en jobbig tid för många tror jag. Mammas ex dog igår. Dom har visst varit gifta, det hade jag aldrig reflekterat över. Men han var en vän till mamma och pappa genom alla dessa år. Själv har jag inte träffat honom på många år. Men men… Jag och katterna har tagit en paus idag. Eller närmare bestämt, katterna har tagit en paus PÅ mig. Dom turas om att hålla mig kvar i sängen. Just nu ligger det 3 katter på mig och den fjärde bredvid. Börjar bli hungrig, men vad gör man. MYS!!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
2014-02-15 16:47
#244

Ledsen och arg! Inte nog med att det skulle vara dåligt väder så gick ridpasset åt f*n med en häst som inte ville o vi bara bråkade och man blev ledsen, sen ringer gubben och är sur och kläcker även ur sig att han valde att äta utan mig fast han visste att jg inte skulle hinna äta i stallet idag, så nu sitter man och är hungrig också och får höra att han inte har lust att åka och äta igen eller hämta mig så sitter här i kylan och älskar livet. Vad ska man med hästar och gubbar till…

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
[Iyen]
2014-02-16 05:55
#245

Hejhej alla. Tråkigt att allt är så kasst. Beklagar.

Jag kan också klaga lite. Har sovit skitkass. Jag har vaknat oftare än en gång i timmen och nu ska jag hålla mig aktiv och pigg till klockan 22. Tveksamt. PeppPeppPepp!
Lite kaffe och kaffe råder bot på det mesta.

Blev så lättad när jag hittade ett par kängor på rea precis nu denna veckan. Samma vecka som orsaken till problemet "varför blir jag blöt under vänstra foten?" uppdagades. Jag har alltså gått igenom sulan på mina gamla kängor.
Nya skor är alltid lite läskigt. Skoskav är fruktansvärt. Jag tror ju inte att hundarna skulle lyssna på något som "njea hundarna, matte har lite skoskav idag. Vi kan väl stanna hemma och titta på en dokumentär om katter?".

Nu ska jag fylla på kaffekoppen.
Ha en god morgon musfolk!

Tjeja
2014-02-16 10:53
#246

Det verkar vara lite av en tråkperiod för många nu, ja beklagar jag med… 😕

Själv är jag tokförkyld och det är också jobbigt! 

#245 Ett tips! Tejpa fötterna innan du går ut med de nya skorna i början. Tills du har gått in dem lite. Skyddar mot skoskav!

Jag brukar sätta tejp på hälarna ff a men ibland på någon tå också beroende på. Då får "skavet" skava och glida över tejpen istället för huden så att säga! :)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
2014-02-16 14:26
#247

#245 ❤️

Kaffe blir det här med. Sedan ska jag lyssna vidare på Stefan Sauk när han läser en bok för mig. Det finurliga med läsbok är att jag samtidigt kan pussa på djur. Så här blir det kaffe, bok o djurpussar.

Senare blir det städa några burar.

Gnälla är jag bra på men idag behöver jag inte det.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-02-16 17:22
#248

Jag har jobbat som ett svin denhär veckan. 17 timmar i Måndags. 10 timmar i Onsdags och 14 i Fredags. Nu blir det sista passet, bara 13 timmar. Ska sluta ta alla lediga pass som dyker upp… Nästa vecka har jag iaf bara 3 pass. Så jäkla gött! Och första veckan i mars kommer jag vara ledig nästan en hel vecka! Men vad jag är mest glad över är att mina möss från Lotta kommer nästa helg. Så jag längtar! Och veckan efter får jag äntligen min efterlängtade dator! Och så ska jag äntligen få åka hem till Dalarna en sväng för första gången på evigheter! Så mycket att se fram emot! :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[Iyen]
2014-02-17 12:11
#249

#246 Tejp är bra för allt!

#247 HjärtaBlomma

Jag överlevde gårdagen med bravur.

Idag har jag inga tider att passa.

… nya skor är svårt. Men frågan är om det inte är svårare att kasta de gamla skorna. ..

*Jag får hoppa in och redigera mitt inlägg. Blev inringd, trodde jag skulle få vara ledig idag. Blir att jobba igen.

Grodan
2014-02-17 17:21
#250

Jobb är bra… man får något att göra, tjänar pengar, kan betala räkningar, äta sig mätt varje dag, köpa möbler, kläder, bensin, smycken, hårfärg, piercings, ett nytt hem, godis, ett större kylskåp så att man verkligen kan köpa mycket mat..,


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2014-02-17 20:16
#251

Just skjutsat hem pappa och sitter nu o äter paprika pringles, dricker fanta och lyssnar på Ulf Dageby när jag surfar runt på div forum o läser mail ^^

Annons:
Grodan
2014-02-17 20:21
#252

#251 Låter mys.

Jag ska städa en bur, pussa råttbebbar, kanske fotografera dem lite, ta en liten illerprom o lyssna bok eller se film. Ska försöka att inte sitta här.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
2014-02-18 09:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#253

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-02-18 13:36
#254

Jag testar på det här med ett liv utanför husets dörrar idag. Varit till polisstationen för att beställa nytt legitimationskort. Varit till posten och köpt frimärken och kuvert. Ska på promenad med min mor. OCH skall dessutom till mataffären idag! Shitta britta vilken mängd aktiviteter utanför hemmets trygga vrå!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-02-18 13:48
#255

#254 Oj oj… men då måste jag härma dig också o hålla mig borta från iFokus. Inte hemmets vrå dock… inte vad jag vet…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
2014-02-18 16:53
#256

Jag fyller år idag och jag fick ett nytt terrarium till mössen! Blir dock inte hemkört förrän i helgen, men då har jag något att se fram emot, och så matchar det de äldre musdamernas födelsedag på fredag 😃

Grodan
2014-02-18 18:20
#257

#256 


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-02-18 19:38
#258

Min storasyster har blivit min kollega och ska flytta in hos oss. Jag är glad. Fast inte helt säker på att vi kommer att fungera att bo ihop…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
nadinemachines
2014-02-18 20:16
#259

#257 Haha aw vilken söt, tack 😃

Vattnadal
2014-02-18 22:52
#260

Jag skulle lägga mig tidigt, tänkte bara kolla på dåliga sitcoms på femman till tio, sen kissa hundar. Så fipplade jag med mobilen i reklamen, hittar ett pm på fejjan från en bekant tillika kund, som inte fått sitt paket. Jag lämnade in det på posten så fort de öppnade efter hennes beställning i fredags. Kruxet är att hon har beställt slädbelag, 3 uppsättningar, samt skuldervärmare, på torsdag åker hon till Östersund, och ska delta i Amundsen race, ett långdistanslopp. Utan nya belag är det inte så optimalt… KOllade, och det ser ut som att hon borde få det imorrn. Håll tummarna.

Nu är ju jag så tappad bakom en vagn, att jag inte bara stängde av datorn när jag meddelat henne, och skickat försändelsenr, utan sen ska jag kolla fejjan, kolla iFokus, kolla mejl. Borde kolla vattenflaskor och sen kissa hund och sova. Ligger snart en timme efter. Tur att jag kan ta lite sovmorgon imorrn!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KickiG
2014-02-19 08:20
#261

#260 Gissa om det där låter bekant. Mamma brukar kalla mig Alfons Åberg. "Jag ska bara…" Håller både tummar och tår för att paketet kommer fram i tid!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

lili3337
2014-02-19 11:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#262

Är så trött på allergin. Vill ha möss NU!!!!!!!

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Lamina
2014-02-19 13:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#263

Har fått tid på Bagarmossen till Puzzle idag. Tror han har njursvikt… Möjligen diabetes. Det spelar egentligen ingen roll, vi har kommit överens sen länge att det blir avlivning om han får något obotligt… :'(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2014-02-19 13:25
#264

#263 Kram!

-

Grodan
2014-02-19 13:31
#265

#263 Åh, så jobbigt. Kram ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Vattnadal
2014-02-19 13:47
#266

Jag lade mig inte förr'n efter halv två inatt ändå. Väl inne i djurrummet upptäckte jag att Calluna, min deguhona var på gång att äntligen få sin kull ungar. Fick i henne kalk och då ingen unge låg redo längst ner i buken vid halv två lade jag mig. Halv sex berättade maken att hon fått ungar. Hon fick 8, 2 döda, så håll tummarna för återstående sex.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2014-02-19 13:50
#267

#266 Håller en tumme❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
2014-02-19 20:06
#268

Vad sjutton ger man  åt en nio-årig flicka som önskar sig "upplevelser och tid" till sin födelsedag?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-02-19 20:10
#269

#268 En tidmaskin kanske?

Trött nu… städat lite och behöver egentligen mer energi för att fortsätta, men energin är slut…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
2014-02-19 20:11
#270

#268 En disneyfilm… ❤️

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
2014-02-19 20:15
#271

Jaha, då har vi varit hos veterinären. Det är inget fel på Puzzles njurar eller lever. (Yay! :)) Dom har tagit en odling på hans urin, misstänker urinvägsinfektion. Men det förklarar inte varför han magrar av/förlorar muskler och blir trött så snabbt. Vidare utredning krävs…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sugar Mist
2014-02-20 11:46
#272

Mår sådär, har sovit i 16-17 timmar inatt så känner att jag börjar bli sjuk. Valpen har dock sitt första kurstillfälle idag så jag får sätta mig på bussen och pallra mig iväg till mammas jobb sen, för jag tänker då inte korsa hela göteborg för en valpkurs, nä, där får mamma hjälpa mig.

-

Annons:
Emmaslindh
2014-02-20 11:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#273

Insåg för en liten stund sen att min dvärghamster fyller 3 år om typ en månad! 😮 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Vattnadal
2014-02-20 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#274

En av deguvalparna, en hona.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2014-02-20 16:58
#275

#273 Wow, grattis!

#274 hihi… liiiiten då


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2014-02-20 20:23
#276

#274 Men vilket lite sötnos!  Påminner lite om natalungar. Ser lite ut som små troll ;)

[Iyen]
2014-02-22 06:09
#277

Sitter vid datorn i vardagsrummet. Det luktar kiss. Det är konstigt, för det brukar inte lukta kiss. Hamstrarna brukar vara typ "luktfria" i mer än en vecka och hanmuskiss är det nog inte som luktar denna gången.

Då blir min fundering om jag ska skylla på spånet.
Spån i bal=luktfritt
Spån (pressat) köpt på matbutiken=lukt.
Och det är ju jättekonstigt. Kan det vara olika träslag? eller vad?

Det har inte gått längre tid än normalt heller. 8 dagar. Det låter kanske lång tid, men hamstrarna brukar vara vara väldigt renliga, bajsar i ett hörn (aka, sovplatsen) och kissar i badet. Plättlätt att pilla bort jätteofta.
Men denna gången ^^….
Kanske dags för hjulen i TRÄ att saneras? Galen

Tillägg. Musen har inte spån. Hamstrarna har spån. Har inte hittat Hampaströ där jag bor än.

Grodan
2014-02-22 12:10
#278

Ledsen, jag glömde tävla i musdelen av iFokus djurfoto… hade bestämt foto, men så kom jag mig aldrig för att fixa till bilden o lägga upp den… och igår var en så aktiv dag att jag deckade


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
2014-02-22 12:16
#279

Jag glömde också tävla, hade förvisso inte tagit någon bild ens men ändå. Hade för mig att sista datumet var 25 februari också men så var det ju inte 😕

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Grodan
2014-02-22 12:19
#280

#279 nä, febr är så kort, vi har bara några dagar på oss att rösta


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

LinDajSon
2014-02-25 21:24
#281

Hej hej! Finns det någon lista över musuppfödare i Sverige?

Sugar Mist
2014-02-25 21:26
#282

#281 Ska du skaffa möss? :D

-

LinDajSon
2014-02-25 21:30
#283

#282 Jag är lite sugen på det, om jag kan hitta en bra uppfödare med trevliga sociala möss. Tror det är tio år sedan jag hade möss senast… :P

KickiG
2014-02-25 22:18
#284

#283  HÄR finns en lista.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-02-27 01:23
#285

❤️

#284 Den listan känns så tunn och tråkig i år… Tror flera har slutat också…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-02-28 05:18
#286

Fick äntligen min nya dator igår! Fast jag är inte säker på att det är en dator, tror det är ett pappersark som dom stoppat in en massa teknologi i… Har ägnat natten åt att uppdatera min hemsida, har inte kunnat göra det på 3 månader!

Ska äntligen, för första gången på över ett halvår, åka upp till Dalarna idag! Bara över helgen tyvärr. Har sovit sammanlagt 12 timmar denhär veckan, så frågan är om jag kommer göra nåt annat än att sova…

Sugar Mist, tråden är snart slut! 😉

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
LinDajSon
2014-02-28 20:52
#287

Hm, det finns ingen olistad uppfödare i Skövdetrakten (eller inom, säg, tio mil)? :/ Även om jag kan åka längre för att hämta möss så vill man ju helst göra ett besök först, så att man får träffa mössen och så att uppfödaren får se om de har lust att sälja till en. :) Det är ju lite tråkigt om man åker 20 mil och så 'klickar' det inte alls.

Sugar Mist
2014-02-28 21:18
#288

Min vän har nu fått det bekräftat att han har leukemi.

-

KickiG
2014-02-28 21:22
#289

#288 Ledsen att höra det! Styrkekram, nu behöver din vän alla sina vänner!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Sugar Mist
2014-02-28 21:24
#290

#289 Han har inte så många tyvärr, mig och några fler. Ska försöka träffa honom snart, med mr. fluff aka Flynn, men lite svårt när han bor på andra sidan Göteborg och mitt busskort bara räcker inom min kommun.. Nåja, får försöka bäst jag kan!

-

KickiG
2014-03-02 07:52
#291

Så var det söndag igen. Yoga, långpromenad med hunden + kompis + hennes hundar och lite mys med mössen står på dagens program.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[vintermusen]
2014-03-02 14:08
#292

jag får inte skriva här

[vintermusen]
2014-03-02 14:09
#293

för det är över 300 komentarer redan!!!

Annons:
Lamina
2014-03-02 14:15
#294

Nej, dethär är 294.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-03-02 14:16
#295

Och

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-03-02 14:16
#296

Dethär

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-03-02 14:17
#297

Är

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-03-02 14:17
#298

Sista

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-03-02 14:18
#299

Posten

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-03-02 14:18
#300

SLUT!!! (I win! 😎)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Upp till toppen
Annons: