Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 1535 ggr
Grodan
2013-12-27 10:42

LEK: Kul enkät

Obs! Läs regler noga innan!

Du skall svara på frågorna som är listade (kopiera dem och klistra in igen) och sedan lägga till en egen fråga samt svara på den. Näste man skall svara på alla frågor, inklusive den du lagt till, samt lägga till en egen fråga. Listan blir lääääääääääängre…

  1. Om du var en seriefigur, vilken skulle du vara och varför?
  2. Om du hade en superkraft, vilken skulle det vara och varför?
  3. Om du i affären bara hade 100 kr och var hungrig, vad skulle du köpa och varför?
  4. Hur lång tid tar det för ett av dina foton att hamna i en tråd efter att du tyckt på avtryckaren?
  5. Ärligt, borstar du verkligen tänderna 2 gånger om dagen?
  6. Din fråga + svar

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Ruber]
2013-12-27 12:37
#3

1. Vilken seriefigur skulle du vara och varför?

Jag skulle vara Tarzan. Kan knappast tänka mig något skönare än en liv i djungeln :-D

2. Om du hade en superkraft, vilket skulle det vara och varför?

Definitivt kunna flyga, tänk och kunna bara sticka iväg från trafikstopp i Stckholm.

3. Om du i affären hade bara 100 kr och var hungrig, vad skulle du köpa?

För min sista hundring skulle jag köpa Brieost, ägg och pasta. Mättande och billigt. Brie vore kanske onödigt lyxigt, men för att hålla humöret uppe.

4. Hur lång tid tar det för ett av dina foton att hamna i en tråd efter att du tryckt på avtryckaren?

Två

5. Ärligt, borstar du verkligen tänderna två gånger om dagen?

Det händer att kvällsborstning uteblir..

6. Om du fick ett till liv, vilket yrke skulle du välja då?

Veterinär

Denna kommentar har tagits bort.
Grodan
2014-01-08 11:49
#5

1. Vilken seriefigur skulle du vara och varför?

Mimmi Pigg kanske, för hon är en söt musa.

2. Om du hade en superkraft, vilket skulle det vara och varför?

"Jumper", kunna hoppa från en plats till en annan på en hundradels sekund. Aldrig mer behöva resa, inga avstånd något problem. 

3. Om du i affären hade bara 100 kr och var hungrig, vad skulle du köpa?

Kaffe, ägg, en apelsin, en banan, en avocado om de är fina, en burk med rökta musslor om det räcker till det.

4. Hur lång tid tar det för ett av dina foton att hamna i en tråd efter att du tryckt på avtryckaren?

Några minuter.

5. Ärligt, borstar du verkligen tänderna två gånger om dagen?

Jag kämpar med det, men ofta glömmer jag.Har jag ätit onyttigt så borstar jag gärna efteråt.

6. Om du fick ett till liv, vilket yrke skulle du välja då?

Läkare eller psykolog eller något helt annat

7. Hur ofta pratar du i telefon?

En gång om dagen, men ibland går det flera dagar utan ett enda samtal.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Moonchillas
2014-01-09 00:03
#6

1. Vilken seriefigur skulle du vara och varför?

Kronblom- För att jag är lat och gärna latar mig i soffan

2. Om du hade en superkraft, vilket skulle det vara och varför?

Teleportera- Aldrig mer behöva tänka på avstånd, kunna resa när jag vill vart jag vill, och kunna åka hem precis när jag vill. 

3. Om du i affären hade bara 100 kr och var hungrig, vad skulle du köpa?

Har alltid te hemma, så skulle köpa socker, nudlar och en grillad kyckling och en kexchoklad.

4. Hur lång tid tar det för ett av dina foton att hamna i en tråd efter att du tryckt på avtryckaren?

Ett par minuter

5. Ärligt, borstar du verkligen tänderna två gånger om dagen?

Det är ofta jag hoppar kvällsborstningen.

6. Om du fick ett till liv, vilket yrke skulle du välja då?

Häxa på heltid

7. Hur ofta pratar du i telefon?

Är nog minst 1 gång om dagen i alla fall.

8. Vilket är ditt favoritgodis?

Choklad och saltlakris

Annons:
Grodan
2018-02-03 14:07
#7

1. Vilken seriefigur skulle du vara och varför?

Idag skulle jag nog vara Farbror Joakim, för att kunna bada i pengabingen.

2. Om du hade en superkraft, vilket skulle det vara och varför?

Jumper igen. Jag bara älskar tanken på att kunna teleportera mig på en hundradelssekund någånstans

3. Om du i affären hade bara 100 kr och var hungrig, vad skulle du köpa?

Om det fanns en sådan bufféesalladsbar skulle jag blanda till mig en sallad.

4. Hur lång tid tar det för ett av dina foton att hamna i en tråd efter att du tryckt på avtryckaren?

Kan ta lång tid då jag måste kolla att de är ok, klippa till, förminska och sätta signatur på… (här kan jag verkligen behöva uppgraderas lite med ny teknik…)

5. Ärligt, borstar du verkligen tänderna två gånger om dagen?

Jo, men ibland slarvar jag lite och kör snabborstning.

6. Om du fick ett till liv, vilket yrke skulle du välja då?

Ett rörligt, välbetalt där jag träffar människor varje dag som jag kan glädja eller hjälpa.

7. Hur ofta pratar du i telefon?

Inte så ofta längre. Har inte så personer att prata med längre.

8. Vilket är ditt favoritgodis? 

Min mors hemmagjorda fudge, rosa brända mandlar från vanliga butiken, saltlakrits, kolafyll munk, vaniljhalva mm.

9. Vilken är din favoritteckning på mus?

Jag gillar så många, men den som dykt upp nu på senare tid som jag kallar bläsad bandad tycker jag är himla cool.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2018-02-03 16:39
#8

1. Vilken seriefigur skulle du vara och varför? Skulle nog också vara Farbror Joakim. Skulle vara awesome att vara stenrik och åka på äventyr med mina syskonbarn hela tiden. 2. Om du hade en superkraft, vilket skulle det vara och varför? Att kunna låna andras superkrafter. Ganska dumt egentligen då folk inte har superkrafter… Men kanske kan ta från djuren? Eller förvandla mig till djur? Nått åt det hållet. För jag skulle vilja prova på att flyga som en fågel, ha supersyn som domdär färggranna räkorna eller bli osynlig som en bläkfisk och sånt. 3. Om du i affären hade bara 100 kr och var hungrig, vad skulle du köpa? Salladsbar 60kr, Cola 20kr och något fikabröd för typ en 20kr. 4. Hur lång tid tar det för ett av dina foton att hamna i en tråd efter att du tryckt på avtryckaren? 5 minuter - 1 månad. Oftast 10 minuter. 5. Ärligt, borstar du verkligen tänderna två gånger om dagen? Nej. 6. Om du fick ett till liv, vilket yrke skulle du välja då? Vet inte, skulle jag ha samma intressen och vara samma person? Skulle jag minnas mitt nuvarande liv? Om jag var samma person skulle jag bli lokförare eller lastbilschaufför. Hade jag varit en mer motiverad person skulle jag bli läkare. Om jag inte vet vem jag skulle vara vet jag inte vilket jobb jag skulle vilja ha. 7. Hur ofta pratar du i telefon? Ungefär så ofta som folk är dumma nog att ringa mig och jag faktiskt svarar. 1 gång i veckan kanske? Lägger på så fort jag kan ändå. 8. Vilket är ditt favoritgodis? Vet inte. Ahlgrens lakritsdäck kanske? Eller Rommerska bågar. Äter inte godis så mycket. Har faktiskt påsar med både deras liggandes hemma sen snart 2 veckor nu. Får inte ens i mig dom… 9. Vilken är din favoritteckning på mus? En riktigt bra tricolor! Eller Hereford. Älskar båda. 10. Om du fick äga 3 hus i 3 olika länder, vilka länder skulle du välja? Australien för att det är freaking awesome! Sydafrika för vildlivet. Och Bahrain för att det är rikt, rätt awesome shopping och solstränder och sånt. Samt att sambon skulle bo nära sin familj. (Här i Sverige våldgästa jag bara någon av syskonens hus, så slipper bekymra mig om min familj. :p )

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Stinastygg
2018-02-05 16:26
#9

1. Vilken seriefigur skulle du vara och varför?

En blandning av "Taz the tazmanian devil" och Kalle Anka… Humöret och förstörelsefaktorn, framförallt.

2. Om du hade en superkraft, vilket skulle det vara och varför?

Att kunna hålla tyst i lägen då "tiga är guld"… För mej skulle det vara som en superkraft.

3. Om du i affären hade bara 100 kr och var hungrig, vad skulle du köpa?

Förmodligen något onyttigt, typ chips och choklad. Jag kan inte gå till affären hungrig, det slutar bara med att jag köper massa onödigt snask. Måste alltid ta en macka innan jag åker och handlar. 🤐

4. Hur lång tid tar det för ett av dina foton att hamna i en tråd efter att du tryckt på avtryckaren?

Oj, väldigt olika. Beror på vad det är för bild, vad det är för forum och av vilken anledning jag tagit bilden eller varför jag vill dela bilden. Alltifrån  < 5 min till > flera år…

5. Ärligt, borstar du verkligen tänderna två gånger om dagen?

Näe. Ibland, men långt ifrån varje dag. En del dar borstar jag inte tänderna alls. 😘

6. Om du fick ett till liv, vilket yrke skulle du välja då?

Etolog.

7. Hur ofta pratar du i telefon?

Helst aldrig, men svarar väl för det mesta när morsan ringer en gång i veckan iallafall…

8. Vilket är ditt favoritgodis?

Dessa! och mjölkchoklad.

9. Vilken är din favoritteckning på mus?

Vittecknat i alla upptänkliga varianter.

10. Om du fick äga 3 hus i 3 olika länder, vilka länder skulle du välja?

Men, det är ju skitjobbigt att äga hus? 😐
De ska ses efter och underhållas och skötas och städas och trädgården ska vattnas och krattas och gräset klippas… För att inte tala om alla amorteringar och räkningar jag skulle bli tvungen att betala! Nej fy, pass! 🤪

Vilken är din bästa respektive sämsta egenskap som person?

Min bästa egenskap är nog att jag är så sjukt påhittig. Idéspruta - oftast "utanför lådan".
Min sämsta egenskap är mina halvtaskiga social skills i kombination med mitt svajiga humör.

Upp till toppen
Annons: