Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 634 ggr
Vildvittrans
1/7/14, 8:19 PM

(K) Hane

Jag söker en stilig pojke till mitt stundande avelsprojekt. Han bör vara champagne, choklad eller väldigt röd dy eller fawn. Jag vill nämligen avla champagne tan och har , om allt går som planerat, en champagne tan flicka som behöver blivande fästman. Jag vill helst att han ska ha eng typ men typen är väl lägst på priolistan egentligen. Han ska vara sh och inte vittecknad. Temperament och hälsa är så klart viktigt. Men så länge han är trevlig gör det inget om han inte är en sån där säl som bara ligger stilla i handen. Jag gillar aktiva men kontaktsökande möss även om tassdarriga sälar är mysiga de också. Även Silver, Blå eller Dove är av intresse för ett litet sidoprojekt.

Hälsningar 
/Emma Öhr

Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen ifokus.

Även dvärgsektionsansvarig i ovanstående förening.

Min uppfödning: Vildvittrans dvärghamsteruppfödning

 

Annons:
Tsunamis
1/9/14, 1:35 PM
#1

Såg att du bytt användarnamn men du ser detta kanske ändå. Jag har en choklad tan hane 11 månader som jag eventuellt kan släppa. Jag avlar inte tan men han är kvar ur mitt gamla RY projekt som jag inte pysslar med längre. Han har dock använts i avel här hemma nyligen pga hans temperament och jag gillar honom skarpt. Han är av den lugna typen och luktar inte särskilt mycket. Typen är korsad men åt det engelska hållet. Han bär på rödögt för han gav champange med en hona här hemma. Men jag skulle föreslå att du får träffa honom först och bestämma dig. Lättast brukar vara på utställningar eller liknande.

MvH  Tsunamis

Grodan
1/9/14, 3:01 PM
#2

#1 Har Vildvittrans bytt nick?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tsunamis
1/9/14, 3:14 PM
#3

#2 japps h*n skrev det förut i "Tillbaka" tråden.

MvH  Tsunamis

Grodan
1/9/14, 3:18 PM
#4

#3 Oki. Tack.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

optiMUS
1/9/14, 3:20 PM
#5

Här är jag! :-) Jag är intresserad men får kolla vilka utställningar som kommer framöver. Det är ju en bra bit till dig så jag har ingen möjlighet att åka och hälsa på just nu. Får spara pengar till kommande hundutställningar. Men inga runt göteborg planerade än. Eskilstuna i mars men det är ju lite fel håll haha ;-)

Grodan
1/9/14, 3:23 PM
#6

#5 Aha, din buse! Det gick fort! Du byter nick nästan lika ofta som jag byter strumpor… 😛

Nyfiken, vad händer i E-tuna i mars?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
optiMUS
1/9/14, 3:31 PM
#7

Nja i så fall luktar nog dina fötter inte så gott ;) Hade lite andra anledningar till att byta än bara för skojs skull denna gången också. SSTS (specialklubb för tibetansk spaniel) har en helhelg med utställning, föreläsningar och årsmöte :) Så jag o Diego ska bo på hotell tillsammans med hans uppfödare :)

Tsunamis
1/10/14, 9:25 AM
#8

#5 Skulle tro att kommande utställningar bestäms i samband med årsmötet., det brukar vara runt februari ungefär. Sen är det inte ovanligt att ha en utställning ihop med årsmötet heller när vi alla ändå samlas.

Vi får se om något klaffar framöver så kan jag ta med honom då 🙂

MvH  Tsunamis

Grodan
1/10/14, 3:51 PM
#9

Jag har ett gäng Blue. Någon kan säkert flytta, beroende på vad du anser om typ och temp. Får jo - ännyting❤️

SE-Morakullan´s A…mus (ej döpt än), Blue SH, korsad (dock lite mer eng typ) född 2013-12-01, kull på 12 st, ingen kullad. Far: SE-Morakullan´s Dressing-gownmus, Blue Burmese, SH, korsad typ, född: 2012-09-24 - aktiv, nyfiken och snäll kille, bott med bröder fredligt hela livet. Mor: Miss Wednesday, Blue, SH, Eng, uppf: E.O., äg: Ale & Grodan, född: 2013-04-27 - stor, snäll, lite blyg ibland, inte rasslig men ngt ovillig att plockas med ibland…

SE-Morakullan´s Urazimus, Silver Blue, SH, korsad, f 130722 (kan säkert ha finare öronhållning än på bilden, det är ju inte så att jag avlar på skrynkelöron…)

  • e: SE-Morakullan´s Pä..mus, Blue Point Sm,SH, korsad

  • u: SE-Morakullan´s Zatina, Blue,SSH, korsad

SE-Morakullan´s ….., Blue, SSH, korsad, f aug 2013 (har flera)

  • e: SE-Morakullan´s Åfficiösmus, Blue Stone (aaccchdd), SH, Eng

  • u: SE-Morakullan´s Kornelia, Black (aaCchDdPp), SH, korsad


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

optiMUS
1/10/14, 3:57 PM
#10

Åh jaaa det vill jag!! Måste sätta mig ner o läsa allt i lugn o ro om en stund. Lagar mat o underhåller valp o barn samtidigt precis nu haha. Men jätte tack på förhand!

Grodan
1/10/14, 4:02 PM
#11

#10 jag skrev bara lite snabbt ❤️

Antar att du vill ha så lite c-gener som möjligt med, så bra typ och blå färg som möjligt och då är väl kanske någon av A-killarna aktuell?

Jag har en halvbror som ev är snyggare i färgen och hans bägge föräldrar är Blue, vilket gör att risken för c-gen minskar, men jag tycker han är lite springig…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: