Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 718 ggr
Grodan
1/9/14, 4:57 PM

RIP Arrabåta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SE-Morakullan´s Arrabåta dog idag.

Hon blev 2 år och 10 dagar gammal.

Jag fick ha henne så länge, ändå är mitt hjärta lite trasigt. Det är konstigt. Vissa möss vill jag ha kvar för evigt. För att de är så trevliga och fina. För att de trivs hos mig och gör mig glad och för att jag enkelt kan göra dem glada. Det är nog kärnan i varför jag år och ut och år in har möss.

Arrabåta var till salu tills en dag då hon var några månader och kröp in i min hand och rörde mitt hjärta. Bara så. Hon var världens enklaste mus, fullt okomplicerad. Snäll och lite dum. Superrar med alla möss hon träffade. Och hon var stark. Jag utsatte henne för många prövningar som hon alla klarade galant. Hon var aldrig sjuk i något. Eller vänta jooo, Arrabåta fick ett litet sår på huvudet (bara några mm i omkrets!) några veckor efter att hon haft en kull. Jag gjorde då en extranyttig gegga fullsmockad med vitaminer, mineraler och fettsyror som jag gav henne under två veckors tid en klick av varje dag. Såret läkte ut snabbt.

Arrabåta föddes i en kull på 13 stycken. Jag kullade alla hanar (samt även några svansknyckar) där, för jag hade redan hanar ur samma kombination fast ur tidigare kullar. Det blev 6 honor kvar.

De stolta föräldrarna var Chilloutarea´s Charcoal, Black, SH, Eng och Virginia, Burmese Fox, SH, Eng. Bägge var fullt friska livet ut. Charcoal blev 2 år gammal och Virginia blev 1 år 9 månader (jag anser dock att det trots allt är en bra ålder).

Arrabåta gick i avel och jag har fortsatt på hennes avkomma. Det känns bra. ❤️

Arrabåta med syster som ung


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Evhotel
1/9/14, 5:52 PM
#1

❤️

TheCottonCandy
1/9/14, 6:46 PM
#2

R.I.P 🌺 Hon lät som en trevlig mus och hon såg väldigt söt ut! ❤️

Emmaslindh
1/9/14, 7:00 PM
#3

vila i frid lilla vännen! 🌺

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Niji
1/9/14, 7:16 PM
#4

RIP <3

Mind of a queen, heart of a warrior

optiMUS
1/9/14, 7:45 PM
#5

Sov sött lilla musa

ajanki
1/9/14, 10:24 PM
#6

RIP söta Arrabåta❤️

Stor tröstkram till Grodan❤️

Annons:
Lamina
1/10/14, 2:57 AM
#7

Det var inte länge sen jag förlorade hennes älskade syster här hemma. Vila i frid älskade flickor.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Moonchillas
1/10/14, 2:59 AM
#8

R.I.P ❤️

[Iyen]
1/10/14, 6:17 AM
#9

Tröstekram Långt liv musan fick

ariama
1/10/14, 7:04 AM
#10

Fina minnesord över en fin mus. *hjärta*

Littlem
1/12/14, 10:03 PM
#11

Åhh stackars Grodis =(
Det är jobbigt detdär när favoriterna går o dör. Vissa burrar verkligen in sig i hjärtat. Tur du har avkomma kvar efter henne iaf!

Clindegren
1/13/14, 9:39 AM
#12

Så fin hon var!

Men min mus Agneta dog ju nyligen och de kan säkert träffas i mushimlen och ha trevligt för Agneta var en toppenmus också.

Kram!

hejkomochhjälpmig
1/13/14, 3:50 PM
#13

R.I.P 🌺 Beklagar sorgen!

Annons:
Grodan
1/13/14, 10:50 PM
#14

#12 Absolut!

TAck alla! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: