Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 582 ggr
[Alli123]
2014-01-10 14:02

Tips på bur

Hej!

Om ca tre veckor får jag hem en "drös" med bebismöss. Närmare 7 st små systrar.
Enligt uppfödaren går det bra att ha allihop i flock. Gör det det? Att ha alla 7 i samma bur. Ja, med uppsikt så de inte börjar bråka då. Men är det vanligt att de fightas om de är så många?

Har ni några tips på bra burar? Vill inte ha en liten, vanlig sk mus eller hamsterbur. Alldeles för små de jag tittat på. De jag tycker är i bra storlek har oftast för brett galler, alltså för större djur.

Var ett par år sedan jag hade möss. Ska man ha en hög bur så de kan klättra, eller som för hamstrar, en låg med mer markyta?

Annons:
[Alli123]
2014-01-10 14:08
#1

Och vad är bäst till dom, plast, galler eller glas bur(akvarium/terrarie)?

KickiG
2014-01-10 14:23
#2

Bäst bur är väl till stor del en smaksak. En kort presentation av olika burar hittar du HÄR. Just nu har jag själv akvarium, men börjar mer och mer luta åt kombinationsbur, bara jag skulle hitta någon som jag gillar. Har funderat på att bygga en själv.

Flockstorleken kan fungera, fast i mina öron låter det som en ganska stor flock. Men har du möjlighet att ha dem i två burar, kan du ju i ett senare skede sära på dem om du märker att det inte går.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
2014-01-18 09:36
#3

Det kan gå bra med en flock på 7 särskilt om dom är syskon. Du kommer upptäcka med tiden om det fungerar helt.

Jag har två flockar med fler honor än 7 och det fungerar utmärkt!

Till dom flockarna har jag en mellanduna, längden på den är drygt 70 cm. Jag får gott om plats för saker i den till dom, stegar, pinnar m.m för möss älskar att klättra! Så ja, en hög bur med klättermöjligheter är bättre än en låg.

Jag tycker personligen att gabber eller dunaburar är bäst, men det är en smaksak det där med burar😃

Upp till toppen
Annons: