Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 396 ggr
Moonchillas
2014-01-14 12:59

Är nog inte redo

Nu har jag funderat, läst, tänkt och övervägt när det gäller avel av möss. Jag känner att jag inte är riktigt helt redo ännu, kanske man aldrig kan bli riktigt redo, men jag känner att jag vill vänta ett tag till. Vill träffa massa mer möss, vara med på flera utställningar osv innan jag går vidare till avel. Känner att jag kanske inte ska dra på mig för mycket på en och samma gång. Jag har ju min chilla-avel och sambon har sina gerbiler. Så jag kommer vänta ett tag till.

Någon gång i framtiden  kommer jag inrikta mig på småskalig musavel, men inte precis just nu.

Men nu ska ni inte tro att jag inte vill diskutera intressanta trådar när det gäller avel. Nehe så lätt kommer ni inte undan 😛

Annons:
Grodan
2014-01-14 15:14
#1

Aw! ❤️Så utomordentligt moget beslut! 👍Det värmer mitt hjärta att du klarar av att säga nej. Du har en stark karaktär. Och att ha sådan ska man vara stolt över. Det gör också en bra djurägare att kunna säga nej till avel anser jag.

Mer sånt. Mycket mer sådant önskar jag se på sajten och i mussverige. Jag vill slå hål på "alla möss ska avlas på" som verkar vara musägarnas motto. När uppfödare säljer djur så säger de t o m "den ska du para med.." eller "vill du också ha en avelspartner till den musen"…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Moonchillas
2014-01-15 09:23
#2

Känns väldigt skönt att ingen blev arg på mig 🥵

KickiG
2014-01-15 09:38
#3

#2 Jag håller med Grodan, det är jättebra att du insåg att du inte var redo för det FÖRE du började med uppfödning. Jag tycker personligen att uppfödning är ett stort ansvar, inte något man ska syssla med bara för att det skulle vara kul. Jag föder inte själv upp djur, men tror det är något som växer fram.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
2014-01-15 13:21
#4

Du är en klok tjej! (Det har jag misstänkt hela tiden ;-)

Moonchillas
2014-01-15 13:25
#5

Aaaaaw tack ariama ❤️

Upp till toppen
Annons: