Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 766 ggr
[mysanilsson]
1/22/14, 6:16 PM

vatten,snälla svara

hej jag har en liten mus som inte når upp till vatten flaskan så vi har en skål med vatten.

tror ni den dricker ur den??

Annons:
KickiG
1/22/14, 6:33 PM
#1

Det tror jag säkert att den gör. Många möss gillar dock att sprätta bottenströ i vattenskålarna så man måste byta vatten ofta. Kunde du kanske sänka Vattenflaskan eller lägga något under den så att lill-musen når upp? En liten papp-ask t ex?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[mysanilsson]
1/22/14, 6:37 PM
#2

jo men vi hittade inget. men ja det har jag märkt att hen gör. för jag kom hem från skolan och då la där pelets runt vatten skålen som hade svält och annat i vatten skålen😂

KickiG
1/22/14, 6:40 PM
#3

Det kan ju också funka att du bara föser en lite större hög med pellets under flaskan. Så det blir en liten backe till den :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[mysanilsson]
1/22/14, 6:43 PM
#4

har vanligt spån

men jag går på keramik så jag ska fixa något där!!

KickiG
1/22/14, 7:05 PM
#5

Det går ju bra att göra hög av spån också. Jag trodde du hade bottenströ i form av pellets i inlägg #2, men det var tydligen matpellets du tänkte på. Jag hade några tomma toapappersrullar under Vattenflaskan när mina möss var små.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Ruber]
1/22/14, 10:28 PM
#6

Jag har både skål och flaska och de dricker oftast från skålen.

Annons:
hejkomochhjälpmig
1/22/14, 11:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vattenskål går jättebra att ha till möss, se till att vattnet är rent och fräscht och att det inte är så mycket vatten att musen kan trilla i och drunkna bara. Mina möss har aldrig druckit ur något annat än skål! :)

Det här är en jätteliten skål men den är ändå för hög, din mus ska inte behöva stå på tå för att få i sig vattnet som min musunge på bilden här, utan det ska vara en lägre skål förstås:

TheCottonCandy
1/22/14, 11:06 PM
#8

Jag har skål som står på en hylla så de inte kan få upp bottenströ i den😛Det funkar hur bra som helst 🙂

Tsunamis
1/23/14, 7:56 AM
#9

Kolla så inte kulan i Vattenflaskan är för trög att putta på, då får musen inte ut något vatten. De kan ibland bli lite skitiga där eller om det fastnat någon spånbit.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: