Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 865 ggr
Lamina
1/25/14, 1:45 AM

Gnagarrummet (eller: jag har köpt en monsterbur!)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag tänkte faktiskt att jag vill visa upp nya buren och hur det kommer se ut i gnagarrummet. Jag och min kära syster och mor har varit i Haninge och hämtat hem en… Burkonsoll? Vet inte vad det kallas… Men iaf ett gäng terrarium som tidigare stod i en djuraffär för försäljning av djur. Den övre raden består av 6 små terrarium med ett djup på 60cm och en bredd på vad jag vill minnas 40cm. Nedre delen av ett terrarium med ett djup på 70cm och en bredd på 120 och 2 mindre med samma djup och en bredd på 60cm vardera. Det är med andra ord en rätt stor pjäs vi har hämtat hem. :) Vi har släpat och burit och slitit ut oss fullständigt, och nu står alla delar i hallen och väntar på att monteras upp imorgon. Jag är så sjukt glad att mamma och syrran ställde upp på att släpa hem denhär saken utan minsta gnäll eller frågor. Fast jag hade ju hellre anlitat en flyttfirma. Men syrran sa det var för dyrt. Vad det nu spelar henne för roll vad jag lägger mina pengar på. Nu är ju hennes redan trasiga rygg helt förstörd… Men det kommer bli så fint med dom andra burarna i gnagarrummet! Mycket mer enhetligt. Och plats för flera möss. Tyvärr blir det inga bilder idag. Förutom denhär dör Silas visar hur stora dom små burarna är. Men det kommer komma massor av bilder sen, då jag är så glad över att det blir så himla snyggt och behändigt i gnagarrummet. :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
ajanki
1/25/14, 8:55 AM
#1

Gratulerar till dina superfina burar!! Blir något avundsjuk…

Ser fram mot att se bilder sen på hur det blev:) Kanske jag till och med får skymta "mina" killar i en av burarna🙂

Lamina
1/25/14, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En skymt av dina pojkar beställd. ;) I buren längst fram är Ygdrasil. Bakom honom bor Yllet och längst in Yeshi. Det är lite lite inredning då jag vart tvungen att slänga ut hela mitt förråd och använda det dom hade i burarna tills jag kan fixa nytt. Yllet Och Ygdrasil fick ha bodelning. ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
1/25/14, 11:58 AM
Lamina
1/25/14, 12:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ena delen. I buren på botten fick Blå, Duva, Candy och Treat flytta in. Dom verkar nöjda. Men jag får nog ha dörren öppen då jag lyckades ha sönder panelerna som övre burraden skulle stå på. Så nu står den över nätet på burtaken… Den andra delen står längre in i rummet. Ska visa sen, just nu är det lite belamrat. ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
1/25/14, 4:40 PM
#5

Wow! Så himla läckert både du och mössen kommer att få!!

Lamina
1/26/14, 12:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu har vi fått upp en fin tavla på dörren in till rummet också. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
ajanki
1/26/14, 11:17 AM
ariama
1/26/14, 4:33 PM
#8

Haha! Du får Sverigen finastes musrum!

Se till att det startas en tävling "Sveriges finaste musrum" som du kan vinna, haha!

Grodan
1/26/14, 6:28 PM
#9

Fina prylar, Lamina!❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2/1/14, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Nu kommer det bilder på gnagarrummet! Först ut en till bild på första buren, bara för att.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/1/14, 9:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Musbordet. Det bor inte så många flickor här längre, bara 6 stycken. Så jag städar den inte så ofta. Ganska så skönt, för det är inte lätt att städa kan jag säga… Mössen nyttja hela bordet. Och både dom och jag är glada över hur lätt det är att nara komma fram och hälsa när jag kommer in. :) Uppepå terrariet står råttburen. Men dom sista råttorna flyttar troligen på Tisdag, så jag räknar ut dom och är så elak att dom inte får vara med.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/1/14, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Under bordet bor gerbilerna. Jag ska sätta spotlights under så dom får lite mer ljus. Här bor Emil (som egentligen stavas med ett i med sned prick, som min telefon inte kan stava), Hulken och Superman. Gerbiler är roliga djur. Dom är alltid upptagna med att gräva gångar och göra om sitt tunnelsystem. Buren är alltid i förändring. :) nyfikna är dom också, det sticker alltid upp ett huvud ur något hål med en fråga om vad som pågår. Helt underbara helt enkelt. :) Jag brukar slängs in kartonger och annat skoj till dom några gånger i veckan. Men allting försvinner på bara någon dag. Det är sjukt hur fort dom strimlar saker!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2/1/14, 9:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Sista burdelen. Den används inte just nu utan väntar på att jag ska få hem lite fler möss. Stora terrariet får vara förvaringsplats för tillfället. Insåg att det faktiskt fattas en dörr på det! Vet helt ärligt inte om det var så mör jag köpte den eller om det hände under transporten… Men det gör inget. Jag kör ju ändå mycket med öppna burar. Ska dessutom se om jag inte kan hitta någon glasmästare som kan fixa nya dörrar både till det och terrariet på bordet. Kanske t.o.m det spruckna glaset på ena sidan av den andra buren. (Det blev en transportskada.) Uppepå buren står det öppna burar.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2/1/14, 10:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här är dom yngre tjejernas bur. Fortfarande lite tråkigt med inredning. Men dom har mycket mer utrymme att röra sig på nu än vad dom hade i sin miniduna. Bilden blev lite mörk då min telefon är så jäkla dålig på att fota. Noterat någon lite ovanlig inredningsdetalj? Den är äkta. ;) Jag är lite morbid har jag fått höra. ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Casper
2/2/14, 12:03 AM
#15

Hahaha.. Kollade in det konstiga "bananskalet" i framänden innan jag kopplade vad det var… 😃

Malinolsn
2/2/14, 12:38 AM
#16

Trodde också att det var ett bananskal först 😟 😂

Lamina
2/2/14, 3:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Närbild, inte för känsliga…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

nadinemachines
2/2/14, 3:58 AM
#18

Mycket söt skalle! Får man fråga vad det är från för djur, om du vet? Det var en fin inredningsdetalj i alla fall😃(fast personligen skulle jag nog haft den stående framme, tycker skallar är så mysiga :D)

Väldigt fina burar, för övrigt. Blir lite avis :P

Lamina
2/2/14, 4:17 AM
#19

Min gissning är rådjur. En ung bock. Men jag kan vara helt ute och cykla. Jag hittade den inklämd mellan 2 trädstammar i skogen i somras. Funderade på hur den hamnat där, men bestämde mig för att ta med den hem för att koka den. Det är nog något jag aldrig gör om utan att kolla att det inte finns något mer än ben kvar först…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2/2/14, 8:19 AM
#20

Så underbart fint du har fått det i musrummet!! Med skalle och allt😛

Annons:
Mellmell
2/2/14, 12:26 PM
#21

Underbart sånadär burar vill jag också ha! :P

Japp, en råbock är det du hittat (eller en del av den ;) )

Upp till toppen
Annons: