Annons:
Etiketttävlingar
Läst 455 ggr
ajanki
2014-02-01 09:13

Månadens veteran mars 2014

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/2

Varje månad har vi tävlingen månadens veteran. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin tammus, som får vara som yngst 14 månader, samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Endast tammöss 14 månader och äldre
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens veteran avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/2

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
2014-02-01 09:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är Castor! En underbar tricolorkille som i dag är 1 år 3 månader och 10 dagar.

Med på bilden är Castors son Dragonslayer och bilden är tagen för ca 2 veckor sen.

Castor är såå snäll! Han bodde med sin bror väldigt länge och det gick bra. I maj förra året så fick Castor en flickvän, det gick många månader utan att det kom några bebisar, jag funderade på om det var för att Castor var så snäll som det inte blev nåt…jag såg aldrig att han parade Chinaheart. Men som dom flesta av er vet så dök det upp en liten ensam kille när jag hade gett upp hoppet helt och nästan glömt att jag fortfarande hade en hona och hane ihop…

Castor bor nu med sonen och det är så lugnt & fint i buren!

Castor älskar att vara med mig uppe när jag pysslar med annat, hans favoritplats är mitt huvud…och jag låter han faktiskt få sitta där en stund, sen tar jag ner honom, är ju lite svårt att böja sig ner m.m och ha en mus på huvudet:)

Jag hoppas att Castor kommer hänga med länge till!!

L8sson
2014-02-01 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

BrummeLisa

Vart ska jag börja? Hon är född 2012-07-02 (18 månader). 
Hon är en av mina första möss och hon är den musen som fungerar med alla, hon är den musen som har fått bo med dom mössen som varit lite osäkra för att sedan blivit framåt och nyfikna men lugna genom att ha bott med BrummeLisa. Hon tar emot alla med öppna armar, så som adoptiv ungar till olika honor i alla åldrar. 
Hon trivs i sin bur, kan komma fram och säga hej och se om jag bjuder på något gott men annars så trivs hon väldigt bra i buren. 
Hon är en av dom som kommer bo kvar nu när jag avvecklar mössen, hon är min stjärna ❤️ Underbara älskade BrummeLisa ❤️

StillaSinnet
2014-02-02 18:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Dagsfärsk bild på fina Valentine! Han just nu 15,5 månader. Han har bott fredligt med sina söner som tyvärr har fallit bort den ena efter den andra, och några har fått flyttat ut i egna burar eftersom de försökt ge sig på snälla pappa. Sonen Heffaklumpen går ännu kvar fredligt med pappa och Heffa fyller 1 år sista mars. Härliga killar 😍

Valentinas dotter, är vackra Int Pr SE-TAMs Heartbreak sö cr ssh, Han gör fina barn minsann 🙂

SE-TAMs Valentine, rödögd cream satin korthår

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: