Annons:
Etikettnamnförslag-namnförklaring
Läst 2015 ggr
Lamina
2014-02-02 04:10

Nya namn till Blå och Duva?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag köpte Blå och Duva hade dom inga namn. Jag trodde (i min enfald kanske) att det oroblemet snart skulle vara åtgärdat. Jag skulle ju få stamtavlor till dom! Så jag gav dom namnen Blå och Duva i väntan på dessa. Tiden gick och några stamtavlor kom inte… Jag ville inte vara för tjatig om den saken heller, så jag frågade inte så mycket efter dom mer än någon/några gånger. Det är egentligen inte så viktigt längre då flickorna inte kommer avlas på. Men namnen då? Blå och Duva var ju bara tillfälligt, jag tycker inte om dom namnen. Dom måste ju få riktiga namn! Jag har tänkt och tänkt men kan faktiskt inte komma på något som jag tycker om till dessa flickor. Så jag tänkte be er om namnförslag! Så ge mig nu alla namn ni kan komma på som ni tycker skulle passa mina små. Dom behöver inte matcha och alla slags namn är välkomna. :) Här är Blå, en helt vanlig Blue.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2014-02-02 04:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Duva, en helt vanlig Dove.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-02-02 04:23
#2

Påpekas kan att flickorna inte är kullsyskon. Fast det kanske syns hur olika dom är varandra. Tycker särskilt Blås små skrynkliga öron är väldigt iögonfallande…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2014-02-02 08:22
#3

Tycker Blå och Duva är fint….står helt stilla med namn just nu…kommer lixom inte på ett enda…

Aristomus
2014-02-02 12:51
#4

Kanske Bluegrass, som ju är skön musik med härlig kontrabas. På den blå alltså. Fast nästan samma som innan iofs..

[vintermusen]
2014-02-02 13:05
#5

Jag har faktist en hel lissta med namn fast kanske inte världens finaste. Tessan Mira Lilly Bingo Lola Kiwi Leda Lussa Liri Sera Vintra Kira Winky Musli Holly Candy Sally Zita Tilly Nelly May Ella Nora Mina Lisa Hittade namnen på http://vovve.net/Hundnamn/ en sida jag rekomenderar.

Lamina
2014-02-02 13:49
#6

#4 I like it! :) #5 Tack! Det finns några namn där som jag gillar. Tyvärr har jag redan använt dom flesta av just dom namnen. Men jag ska kolla in sidan.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
[vintermusen]
2014-02-02 15:09
#7

Hittade ochså Texie som jag tyckte var gadnska fint.

ajanki
2014-02-02 18:32
#8

Bluegrass var ju jättefint!!

Satt och lekte lite med namn till Duva..första tanken var fredsduva och då blev namnen Fredrika, Freddie, Peace, Love… 🙂

Aristomus
2014-02-02 18:55
#9

#6 Kul! :) #8 Tackar. Bra fredsförslag också! Annars var ju Plupp blå (upptill iaf) och han var ju kompis med lämmeln och hermelin, så Plupp och Lämmeln eller Plupp och Hermelin kanske kunde va nåt.. Dom lämnar ju pluppar ifrån sig också.. mössen alltså :-P

[vintermusen]
2014-02-02 20:48
#10

eller kanske Dove och Blue. Hehe.

Upp till toppen
Annons: