Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 447 ggr
ajanki
2014-02-03 13:14

Veckans fråga v.6

Hur aktiverar du dina möss?

Ni får gärna lägga in bilder!!

Annons:
ajanki
2014-02-03 13:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag gör olika med olika möss och olika dagar:)

Jag har ett bord som jag gör i ordning, där får det plats många möss. På bordet är det ett hjul, pinnar, rör och lite saker att klättra på.

Så har jag en plastlåda där jag brukar ha ensam mushane eller dom som bor 2 tillsammans. I lådan är det ett hjul, en vippbräda och toarulle.

De mössen som kommer när jag ropar och som jag litar på får springa lös i min säng.

Varje dag tar jag upp en eller flera möss som får vara på mig när jag fixar med dom andra.

Men vissa tycker att det är lika mysigt att ligga under hjulet:)

Galenidjur
2014-02-03 14:30
#2

Jag plockar alltid upp mina möss och låter dem springa runt på mig medan jag sitter vid datorn , tittar på tv eller går runt huset. Sen har jag även en "leklåda" med toarullar , hö och lita annat  som jag ställer på olika platser. När jag sitter vid datorn t.ex. står lådan på golvet , precis vid min fot, så de kan klättra ner till den om  de känner för det :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

jollycox
2014-02-04 19:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jackson får vara på sin rastplats morgon och/eller kväll. Han är sällan där både morgon och kväll samma dag men jag försöker locka ut honom en gång varje dag även om han inte alltid vill. Då är han där allt från 30 minuter till 2 timmar.
På rastplatsen har han tidningspaper som är kul att krypa under, riva sönder och bygga bo av, lego som jag bygger ihop till olika grejer då och då, vhs-fodral att klättra på, ett hus och ibland någon kartong eller toarullar.
Det som är skönt är att det är rymningssäkert så jag behöver inte sitta och vakta honom.

Ibland tar jag på mig muströjan och så får han klättra på mig, fast han sitter helst och myser i nacken. :)

Här är en bild på hans rastplats som den ser ut nu.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

ajanki
2014-02-06 08:22
#4

#3 Vilken otroligt bra lekplats du har till dina möss!!

Ingen mer som vill berätta hur ni aktiverar era möss?

Grodan
2014-02-06 18:55
#5

Jag har några olika rastplatser, de är dock just nu inte så stora. Där finns ett hjul, ett krypin, pinnar, grenar, mat och doft från alla andra möss.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: