Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 460 ggr
Fenixordern
2/4/14, 4:54 PM

Såriga ögon? Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En av mina möss har blivit drabbad av något som jag inte kan sätta fingert på vad det är. Endast en av 4 har blivit drabbad trots att de gått i samma bur hela deras liv. Jag kan tänka mig att det är någon infektion för det har inte varit något slagsmål i buren trots att det ser ut som sår. Alla möss är i övrigt friska och denna mus har fått flytta ifrån de andra tills jag vet vad som är felet! Någon som kan hjälpa mig? 😕

Annons:
TheCottonCandy
2/4/14, 4:57 PM
#1

Har tyvärr ingen aning, Stackars liten :(

Men kanske har den kliat sig väldigt mycket vid ögonen av någon anledning?

Fenixordern
2/4/14, 5:01 PM
#2

#1 Nej inte vad jag lagt märke till. Självklart kan jag inte har uppsyn över buren hela tiden men har kolla så ofta jag kan, och har inte märkt något sådant. :/

ajanki
2/4/14, 5:10 PM
#3

Jag skulle tro att han är angripen av nån ohyra, och när det har kliat så har han kliat sönder sig runt ögonen? 

Att jag skriver ohyra är för att jag tycker även hans päls ser ojämn och lite hårlös ut. Eller kanske hans päls är sån?

KickiG
2/4/14, 6:17 PM
#4

Oj, stackars liten! Jag är benägen att hålla med ajanki #3 om att det skulle kunna vara ohyra. I vilket fall som helst så skulle jag rekommendera ett besök hos veterinären å det snaraste.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
2/4/14, 6:24 PM
#5

#4 Ja, ett besök hos veterinären såklart, det glömde jag skriva…😞

Så bra att du skrev det KickiG! :)

Smulan80
2/4/14, 8:01 PM
#6

Tror också på någon ohyra. Hade en liten dam som fick sårigt öga och som kliade sig mycket. Men hon började också i samma veva rossla så svårt att jag lät henne somna in ganska snabbt. Tyvärr. Så själv står jag utan möss för tillfället.

Ta liten till veterinären och se till att få behandling för alla mössen.

Annons:
Grodan
2/6/14, 7:19 PM
#7

Strongholdbehandling på samtliga möss och mata på mer duktigt med mat som innehåller fettsyror, b-vitaminer, d-vitaminer, e vitamin, selen och zink.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: