Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 714 ggr
[Hallons]
2014-02-04 19:59

presentations tråd-mössen

Vet inte om det redan finns en liknande tråd. 

Tänkte att det hade varit kul att presentera sina möss. Det är alltid trevligt att få lära känna just dina möss!! Få gärna med en bild! Om du vill, kan du följa mallen här nedan:

Namn:

Ålder:

Färg:

Hem/boende:

Favorit aktivering:

Personligt:

Annons:
adirf1
2014-02-04 20:22
#1

Super idee! ;D
Får kanske börja med min lilla älskling^^

Namn: Hvr´s Arya

Ålder: Ca året

Färg: Extreme Black

Hem/boende: Stor duna utan lock - alltså öppen bur när jag ej bor med katterna.

Favorit aktivering: Allting som innebär att hon får lite tilltugg^^

Personligt: Smart, precis som jag vill ha dem! Hon är kontaktsökande och framåt om än hon inte frivilligt hoppar upp i handen. Största intresset är mat. Hon är pigg men ändå otroligt mysig och lugn i handen<3

[Hallons]
2014-02-04 20:48
#2

#1 tack! Hon låter mysig :)

TheCottonCandy
2014-02-06 19:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Namn: Freddie

Ålder: Ca 1 år 

Färg: Blue agouti broken

Hem/boende: Hon bor i ett exo terra terrarium med 4 andra möss.

Favorit aktivering: Hon älskar att sitta på axeln när man gör saker. Och hon gillar även att få komma ut och undersöka nya platser :)

Personligt: Hon kommer alltid när man öppnar buren och så snart man tar ner handen där rusar hon upp längs armen och upp på axeln :P Ibland kan man inte bli av med henne igen när man försöker sätta tillbaka henne i buren. Då kryper hon uppför armen varje gång man försöker sätta ner henne ^^ Hon är en riktigt söt och go mus som inte är rädd för något 😛

Bild: (Tänkte att det också kunde vara med?😛)

[Hallons]
2014-02-06 19:08
#4

#3 naeeewww vad söt!

MelliPirelli
2014-02-06 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Namn: Leison's Thia "Åska"

Ålder: nästan 4 veckor 

Färg: Svart (shorthair)

Hem/boende: Öppen bur, men helst där jag är! ;)

Favorit aktivering: Bara bott här i ett par dagar, men hon utforskar gärna allt!

Personligt: Väldigt nyfiken och orädd, även min första mus.

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Nuttra
2014-02-07 09:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Namn: Leison's Lo ''Eldsjäl'' Ålder: Nästan 4 veckor Färg: Dove Hem/boende: Hos sin syster Åska här ovanför Favorit aktivering: Vet faktiskt inte då hon inte bor hos mig :( Förhoppningsvis lär jag känna henne mer strax! Personligt: Lite vild och har svårt att vara stilla,

/Helena

Medarbetare på Brukshundraser

Annons:
Grodan
2014-02-07 16:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Underbart intitiativ 👍

Jag har många möss. Nu sitter jag i vardagsrummet och där har 25 möss (oj, sååå många?). Ingen syns just nu. Ingen hörs ens. Men om jag går fram till det öppna terrariet och säger "musen" med speciella "musrösten" så tittar någon fram… *går och kollar* Precis som jag trodde: Nation…

Namn: SE-Morakullan´s Nationalist

Ålder: 9 månader

Färg: Silver Agouti

Hem/boende: Öppet terrarium med två systrar och några bluetöser

Favorit aktivering: Den här damen tänker bara på mat. Hon är en sådan som kan äta vart som helst. Sitter gärna i min hand eller på min axel och äter.

Personligt: Kvick och nyfiken. Och jämt sugen på gott.

Hon är så svår att få bra foton på, här ett suddigt taget nyss med blixt…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
2014-02-07 17:05
#8

Jag är ju inte ens hemma med mina, utan i stugan med hundarna. Mamma och pappa tar hand om alla andra djur en vecka. Kan dock ta med en av mina favoriter i gänget:

Namn: SE Vattnadals Uris

Ålder: Idag 10 mån och 2 v.

Färg: Agouti, hårlag långhår.

Hem/boende: Han bor i en stor labbur, för tillfället med brorsan Upfield, tidigare även med gamla pappa SE Vattnadals Jättestarr, nu över 2 år och 5 mån. Jättestarr flyttade från sönerna och fick en ung söt tjej, för att få en chans till att föra generna vidare. Övriga bröder är sålda sen länge.
Inredningen är ett hjul, så stort som får plats, ca 18-20 cm. Det används dock sällan. I övrigt ett fint keramikhus, kartonger, rullar och annat att klättra på, i och tugga sönder.

Favorit aktivering: Undersöka ny inredning efter städning, leka på musbordet eller att pussas. Han har testat det där med utställning en gång, men det gick inte så bra. Temperamentet är det inga fel alls på, han är helt underbar, och kommer garanterat att avlas på när han blir lite äldre.

Personligt: Anledningen att han diskades i Pet är att han är enögd. Han skadade ögat precis när det öppnades, och saknar därför ett. Detta är inget som stör honom alls. Han är lika trygg och kärvänlig ändå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ajanki
2014-02-07 17:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jättebra idé!!

Här kommer det en presentation på en av mina❤️❤️

Namn: SE-Ajanki´s Bolus

Ålder: 2 1/2 månad

Färg: Blue splash/fox lh

Hem/boende: Han bor i en mididuna med sina 3 bröder och sin far.

Favorit aktivering: Han älskar att vara uppe på och med mig när jag pysslar med lite annat.

Personligt: Väääldigt lugn i handen, nästan så man tror att han är sjuk…ligger platt som en säl:)

Galenidjur
2014-02-07 18:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Hmm vem ska man välja. 

Jag kan ta Odile då jag nämnt henne minst på den här sajten

Namn:  SE-Ajankis Ålivia eller Odile som jag döpte henne till. Kallas oftast för Dile 

Ålder: hon är född den 23 september 2013 och den 23 september råkar även vara min födelsedag haha. Tyckte det var lite roligt 😉

Färg: agouti tan 

Hem/boende: Bor tillsammans med sin lite äldre syster Zahida i en vanlig plastlåda utan lock. Det funkar fint :) 

Favoritaktivering: Hon är "byggaren" och kan hålla på i flera timmar med att riva tidningspapper som hon sedan lägger i en stor hög. 

Personligt: Mycket lugn och försiktig och gillar inte plötsliga rörelser så man får ta det lugnt annars piper hon iväg rätt snabbt. 

Men när man väl har tagit upp henne kan hon sitta och mysa och bara kolla runtomkring sig hur länge som helst :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ajanki
2014-02-07 18:32
#11

#10 Tillägg: hon heter också SE-Ajanki´s Ålivia 😉

Jättekul att läsa om henne❤️

Galenidjur
2014-02-07 18:38
#12

#11 Jag la till det nu :)

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ajanki
2014-02-07 18:56
Annons:
zickan
2014-02-07 19:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Kul idee :-). Höll nästan på att förlora linjen jag vill hålla på med när jag aldrig hitta några möss jag ville avla ut linjen med. Men hitta några honor så nu har antalet ökat lite här hemma igen. 

Namn: (Tsunamins) Eldskur och Eldsken

Ålder: 1,3 och 1,2år

Färg: Sö ry ssh och ry ss/t

Hem/boende: Hamsterbur

Favorit aktivering: Eldsken är lite för att dra och släpa papper till huset som hänger på gallret. Vet inte riktigt vad Eldskur har för aktivering han gillar. Kanske är vatten? Fiskat upp honom ur skålar och annat fyllt med vatten som stått i diskskon.

Personligt: Både är lite små fega av sig. Inte så lätta att ta upp ur buren. Men myser fort om de får sitta i nacken.

Inte snyggaste bilden på Eldsken. Men ende jag hade på detta minneskort.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Casper
2014-02-07 20:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Namn: Aniara B

Ålder: 5 månader

Färg: Blå med vita tecken

Hem/boende: Bor tillsammans med sin syster Beatrix B i ett gammalt akvarium med nätlock. De har tre gömslen, en stege, toarullar, hö samt springhjul i sin bur.

Favorit aktivering: Älskar sitt springhjul och att äta sallad! 🤪

Personligt: Pigg och trevlig tjej, nyfiken och cool.

zickan
2014-02-07 20:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Namn: Goldens Ato

Ålder: 1,4 år

Färg: rödögd vit, aby

Hem/boende: Bor med eldsken och eldskur i en gallerbur

Favorit aktivering: Vet inte riktigt på vad han kan tänkas tycka om lite extra. God mat är en stor hitt. 

Personligt: Mjuk och mysig grabb. Älskar att krypa ihop under mitt hår. 

Senaste bilden är tyvärr inte så fin på honom. Fjärde grabben i buren tjurade till och gav sig på Ato. Gav ett jack i örat på gubben som några naffs.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
2014-02-07 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Namn: SE Vattnadals Quindlen

Ålder: 11mån

Färg: Argente shorthair

Hem/boende: Hamsterbur med 4 till tjejer. 

Favorit aktivering: Brukar ofta klättra runt på stegen som hänger i taket. Har hittat henne ett par gånger i blomkrukan också. Kul att gräva.

Personligt: Mjuk och go. Kommer fram och kikar när man är vid luckan o kallar på dom. Nyfiken och går gärna iväg en sväng på egen hand. Nu även en mjuk och lugn mamma.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[Hallons]
2014-02-07 21:59
#18

Vilka fina möss ni alla har!

Upp till toppen
Annons: