Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 587 ggr
Tsunamis
2014-02-08 21:51

Aby frågor

Japp gott folk nu ställer jag en liten öppen fråga här. Det är nämligen så att aby har tydligen gett sig den på att dyka upp bland mina möss. Jag har aldrig intresserat mig särskilt mycket för de olika hårlagen så jag kan ju inte detaljerna. Virvlar i ljumskarna - tyder det på en bärare eller en aby (men dålig sådan)? Hur kan jag bäst se på en mus om den är bärare? Små virvlar i pälsen? Har ett par ungar jag ska försöka fotta så får ni se exempel på detta.

MvH  Tsunamis

Annons:
ajanki
2014-02-09 10:32
#1

Spännande att den inte ger sig abyn:)

Så länge musen har virvlar vare sig dom sitter i ljumsken, under svansen eller ovanpå så att det syns så är den aby, bra och dålig då såklart. Men du kan aldrig se om musen är en abybärare tyvärr…

Tsunamis
2014-02-09 12:19
#2

Hade inte grodan nån teori om att bärare kan ha pyttesmå virvlar tex vid ögonen och sånna ställen? Visst är det lite småironiskt att det dyker upp överallt här. Tänker inte spara någon alls och hoppas genen väljer att ge sig!

MvH  Tsunamis

ajanki
2014-02-10 08:37
#3

Det har jag inte hört, jag har bara fått lära mig att om dom har virvlar hur små dom än är och var dom än sitter så är dom aby.

Ja, det är lite småironiskt…men bra för svenska abyaveln eftersom den behöver nytt blod:)

Tsunamis
2014-02-10 14:39
#4

Aha ja men då kör jag på att de är aby hur än små virvlarna är. Det är bland mina tyska hereford det dykt upp aby bara så du vet kan Hamlet vara bärare :)

MvH  Tsunamis

ajanki
2014-02-10 15:51
#5

Så spännande :) Jag gillar ju aby mycket även om jag valt bort det ur min avel. Men på nåt sätt verkar jag alltid komma tillbaks till det….

Grodan
2014-02-10 16:30
#6

#2 Jo, jag har mina små teorier… hihi… med virvlar lite här o där… så som du skriver i #0 det kan vara så att vissa Aby inte har mer synliga virvlar än lite i ljumskarna, på magen, runt ögon… Alla får nämligen inte stora rosetter på rumpan!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: