Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 583 ggr
jollycox
2014-02-09 22:06

Strö som inte dammar

Jag letar ett bottenmaterial som inte dammar.
Alspån dammar inte men är rätt hårt så man bör blanda ut det med något annat.
Använder nu hampaströ och toalätt till hamstrarna och hampaströ och chipsi super till musen. Men det dammar för mycket(har astma som blivit värre senaste tiden).

Har ni testat något strö som inte dammar alls?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
KickiG
2014-02-09 22:10
#1

Jag använder toalätt och för tillfället har jag aspspån och hö som jag blandar med. Aspspånen dammar inte jättemycket tycker jag, men sen är jag inte helt nöjd med dem för jag tycker de verkar hårda. Dessutom så är de så glatta att mössen inte kan bygga gångar, vilket de älskar att göra. Men något helt dammfritt har jag inte använt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2014-02-10 00:52
#2

Aspflis tycker jag inte dammar.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

L8sson
2014-02-10 01:04
#3

Jag har bara alspån och aldrig behövt blanda ut? :)

StillaSinnet
2014-02-10 08:36
#4

Ja, som #2 säger, aspflis är nog det som är dammfritt. Och Alspån men det är ju så hårt och har dålig uppsugningsförmåga istället.

Jag kör chippsi super eftersom det har himla bra uppsugningsförmåga och billigare så jag kan byta ofta utan att bli ruinerad. Det skräpar mer än det dammar. damm flyger fritt i luften. skräp faller till marken.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

jollycox
2014-02-10 11:12
#5

Ska köpa alspån och blanda med hampaströ för jag har mycket kvar av hampaströet. Upplever ändå att toalätten dammar mer än hampaströet. Musen får ha kvar det han har tills chipsi super är slut iallafall, sen får jag se om jag byter.
Men jag har funderat på aspflis tidigare. Hur mycket kostar det?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Vattnadal
2014-02-10 11:52
#6

Toalätt dammar massor. Hade ofta munskydd när jag städade burarna, då jag körde med det. Använder oxå chipsi super nu, är väldigt nöjd! Det enda jag gillar mer är kaytees aspspån, men det är på tok för dyrt. Om jag inte hade bara 1-2 burar, då körde jag nog med det…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Annons:
TheCottonCandy
2014-02-11 20:47
#7

Jag använder Toa-Lätt och tycker inte att det dammar mycket alls. Faktiskt tycker jag att det dammar väldigt lite och det bra uppsugnings förmåga också 🙂 Jag brukar blanda ut det med lite spån för att det ska vara lite mjukare att gå på för mössen, men jag har även använt enbart Toa-Lätt innan vilket också funkade bra🙂

Zaviie
2014-02-11 21:50
#8

Någon som provat carefresh till möss?

Mvh Emilia (Vallmos Hamtrar på facebook) Hemsida: vallmo.weebly.com
Medarbetare på  Rexkanin.ifokus, SHF´s forum: forum.hamsterforeningen.se

Upp till toppen
Annons: