Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 567 ggr
Lamina
2/16/14, 9:31 PM

Kullsyskon?

Jag är ju väldigt intresserad av genetik och får titt som tätt lite konstiga idéer. Nu har jag gått runt och funderat ett tag på något som jag inte kan komma fram till ett svar på. Finns det några varianter av möss som absolut inte kan dyka upp i samma kull? Alltså, om man t.ex. inte skulle kunna få siames och Himalaya i samma kull? Eller fuzz och satin. Nu vet jag att just det är möjligt, men tar det som exempel.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Grodan
2/16/14, 9:43 PM
#1

Det finns det säkert, men jag brukar då vilja prata om vad mor och far är - är inte det ok att ha med mor o far?

Två aa kan aldrig få Aa, AA i sin kull - två nonagouti (otickade) kan aldrig få agouti/tickat. Det är den klassiska första saken.

När det gäller c-gener så finns bara fyra olika i omlopp vid parning, så du kan säkert räkna ut något. Min lilla skalle vill här göra korsningsschema och räkna ut…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2/16/14, 11:06 PM
#2

Nä, det finns ju mycket som man vet att en viss färg inte kan ge. Silver Agouti kan t.ex. inte ge siameser. Och 2 Black kan inte få Agouti. Men Black och Agouti kan ju dyka upp i samma kull. Likaså Siames och Silver Agouti. Men jag kan bara inte lista ut några färger/varianter som, rent teoretiskt, inte skulle kunna dyka upp i samma kull. Förutom svensk och engelsk typ då, det borde rimligen inte vara möjligt…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Upp till toppen
Annons: