Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 398 ggr
Niji
2014-02-17 22:28

Akut!!!

Hej!

Jag behöver akut hjälp NU! Jag ska egentligen sova men det jag hör är att det pips och pips och rasslar i ett utav terrarierna som är i ett annat rum… Jag gick upp och kollade och det jag såg fick mig att nästan börja gråta. Mamma och jag flyttade lite på mössen idag då vi parat några och andra inte m.m. Det jag såg var att Arya var på Idun och Idun skuttade fram med Arya i baken i buren. Det jag funderar över är om dom fixar rangen eller om det är så att Arya attackerar Idun. Jag sprang ner och hämtade kameran och filmade. Det är inte i början men sen kommer det. Snälla! Någon hjälp mig! Jag vet inte hur jag ska hantera det och jag hatar när mina små älsklingar piper då dom inte piper om det inte är något… Om någon vill se filmen så skicka meddelande (för att få min användare på fb) då jag inte vill lägga upp den på YouTube och vet inte hur jag ska göra annars…

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
StillaSinnet
2014-02-17 22:33
#1

#0 det låter som brunstiga honor som rider på varann men jag har inte sett filmen. Det har delvis med dominans att göra, delvis med hormoner att göra om nu båda är honor…Idun, är det en hona?

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Niji
2014-02-17 22:36
#2

Idun är också en hona men hon är inte parad.

Mind of a queen, heart of a warrior

Galenidjur
2014-02-17 23:07
#3

Ta det lugnt. bara för att det pips behöver man inte få panik. Honor kan bli lite sura och jaga varandra ibland och då pips det. Det låter värre än det är. 

Visst, det händer att honor attackerar varandra också, men det är inte så vanligt. Bara var uppmärksam på vad det egentligen är som pågår Biter de sig fast på varandra eller rider de bara på varanda? Ridande är inget man behöver oroa sig för. De gör så ibland.

Observera om pipen du hör är  "AJ HON BITS! HJÄLP!" - pip (eller skrik som jag kallar det) eller "Men sluta, nu är du jobbig" - pip. 

man hör skillnad om man lyssnar noga.."skriken" låter liksom lite mer desperata…mer som skrik helt enkelt.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Niji
2014-02-17 23:25
#4

Okey! Fick hjälp av en på fb. Det är lite svårt att förklara :/ Hon liksom bet sig fast på rumpan och dom studsade överallt. Senaste gången jag hörde dom pipen var när jag satte ihop Frodo och Legolas och kollade om dom gick ihop då jag inte hade fattat allt då. Hanarna attackerade varandra och honorna var lika nu i kväll. Allt är fixat nu då jag flyttade så Tindra fick flytta in hos Arya och Idun fick bo med sina förra kamrater. Nu är allt frid och fröjd (hoppas jag)

Mind of a queen, heart of a warrior

Galenidjur
2014-02-17 23:33
#5

Ja , om de bet sig fast på varandra då var det en riktig attack :/ Har dessa honor gått ihop innan? För om de inte gjort det så är det nog förklaringen. Vissa möss tål inte nya bara… Jag har också en sån. Så fort hon träffar nån annan mus än sin syster så biter hon den. 

Men bra att det löste sig iallafall 👍

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Niji
2014-02-17 23:40
#6

Dom hade inte gott ihop innan men hon har nästan alltid bettet sig lite konstigt och hon är typ rädd för allt och alla… Det är jätte skönt och jag känner att jag inte behöver vara spänd på att hitta en död liten "unge" i morgon :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
Grodan
2014-02-17 23:59
#7

Ändrat i #0. Tycker inte du ska ge ut ditt namn sådär.

Nyfiken över filmen osv, men har lite att göra nu så jag hinner inte. Men du fick ju hjälp…? Vad "sa" denna person? *nyfis*


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Niji
2014-02-18 00:03
#8

Okey! 

Hon skrev att det inte var normalt och att jag skulle sära på dom då det kunde sluta med att Idun skulle bli dödad av Arya och det är bland det sista jag vill. Jag fick även tipset om att sitta och kolla på och innan jag särade på dom trodde jag att jag skulle bryta ihop totalt. Hatar att se djur må dåligt och mår själv dåligt av det så ibland så funderar mamma på om jag egentligen borde ha djur ibland men både hon och jag vet att om djuret i fråga skulle behöva avlivas så gör jag det. Nu går Arya med Tindra och det går bra :)

Mind of a queen, heart of a warrior

Upp till toppen
Annons: