Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 999 ggr
Littlem
2/20/14, 8:37 PM

Möss till årsmötet 2014

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner att jag vill smala ner min avel lite och försöka satsa mer på mina svartvita (och lite blått o choklad). Därför ryker nog alla mina agouti.Vid intresse så skicka PM! Missar så lätt om nån skriver i tråden. Mössen är reggade i SVEMUS och kostar 150:-/styck.

Sen har jag rätt många texels. En drös svarta hanar + en del svarta och dove honor. Flyttklara till SM. Måste hojta till innan torsdag den 27:e isåfall!  Tar bara med bokade djur.

Här är en av de svarta texeltöserna. De har en elak styvmammas om har tuggat morrhår på dem. Hon har dock fått flytta ut nu så jag hopas morrisarna växer ut till årsmötet.

Annons:
Littlem
2/20/14, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En dove tös ( den mörkaste av dem, de andra är ljusare).

Littlem
2/20/14, 8:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En superkass bild på en siamese? (är så kass på de pointade varianterna) som är vittecknad och dessutom fått färgskiftning i nått pälsbyte. Från långhårsföräldrar men är inte superbra långhår själv. Är även satin. Hon har en syster med som är rätt lik.

De är väldigt pigga möss som vill ha mycket saker och klättra runt på. De är väldigt nyfikna och kommer fram och kikar och vill gärna undersöka sin omgivning.

Littlem
2/20/14, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En cinnamon lh satin hona från röda kullen. EV ville Zickan ha denna.

Littlem
2/20/14, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nya kameran och jag är inte helt sams när det gäller att använda blixt och inte. Här är hela högen brudar. Mamma döttrar och dotterdöttrar. Agouti/vit och så finns det 1 hona och 1 hane som är blue agouti och vita.

Littlem
2/20/14, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Äldst av dem, Ponyo (en av mina favoriter). Rätt bra broken. Kanske får hon stanna om ingen kommer som avlar broken o vill ha henne.

Littlem
2/20/14, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En dotter.

Annons:
Littlem
2/20/14, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ännu en dotter.

Littlem
2/20/14, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Minns jag inte fel är detta en av de yngsta.

Littlem
2/20/14, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

3 av brudarna. Blue agoutin längst till vänster.

Littlem
2/20/14, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

2 av töserna. Funderar lite på om den närmsta ev kan va cinnamon o inte agouti…

Littlem
2/20/14, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tror de va allt, har lite svårt o gå igenom för många burar på en gång då jag inte orkar lyfta o böka själv pga op ärret. Är det nått speciellt nå söker inom tecknat eller så så hojta. Har en kull choklad-/lilac- o svarta vittecknade, minns inte men de kan kanske va flyttklara till mötet. Ska kolla upp det. Chokladerna är bandade men med lite krokiga band eller prickar i bandet. Dock rätt stora öron o pigga o nyfikna o rätt springiga o busiga i buren men lugnar sig när de får komma upp i handen. Kan ju bifoga nå bild på dem med.

Littlem
2/20/14, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

En av de svarta mumsar på potatis

Littlem
2/20/14, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En till choklad med lite syskon i bakgrunden.

Annons:
Littlem
2/20/14, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

En svart med de 2 lilac grabbarna på varsin sida. En är bandad o en self (lilacerna alltså).

Tsunamis
2/20/14, 9:23 PM
#15

Ponyo ❤️ Hur gammal är hon och vad är det för stam?

MvH  Tsunamis

Grodan
2/20/14, 9:38 PM
#16

Oj, vad möss…

#9 Gah, så sött med half/half sådär…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2/20/14, 11:34 PM
#17

#16 Jo jag vet… Det vart lite explosion bland texlarna och jag känner nu att jag vill dra ner på varianter med så säljer av många istället för os para som jag tänkt. Samma med agoutisarna.

mm gillar med när de får "2-delat" ansikte :)

Grodan
2/20/14, 11:56 PM
#18

#3 zickan frågade i a f mig om jag kunde ta med uppåt och det kan jag…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2/21/14, 12:17 AM
#19

#1 *Drool* Precis en såndär liten sötnos skulle jag behöva. Men väntar redan hem en massa möss…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2/21/14, 1:58 AM
#20

#19 Du kan väl ta #2?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
2/21/14, 7:51 AM
#21

#20 ??

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

StillaSinnet
2/21/14, 12:00 PM
#22

Glöm inte en svart texel till mig

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Littlem
2/21/14, 1:39 PM
#23

#18 Ja hon har tingat en rödbläsad hane av mig med men hon velade på cinnamonen med :)  Jättesnällt att du kan hjälpa till!

#22 Var det en pojk du önskade dig?

Tsunamis
2/21/14, 1:55 PM
#24

#23 Förstod att det var hon som tingat bästa hanen av de röda… *host* ge den till mig! Jag hämtar iaf själv 😛

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
2/21/14, 4:54 PM
#25

#23 nej, hanar har jag så det väller över… eller du…vi pratade ju om blå också. Svart hona och om du har blå texelhane (utan tan)? Eller..vi kan ta det i PM/SMS, (det blev nästa PMS 😂)

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Grodan
2/22/14, 1:08 PM
#26

#21 Ja, jag föreslog att du ska ta Siamese Banded LH!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2/22/14, 2:48 PM
#27

Såg inte att det var banded. Littlem, är det äkta banded?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Littlem
2/22/14, 10:30 PM
#28

#24 ja bröderna är ju väldigt lika bara att den ena har lite mer bläs. Birgitta norpa den med minst vitt o Zickan tog den andra med mindre vitt. Har som sagt 2 tjejjer kvar från den kullen  + några yngre (vet inte om de är flyttklara till mötet, kan kolla upp det).

#27 Har ingen aning. Mamma är berkshire o pappa broken, eller dutch (har endast en ögonfläck). En del tecknat bakom, inget bra bandat vad jag vet. Dök upp 2 tecknade siameser i kullen, men luriga färg skiftnignar med. Så kan inte lova att de ger bandat. Har däremot en kull choklader och lilac där det finns bandat och det är bandat bakom med.

Tsunamis
2/22/14, 11:07 PM
#29

#28 men det var ju jag som bokade den med sned bläs? Vuxen satin hane??

MvH  Tsunamis

Littlem
2/23/14, 6:05 PM
#30

*klia sig i skallen*  Ja det var det ju. Undra hur det blev så tok. Då ska jag se med de andra vem jag pratade med först o lova röd nr 2. Bra att du hojta till! Hjärnan är inte alls med längre!

Tsunamis
2/23/14, 6:19 PM
#31

Puh jag trodde jag skulle bli utan. Då har det löst sig!

MvH  Tsunamis

Littlem
2/23/14, 11:06 PM
#32

Röda hanar + alla småsyskon bokade tills vidare. Kvar finns massa krull, lite långhår tecknat. Ingen intrersserad?

Littlem
2/25/14, 7:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Har velat lite och kände att om nån är intresserad av dessa töser kan de få köpa dem. Det är 2 blå tan texel tjejjer och deras dove tan syster. De blå har klart bättre päls än dove tjejjen. Födda 15/9 2012

Upp till toppen
Annons: