Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 606 ggr
Emouse
3/5/14, 5:03 PM

Running Disc

Hittade den här på arkenzoo.se. Hört att det inte är bra för en musrygg att springa i springhjul. Man ser ju dock att på denhär springer de med en sne rygg istället för böjd. Har ingen aning om den är bättre/sämre än ett springhjul. Och hårdheten, hur ser den ut efter några tugg av ett par musgaddar? 😉

I informationen står det: Running Disc är skonsam mot ryggen tack vare idealisk hjulstorlek, som skapar tysta mjuka rörelser och är dessutom halkfri pga gallerkonstruktionen. Running Disc är helt gjord i plast med en stadig botten.

Hjul Smågn. Running Disc 17cmTips är välkommna!😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
jojjon
3/5/14, 5:04 PM
#1

Den har jag hemma till min dvärghamster men den upskattas då inte ;)

Emouse
3/5/14, 5:20 PM
#2

Tänkte på det också. dom kanske inte ens kommer förstå vad dom ska göra med ett sådant konstigt fat 😉😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

[hasselmusen]
3/5/14, 5:40 PM
#3

Jag har enkompis och hennes möss ääääääälskar den

Emouse
3/5/14, 6:03 PM
#4

Nu vart det ju lite svårare.. två helt olika svar. men så var den ju en hamster och ingen mus, så jag vet inte 😃

Vet ni om man kan använda nya, rena disktrasor och göra en hängmatta utav? eller är det strikt fleeze regel? (stavning)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
3/5/14, 6:36 PM
#5

Här finns en artikel om den, med många kommentarer:)

Den blev ganska populär bland musfolk när den kom. Själv har jag inte provat den till mina.

Disktrasor tror jag inte är nåt bra material till en hängmatta, den kan nog tuggas sönder för lätt. Fleece eller mjukt bomullstyg är nog bäst:)

KickiG
3/5/14, 6:54 PM
#6

Och om man har möss som tuggar på tyger, så är det jättebra att kontrollera hängmattorna med jämna mellanrum så där inte är lösa trådar som kan sno sig runt tassar, ben eller tår och skada den lilla vännen.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Grodan
3/5/14, 7:48 PM
#7

#0 Det är bra om du kan länka till sidan. Allra bäst ta en skärmdump…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
3/5/14, 8:23 PM
#8

#5 #6 Ja, tänkte bara eftersom det inte lossade trådar. håller med, tänkte inte på så vis 🙂 tack.❤️

#7 Lånade en gammal dator och skrev inlägget. Kunde inte ta en skärmdump. Sorry, men här är länken 😉❤️http://arkenzoo.se/smadjur/smadjursleksaker/hjul-sm-gn-running-disc-17cm.html 🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
3/5/14, 10:37 PM
#9

#8 Ok. 17 cm.

Det finns flera olika storlekar på den där (samt olika fabrikat). Vi kallar den för Flying Saucer. Den finns i flera olika fabrikat och storlekar. Flera har dissat den pga att den inte är speciellt bra ändå. Musen springer med böjd kropp… Så jag tycker nog att visst de kan få ha något att springa i, som är stort, men inte hela tiden.

Här är en med omkrets 31 cm på zooplus för 139 Danska kronor LÄNK (obs! DKR)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: