Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 810 ggr
Sansku86
2014-03-11 18:44

Tips på inredning i stort terrarium?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hallåj,

Vi behöver lite tips på hur vi ska göra det roligare för våra två mus tjejer i deras gigantiska terrarium. De försvinner där inne ;)

Vi tog in tjockare grenar, som vi duschade kokhett, och tog bort smuts osv från. Har 3 olika bostäder där. Nu har maken satt dit några toarullar också. Men vad mer?
Terrariet är högt, så vill bygga uppåt också.

Funderar även på att skaffa ett par kompisar till dit. Har mindre akvarium att ha i början, men därefter borde ju detta bli paradiset för de små :)

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

Annons:
Sansku86
2014-03-11 18:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Musen "Katten" hittade huset direkt. Nu har de börjat flytta in där.

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

BlackandBlue
2014-03-11 19:01
#2

kanske bygga ett våningsplan av trä ? :) inte all för högt bara så de inte trillar o slår sig:)

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

KickiG
2014-03-11 19:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Man kan ju ha i lite allt möjligt. Kolla på lopptorg, man kan fynda barnleksaker i plast för en billig peng. Mina har på rastplatsen ett "slott" i plast. Pappkartonger av alla de slag är populära, det finns inget bättre än äggkartonger tycker mina små.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[Ruber]
2014-03-11 20:14
#4

Jag har haft mindre "bord" av olika slag, även en tvbänk med två våningar. Det ger en platå, och dit kan de komma via grenar, växter, stegar eller andra föremål. Hade även flera dörrhängare på kanterna, dit man kunde hänga hängmattor, handdukar lodrätt, kokosnötstege eller bara hänga saker. Hade massvis med olika kartonger, allt från teaskar till skolådor och banankartonger, som jag gjorde fler hål på och ibl kopplade ihop flera. Hade ibland riktiga växter, ibland plastväxter. Ibland en grävlåda, dvs en större kartong, där jag hade blomjord i, de älskade skvätta där.(ett tips är att bygga lite kanter ovanpå lådan så stannar jorden kvar litet längre stund). På borden skruvade jag fast krokar oå undersidan och där kunde man hänga grejer, stegar eller tunnlar mm. Hade även korgar av olika storlekar,.på botten el hängandes, vissa hade fleecebitar i, vissa mossa, vissa hö osv…

Sansku86
2014-03-12 16:33
#5

Haha vi satte dit blomkrukor, små kartonger, och äggkartong.
De bosatte sig i orange huset som hängde från grenen… men de har tuggat på ett av snörena. Så de sov i hus som hängde på sniskan. :D
Äggkartongen har de tuggat sönder på en sida helt under natten.

Grävde ner rör under alspånet, men den hade de grävt fram igen. :D Här försökte vi göra det spännande för de ;) de höll inte med.

Nåväl, blir att greja lite ikväll igen. Hänga upp huset på nytt osv :P

Don't judge me, before you tried to walk in my slippers, on ice.

Förlägen

TeeWeed
2014-03-12 17:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Ni kan jo försöka få tag på sugkoppor med krok på och festa tjocka trådar från ena till andra sidan, så har jag gjord (fast bara en då jag inte har så stort bur) och fästar godbitar i ändan så att de får en belöning när de kommer fram! De verkar tycka det är roligt! 😃

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Annons:
Gnici
2014-03-13 09:58
#7

Jag har i mitt terrarium, gjort massor med öglor i takets nät av ståltråd, sen flätat långa fleeceband och hängt dem kors och tvärs genom att trä dem genom öglorna i taket. Ändorna låter jag hänga rakt ner till golvet. Mina möss älskar dessa lianer och kommer ända upp under taket. Jag använder också vanligt grovt rep på samma sätt, men de gillar fleecflätorna bättre. Jag har också grenar och kvistar som sen går att arrangera i repen så att de hålls och man får upp dem på höjden och ända ner till golvet. Använder också trädrötter köpta för akvariebruk, mössen älskar dem.


Upp till toppen
Annons: