Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 638 ggr
Animalgurl
3/12/14, 7:37 PM

Bygga bur av hylla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har jag min hylla som min familj ska slänga eller något. Och jag är sugen att skaffa möss. Då kom jag på att jag kan bygga dörrar och göra hål vid alla kanter och stegar (?) så kan den gå upp och ner osv! slänger in en bild iallafall!

Annons:
KickiG
3/12/14, 9:26 PM
#1

Tror det blir en väldigt stor bur, beror lite på hur många du har tänkt dig. Sedan är det bra att komma ihåg att trä suger åt sig kiss, så den börjar antagligen lukta illa efter ett tag. Man kunde ju kanske tänka sig att bygga burar av plastlådor, t ex Ikeas Samla-lådor och ha dem stående i hyllan?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Animalgurl
3/12/14, 10:23 PM
#2

Jo! Kan man få dn länk på samla hyllorna ?

ariama
3/13/14, 7:38 AM
#3

Om hyllan ändå ska slängas, och du har "vanligt vettiga möss" kan det räcka om du sätter en ca dm-hög kant framtill, skippar dörrar, men sågar hål i golvet där en stege (gren, rep el dyl) kan nå upp/komma in, så de kan gå mellan våningarna.

En form av öppen bur, alltså. Som du sedan kan kasta, när den sugit in för mycket urin - men det kan dröja upp till ett år, om du har bra bottenmaterial med tidningar under, kanske fixar "toaletter", och inte väntar för länge med rengöring mellan varven.

Möss har oftast någon speciell kisshörna, den kan du rengöra oftare. Men för att de ska behålla den som toa, så sparar du litegrann av det gamla och blandar ut. Bara så lite doft finns kvar för mössen (och möss har MYCKET bra doftsinne! 😉)

Lägg inte ner mycket jobb på den, om du inte vill förstås, när den ändå har begränsad livslängd. Men användbar kan den definitivt bli.

Upp till toppen
Annons: