Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2527 ggr
Humi
2014-03-16 01:33

(S) Labburar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Yo!

Vet inte riktigt om det är rätt sida att lägga ut dessa på, men värt ett försök. 

Har en drös med Typ 3 burar som jag ska försöka göra mig av med, finns flaskor till större delen av dom samt extra galler.
Har även 3st ställningar med 92 platser totalt.

Finns det intresse för detta så hör av er antingen här eller via mail.

Humi@unf.se

/Humi

Annons:
CatchFatch
2014-03-16 01:37
#1

Varför har man såna här burar? :(

Väcker så onda minnen i mig tyvärr.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Humi
2014-03-16 01:44
#2

#1 I basen är det för forskningssyften med mål av att hålla försöksdjur.

Mitt syfte har varit för avling i stora mängder, behöver dock inte gå in så mycket mer på det.

Mitt hopp var att det finns någon där ute som kanske har bättre användning för dom än vad jag har idag :)

Minoth
2014-03-16 02:25
#3

Dessa är faktiskt bra :) och typ 3 är bra size med

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

TeeWeed
2014-03-16 02:29
#4

Förstår inte vad som är bra med dom? Är inte dom burarna så understimulerande som det går att bli? Jag har alltid undrar vad som är praktiskt med dom 🤔

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Humi
2014-03-16 02:38
#5

#4 Beroende på vad du har dom till så är dom praktiska på olika sätt. 
Dom håller en evighet, lätt att sköta etc.. 
Det går alltid att ställa in saker till mössen i burarna, dom behöver inte vara tomma ;)

Dock så skulle jag personligen inte rekommendera att använda dessa som "huvudbur". Kanske någonting för en gravidhona?

TeeWeed
2014-03-16 02:52
#6

Ja okej:) Till vetten och som "åkbur" skulle jag kunna ha ett sånt ja.. men jag hoppas inte folk låter sina möss spendera ett helt liv i så små burar!

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

Annons:
Humi
2014-03-16 02:54
#7

#6 Förhoppningsvis så förstår folk att dom inte har dessa som permanenta burar :)

KickiG
2014-03-16 07:40
#8

#0 Var finns du och burarna? Vad har du tänkt dig för pris? Jag har tyvärr inget behov, men kanske andra har det.

Med burar är det ju så att man kan få i stort sett vilken bur som helst tråkig och understimulerande. Det är inte buren i sig själv som är kul, det är vad vi människor gör med den och hur ofta vi ändrar inredning och så. Tycker jag åtminstone. 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Tsunamis
2014-03-16 07:55
#9

Slängde iväg ett mail till dig jag är intresserad och vill veta vart de finns. Förresten så tycker jag det är ohövligt att ställa en massa moralfrågor i folks säljestrådar. Vill folk inte köpa så kan man avstå från att svara även om det sticker en i ögat. 3orna har bra storlek och skiljer sig inte på något vis någon annan bur i samma storlek. 1or har jag letat ihjäl mig efter de är superbra transportlådor. En bur blir vad man gör den till i form av aktivering och ja, användning.

MvH  Tsunamis

Humi
2014-03-16 12:34
#10

Hej! Jag finns i Sandviken. Har tänkt mig 150kr/bud för styckvis försäljning, köper man en större upplaga :)

CatchFatch
2014-03-16 19:30
#11

Jag kommenterade eftersom jag fick mitt första marsvin i en sån här bur. En som var av typ 2 tror jag. Han bodde ensam i en sådan och med endast spån i. Stora, hårda pellets låg i den där böjen i gallret. Därför undrade jg varför man ens har sådana burar.

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Humi
2014-03-16 19:34
#12

#11, dom är absolut inte gjorda för att marsvin ska bo i dom. Jag hoppas att det bara var för transport och inte att den var uppvuxen i den. 

Men som sagt, det är för labbmöss/råttor i försöks syften och liknande :)

CatchFatch
2014-03-16 19:38
#13

Marsvinet bodde i den buren tyvärr. Var köpt som liiiten bebis för att bli ormmat men dottern i familjen ville ha den som husdjur. Då fick den bo i den buren. Dottern tröttnade efter någon månad och sedan lyckades jag få den. Aldrig sett ett djur bli så glad över en ny bur! (Med hus!)

Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se

Annons:
Humi
2014-03-16 19:42
#14

Tyvärr är det väldigt vanligt att dom som föder upp till reptilfoder använder för små mått på burarna. Troligtvis så har marsvinet haft syskon där i också. 

Kan tänka mig att det blev riktigt mycket skillnad för marsvinet när den fick flytta till större! :)

burmesee
2014-03-17 18:02
#15

Är någon av dem delad? För ihopsättning av djur alltså.

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Humi
2014-03-17 19:21
#16

Tyvärr inte :/

Lamina
2014-03-17 20:35
#17

Hur många burar är det? Jag kommer eventuellt komma att behöva lite nya burar (för tillfälligt bruk.) Ungefär en 10 stycken… Hur mycket skulle du vilja ha för det..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Humi
2014-03-17 20:48
#18

Jag har över 100st. 
1250kr skulle jag vilja ha för 10st med flaska :)

StillaSinnet
2014-03-17 22:07
#19

Jag tycker de kan vara ok men de ska fyllas med hängmattor, tunnlar, papper och annat kul att leka med och boa i. Framför allt är de rymningsfria och lätta att rengöra. Jag veta att det blir utställning i Ljusne i början av maj. Går det att ordna transport dit tror du? Det kan vara fler som sambeställer i så fall

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Humi
2014-03-17 22:15
#20

Kan absolut fixa transport till Ljusne!

Annons:
Littlem
2014-03-17 22:20
#21

Går nog troligt leverera på Elins jobb i Söderhamn (Draghundcenter på Björnängeområdet) innan den helgen med så kan Elin ta med dem ut till sig :)

StillaSinnet
2014-03-17 22:21
#22

mejlar

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Humi
2014-03-17 22:25
#23

Allt går att lösa med lite vilja :) 

Så länge det finns bra framförhållning så går all transport att lösa tror jag :)

Tsunamis
2014-03-18 12:22
#24

Typ 3 är 42 cm lång, 26,5 cm bred and 15,5 cm hög

Visst stämmer det? Jag har några av dessa dock enbart med förhöjt lock som lägger till 5cm på höjden.

MvH  Tsunamis

Minoth
2014-03-18 12:23
#25

#24 jag trodde typ 3 är den större varianten?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Tsunamis
2014-03-18 12:34
#26

#25 jag trodde det också men jag har inte sett 2or och 3or bredvid varandra för att kunna jämföra. En googling säger att 2or är 26,5 cm lång, 20,5 cm bred and 14,5 cm hög.

Ska ta och mäta mina ikväll så kan jag kika. Dock är det höjden jag tänkte på i alla fall.

Mina största är det kanske du tänker på? det är 4or.

MvH  Tsunamis

StillaSinnet
2014-03-19 08:06
#27

#26 ok… vad är då strl 1? Jag trodde ettorna var de där minsta som nästan är kvadratiska och är jättebra som transportburar, och att 2:orna var de avlånga. På bilden ser ju de som är fletsa ut att vara de "stora"… hm hm…

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Annons:
Humi
2014-03-19 09:09
#28

http://home.astrakan.hig.se/matsvin/hemsida/node/1281 Där har ni en jätte bra sida att läsa om storlekarna :) Och för att klargöra så är det Makrolon III jag säljer.

Grodan
2014-03-19 18:05
#29

#9 Håller med! Det är inte snällt att diskutera i försäljningstråd. Man bör skapa en egen tråd för att prata om detta.

Dock vet jag inte om sajten i dagsläget klarar en sådan diskussion igen.

_Jag borde ta ut alla inlägg här och göra en egen tråd av det, men jag har begränsingar på hur mkt jag orkar idag, så jag låter det vara. Men blir det mer diskussion så låser jag tråden.
_

#28 Till Makrolon 3 finns förhöjt galler så att de blir lagliga med då 20 cm höjd. Har du sådana galler?

(Visst är den fin den sidan, det var jag som bad EJ göra den en gång i tiden… tar lite kredit och bekräftelse - behöver det just nu känner jag ❤️)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

volvo-sport
2014-05-14 09:25
#30

hej vart finns dom om du skulle  vilja bli av med några

Upp till toppen
Annons: