Annons:
Etiketterom-sajteninfo
Läst 863 ggr
DjurEbba
3/23/14, 2:38 PM

Övertala?

Hur övertalar man sina föräldrar om att skaffa möss?

skulle betyda mycket om ni svara!

Jag har alltid velat ha ett eget husdjur men mamma säger nej…

Ge mig tips snälla!?

Annons:
Dvärgvädur
3/23/14, 2:43 PM
#1

Fråga varför hon säger nej, hitta lösningar på problemen.

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

TeeWeed
3/23/14, 2:47 PM
#2

Som Dvärgvädur säger, fråga lugnt och fint varför du inte får ha möss, och förklara varför du vill ha ditt eget husdjur. Varför just möss kan du också berätta. Ett eget husdjur menar föräldrar som regel att man skall få när man är stor nog, det kan du bevisa vid att läsa på om musen och visa de hur engagerad du är och att du är redo för att ha möss 🙂

Ibland låser tyvärr föräldrar sig på svaret "nej", då är det lite svårare! Lycka till

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

DjurEbba
3/23/14, 2:49 PM
#3

jag har frågat henne många gånger om varför hon säger så. då säger hon: det är så tråkiga djur man kan bara hålla i dem! Hon hade 2 stycken när hon var liten och då tyckte hon att möss var jätte roliga.

DjurEbba
3/23/14, 2:50 PM
#4

tack för tipsen!

[vintermusen]1
3/23/14, 3:11 PM
#5

Ni kan göra en disskusion, såhära: Du skriver upp allt som är bra med att ha möss, och din mamma skriver ner allt som är dåligt, sedan om hon skriver tex, Dom luktar mycket, så kan du komma på lösningar. Tex på att dom luktar så skulle du kunna säga att honorna inte luktar.

DjurEbba
3/23/14, 3:23 PM
#6

ja bra ide! tack vintermusen<3<3<3

Annons:
[vintermusen]1
3/23/14, 3:37 PM
#7

Det var så lite, jag hjälper järna till när det behövs!❤️

[vintermusen]1
3/23/14, 3:42 PM
#8

Själv har jag inga problem med den saken, min mamma älskar djur så om man frågar så blir det offtast ett ja! Så jag har 15 djur här hemma.

DjurEbba
3/23/14, 6:45 PM
#9

oj många djur!

min mamma älskar också djur men vi har redan fyra…

[vintermusen]1
3/23/14, 9:05 PM
#10

#9 Aha, fyra är ju inte häller lite.

Grodan
3/23/14, 9:11 PM
#11

Tråkiga?

Med tanke på hur okrävande de är så är det otroligt roliga djur. Alla andra roliga djur är oerhört dyra i drift och väldigt krävande som hund, katt, iller, häst mm. Dessutom kommer det mycket mera negativa saker till dessa djur. För att inte tala om veterinärkostnaderna.

Leta reda på några trick och agilityvideos med möss och så kan du visa din mor hur mkt man kan lära möss! (Vilken mus som helst går dock inte att lära saker, klickerträna osv utan den måste må bra och ha intresse, intelligens, samarbetsförmåga mm, man behöver välja ut noga för att hitta en mus som vill träna osv… )


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emelie
3/23/14, 10:51 PM
#12

Jag skulle läsa på så mycket jag bara kunde om möss, för att sedan kunna argumentera mot din mamma så fort hon säger någonting som inte visar sig stämma. På så sätt har du övertaget, och kan styra henne lite i rätt riktigt. 

Möss är bra djur att starta med, de kräver inte alls lika mycket som en kanin exempelvis. De tar knappt någon plats alls, de är inte dyra i drift, de är lätta att handskas med (om man skaffar rätt sorts möss), och de är faktiskt väldigt roliga djur som har för sig mycket knasiga grejer.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

DjurEbba
3/24/14, 3:38 PM
#13

tack för alla tipsen!<3<3

Annons:
Grodan
3/24/14, 5:45 PM
#14

Berätta gärna hur det går. Det skulle också vara lite roligt att få reda på lite mer om dig.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: