Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 2141 ggr
Littlem
3/27/14, 10:15 PM

S: Sällskapsmöss säljes

Då det plötsligt blivit problem med platsen där jag har mina djur så måste jag sälja av en del. Framförallt möss. Ska försöka fota och skriva om alla men har lite ont om tid då det är mycket och fixa med nu. Är det något som verkar passa dig så  skicka ett PM så kan jag ta bilder och skriva mer om den musen.

Alla möss är registrerade i SVEMUS och säljes med stamtavla. 100-150:-. Blandade åldrar, främst honor. Korthår, långhår och texel. Svart, choklad, blå, beige, dove, pew.

* 1 dove texel hona, 1 pew texel hona. Födda 6/12-2013. Korsningstypade. Systrar. Pewen har dock klämt svansen i buren så den har en knyck.

* 4 Hanar efter Knastra (choklad) eng typad och Choko (ch ba) korsningstypad. Födda 2/2-2014. 1 ch ba tan, 2 sv pf be, 1 be.
* 4 honor, systrar till hanarna ovan. 1 ch, 1 ch ba, 1 ch ba tan (väldigt ljus tan), 1 ba (dåligt band) tan. Kanske sparar någon hona.

* Har några Ag pf/br honor. Kan släppa nån där. Födda i höstas.

* Ett gäng långhårstjejjer som är redo o flytta. Helt ok långhår. Föda 3/11-2013. 1 sv be, 1 no du (endast rumpfläck), 1 ch be, 1 si m otroliga fällningsfärgskiftingar.

* Dessa har ett gäng halvsyskon födda 10/3 så de behöver några veckor till på sig o växa. Finns lite blandade färger och teckningar där. Mer info när de blir säljklara.

* Har 5 svarta honor efter en splash hona och en svart broken hane. Kan vara "dolda " splash/tri så man är medveten om det. nån har vitt på amgen och lite vitt på svans. Fin typ. Kan släppa nån där. Födda 16/11-2013.

* Blå kh hona. Född 17/11-2013. Eng typ.

* Beige broken hane. Ur en splashkull så kan va splash/tri fast de "inte syns". Korsningstypad.

Alla dessa möss är uppfödda av mig och finns i Motala. Kan ev transporteras till mässor eller andra städer. Skriv ett PM så ska vi se vad vi kan göra.

Annons:
Grodan
3/27/14, 10:56 PM
#1

Asch då, måste du flytta ut alla djuren?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
3/28/14, 2:20 AM
#2

Jo tyvärr =/  O eftersom det är stört omöjligt att hitta en billig liten lokal för mig häri närheten och det är ont om lediga lägenheter så får jag försöka knöka in så mkt jag kan härhemma i min lilla etta.

Lamina
3/28/14, 8:54 AM
#3

Säljer du bara till sällskap? Eller tror du någon av dom skulle duga till avel? (Tänkte på rubriken.)

Jag är iofs intresserad i vilket fall. Kan inte skriva PM just nu (min splitternya dator krånglar. 😡) Men är intresserad av Texeltjejerna. Kan du PM lite info om dom? Hur dom är och så alltså.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
4/1/14, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Missade ditt inlägg #3.

Jodå flera går att använda till avel. Men jag säljer främst till sällskap. De korthåriga har bättre typ än de långhåriga och texlarna.

Tänkte lägga upp lite bilder här i tråden eftersom flera är intresserade så slipper jag maila bilder till alla.

Först ut är Glimmer, blå kh hona. Lite "mjölighet" i det blå men annars trevlig och helt ok typ. Får tyvärr lite "puckel" när hon kurar ihop sig (tycker det är typiskt engelstypade tyvärr).

Littlem
4/1/14, 11:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ansikte på henne

Littlem
4/1/14, 11:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Choklad berkshire satinlånghårs hona. Inte supertyp, lite springiga i buren då de inte är så mkt hanterade men lugnare när de kommer upp.

Annons:
Littlem
4/1/14, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Chokladsiames  satin långhår med vit fläck på rumpan och grymma pälskiftningar…

Littlem
4/1/14, 11:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Andra sidan

Littlem
4/1/14, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Nougat (eller nån blekt variant) dutch (har endast en liten rumpfläck dock) satin långhår. Hon har 4 ben o tassar bara att hon lyfter på benet på bilden ;)

Littlem
4/1/14, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Svart tan berkshire satin långhår. Denna fröken är lite mer vaksam. Som det syns på bilden la hon sig platt lite nervös med öron bakåt o inte bekväm med situationen. Trivs bäst i en hand eller i sin bur. De andra slappnade fortare av på fotograferingsplatsen. Vet inte om hon bara behöver mer tid eller är mer vaksam av naturen.

Littlem
4/1/14, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

En av Knastras 4 honor. Hon har gett kanonungar tidigare med bra typ om temperament. Denna dam har ok band men prickar i bandet på magen (vilket jag tycker är otroligt sött, jag som är mer för udda än perfekt ;) ).

Littlem
4/1/14, 11:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Ansiktet på tjejjen ovan.

Littlem
4/1/14, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Syster 2. Solid choklad.

Annons:
Littlem
4/1/14, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Helkropp sida

Littlem
4/1/14, 11:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Syster 3 kör en omvänd som syster 1. Hon kör prickar på ryggen i bandet istället ;)

Littlem
4/1/14, 11:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Ansikte på henne

Littlem
4/1/14, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

SYster 4. Choklad bandad tan. Väldigt dåligt band dock.

Littlem
4/1/14, 11:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Ansikte på den fröken

Littlem
4/1/14, 11:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Sen finns det en svart hona, pannfläcksberkshire. Hon bodde hemma hos min syster ihop med några fler från mig ett tag, men hon ledsnade så de fick komma hem igen. Glömde fota de som var hemma men de kommer. liknar denna kille lite (detta är alltså bröder till tjejjerna ovan). Av nån anledning är pojkarna mindre än honorna? För ovanlighetens skull är de lite springigare med. Annars brukar mina grabbar bli stora o lugna.

Littlem
4/1/14, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Framifrån

Annons:
Littlem
4/1/14, 11:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Hane 2. Svart med en vit fläck på ryggen o sen vitt på mage o tassar

Littlem
4/1/14, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

En till på honom

Littlem
4/1/14, 11:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Tredje brodern. Stor fläck pannan och sen vit på magen

Littlem
4/1/14, 11:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Sista brodern. Choklad tan bandad (dåligt).

Littlem
4/1/14, 11:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

chokladhanen igen

Littlem
4/1/14, 11:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Sen då jag tänkte sikta mer på broken så tänkte jag se om nån vill köpa denna stora snygga trevliga bandade hane, Oxen, från Lotta (Leison´s).

Littlem
4/1/14, 11:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Sen texeltöserna. Dove honan har som synes ingen bra texel, PEW honan inte heller så bra men bättre, hon har dock svansknyck (ej medfödd) men säljs ändå bara som sällskapsmus. Trevliga tjejjer som gärna säljs tillsammans :)

Annons:
Littlem
4/1/14, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Dove honan

Littlem
4/1/14, 11:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

PEW honan

Littlem
4/1/14, 11:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Så har jag en beige broken hane (född i en splash/tri kull). Ganska ok typ. Mestadels engelsktypat.

Littlem
4/1/14, 11:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Hanen igen

Littlem
4/1/14, 11:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Sen har 3 fläckiga agoutitjejjer som kanske kan passa hos någon. 2 agouti och en blå agouti.

Först ut Agoutin med minst vitt och blå agoutin.

Littlem
4/1/14, 11:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Alla 3 töserna ihop

Littlem
4/1/14, 11:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Lite mer på deras ansikten. Dock sjukt osmickrande bild då de ser ut o ha smala snipiga huven o puckelryggar o allt möjligt :P

Annons:
TeeWeed
4/2/14, 9:49 AM
#35

så otroligt fina dom är ❤️

Sajtvärd på Djurparker.ifokus

- Medarbetare på Exotiskadjur.ifokus
Det är inte lätt att vara norsk i SverigeYrar

[hasselmusen]
4/2/14, 10:15 AM
#36

Gud tänk om du bodde liiiiite närmare då hade jag kastat dom in i huset och kelat hela dagen(får dock inte köpa möss just nu🤢)❤️

ajanki
4/2/14, 12:35 PM
#37

Så tråkigt att du måste göra dig av med så många möss!!

Mycket fina muslingar där!❤️

Littlem
4/2/14, 1:42 PM
#38

#36 Transport brukar ofta kunna lösas om man verkligen vill ha djuren.

#37 Jo. Skulle egentligen behöva sälja av mycket mer men jag börjar med dessa och ser hur mkt burar jag kan få ner det till.

Kagamine
4/2/14, 2:55 PM
#39

Oj vad synd att du måste sälja :c

Jättefina små möss, jag hade gärna velat sno med mig att par av de små sötnosarna (alla egentligen men det får väl vara någon måtta! …tills man flyttar hemifrån i alla fall ;3)

Synd att du bor på helt fel sida Vättern bara!

Littlem
4/2/14, 3:08 PM
#40

#39 Som sagt, transport brukar kunna lösas om någon är intresserad. Har vänner både inom musvärlden och reptilvärlden och de åker ju på div mässor, utställningar osv.

Kagamine
4/2/14, 3:11 PM
#41

Jag får fundera på det hela lite c: Jag är väldigt ny till musägandet, och det är inte säkert att jag får skaffa en till sötis. Men om jag gör det så ska jag definitvt kolla här först! Väldigt vackra de små ^^

Annons:
Littlem
4/2/14, 3:20 PM
#42

Ja, SVEMUS ska ju deltaga på Smådjursmässan i Karlstad och nu ser det ut som jag nog kommer åka dit då det är fler som är intresserade av möss som ska dit isåfall. kommer troligtvis folk nerifrån Göteborgshållet upp dit. Så som sagt, transport brukar gå o lösa om man vill :)

sassak_1994
4/2/14, 8:31 PM
#43

Är grrrrymt intresserad det var riktigt fina möss. Har skickat pm!

Littlem
4/2/14, 11:56 PM
#44

Då har några möss blivit bokade. De som inte längre är till salu är:
Svart bandad hane.
Choklad bandad hane.
Beige broken hane.

Blå kh hona.
Choklad bandad tan hona.

Choklad bandad hona med prickar på magen.

sen ev Siames långhårs honan och nougat dutch lh honan.

Kommer åka till Karlstads smådjursmässa och kan ta med möss dit om de bokas innan!

Lamina
4/3/14, 12:56 PM
#45

När är denhär grejen i Karlstad då? Jag kanske kan komma dit.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Littlem
4/3/14, 2:12 PM
#46

26-27 april är det :)
Mer info finns här: http://www.husdjursmassan.net/

Littlem
4/12/14, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Uppdaterar annonsen lite. Sinbad och 2 ba chokladhonor har flyttat.
Bandade choklad hanen och svarta hanen är tingade.
Blå kh honan är tingad.

Si lh honan + no du lh honan + ev nån av de agouti/vita flickorna är bokade.

Jag har fått problem med vildråttor som gett sig på flera av mina möss så jag har fått ta bort en del. De flesta i annonsen ska nog vara kvar ändå och oskadda. Rätt stressade dock men ska flytta dem så snart som möjligt så hoppas jag de går över och blir lugnare.

Lägger till 2 muslingar som jag fick tillbaka från min syster. Svart pannfläcksberkshire tös som är efter Knastra och även en choklad tan syrra till henne.

Littlem
4/12/14, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

En till på svarta tösen

Annons:
Littlem
4/12/14, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Choklad tan syrran

Littlem
4/12/14, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

En till på henne

ajanki
4/23/14, 4:06 PM
#51

Hur många av dessa är kvar till salu?

Littlem
4/24/14, 12:10 AM
#52

Jag har varit lite dålig på att kika… Ska ta en koll imorrn, har ju tyvärr  fått ta bort några pga råttangrepp, några har flyttat och några är bokade till helgen.

Littlem
4/24/14, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Nu kommer uppdatering på de som finns till salu. Är det något som ser intressant ut så säg till innan kl 15 imorrn fredag så kan jag plocka med dem till Husdjursmässan i Karlstad. Är där hela dagarna på lördag och söndag. Betalning sker då kontant på plats!

Först ut en lh hona. Prel bokad till Ajanki.

Littlem
4/24/14, 8:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Även denna tös prel bokad.

Littlem
4/24/14, 8:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Sen en syster till dem. Svart berkshire tan lh satin.

Annons:
Littlem
4/24/14, 8:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Och sista syrran choklad berkshire lh satin

Littlem
4/24/14, 8:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Sen var Ajanki sugen på 2 agouti broken tjejer. Nu har tyvärr råttorna tagit ngåra av dem. Kvar finns denna blå agotui tjej sen en syrra pannfläck o lite vitt på rygg. Sen även en hona med mkt vitt i ansiktet men hon har blivit av med halva svansen o kan följa med som sällskap till nån av dem om nån är sugen. Ajanki har första tjing men intresse går o lämna.

Littlem
4/24/14, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Pf syrran, hennes moster har tuggat hennes morrhår såg jag..

Littlem
4/24/14, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Sen ny bild på Knastras töser. minns inte om Ajanki varsugen på nån av dem med. Finns en bandad choklad, en choklad tan och en ren choklad (kanske får hon stanna).

Littlem
4/24/14, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Sen 2 av Knastras söner. Svarta pannfläcksberkshire.

Littlem
4/24/14, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Sen lite mer långhår. Först ut 2 små flickor.
Först en svart dutch tan

Littlem
4/24/14, 8:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Så hennes syrra, tror cinnamon? med pannfläck

Annons:
Littlem
4/24/14, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Sen deras bröder. Först ut en BEW långhår

Littlem
4/24/14, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Sen hans bror. Svart dubbelbandad långhår. Denna släpper jag inte hur som, han får troligtvis stanna om inte rät köpare dyker upp.

Littlem
4/24/14, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Sen har jag en äldre Dove texel hona som söker sällskapshem.

Littlem
4/24/14, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Och till sist en PEW texelhona. Endast som sällskap då hon ha svansknyck. Ej medfödd men iaf.

ajanki
4/24/14, 9:14 PM
#67
Littlem
4/24/14, 9:23 PM
#68

Då är det verifierat. LH honan i inlägg 53 är bokad (no du), och även siames syrran, inlägg 54.
Sen blå agoutitjejjen i inlägg 57 och så bandade choklad honan i inlägg 59.

Resten går att tinga!

Littlem
5/8/14, 9:43 PM
#69

Uppdaterar lite här igen.

Blå kh honan Glimmer är såld. Lika så choklad bandade hanen och svarta bandade hanen.

Ingen av texlarna i #27 finns kvar. De blev illa bitna av råttor och är borttagna. Detsamma med agouti honan med hala huvet vitt, längst till höger i inlägg #33.

Har även kommit en ny kull långhår där några kommer släppas med. De finns i en egen tråd (Ulltussar från röd X agouti).

Annons:
MittHundliv
5/13/14, 11:32 PM
#70

Skickat pm till dig.. :)

Upp till toppen
Annons: