Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 1215 ggr
ellapella01
3/29/14, 10:09 PM

Agility

Hejsan. Jag tänkte först börja träna kexet på/i agility, men hon fattade ingenting. Haha. Så jag hämtade Smulan och hon fattade direkt. Hon ville inte ta något gott när hon klarat av "Träningen".

Hindrerna bestod av: 

  • A- hinder
  • Hög balansgång
  • Liten tunnel
  • Hopphinder
  • Gungbräda
  • Slalombana. 

Hon klarade av det lätt, men bara att man hade en han bredvid henne så att hon visste vart hon skulle. haha. Men hon var jätte duktiig!

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Annons:
[hasselmusen]
3/30/14, 9:46 AM
#1

Vad roligt om jag får möss så är agility på min att göra lista.

ellapella01
3/30/14, 9:53 AM
#2

Ja, det är super kul. Jag ska börja med Klickerträning med Kexet istället. Tror hon fattar mera då! :D Kanske kommer upp en video när vi kör, Vi ska bara träna mer. 😉

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

ajanki
3/30/14, 9:54 AM
#3

Vad roligt att hon var så duktig!

Jag tycker också agility är roligt att hålla på med, men svårt…man märker nästan direkt vilken mus som kommer klara av det och vilken mus som det inte är nån idé alls att föröka med…

ellapella01
3/30/14, 10:12 AM
#4

haha, precis. När dem var fotomodeller så gick det inte att ta på Smulan, för hon var för livlig. haha, men Kexet däremot, stog stilla och man fick finfina bilder. Så med min lilla hjärna, så tog ju först kexet, men hon fatta ingenting. 

Jag hämtade sen Smulan, och satt ner henne på planen, och hon började utforska direkt. haha. *GLAAAAAAAAAAAD* 

Tänkte fixa mer hinder, för det verkar att hon förstår lätt! Någon som har bra bilder och sånt? Länk? Jag kommer ihåg här på MIF att någon fixat lite roliga andra hinder. Lite mer tänkande… haha. *SUGERPÅATTFÖRKLARA* 😞

Kaniner, Degusar, Hund, Katt, Möss och Hamster Kär Älskar er mina älskade djur!

Galenidjur
3/30/14, 4:32 PM
#5

Det finns ju massa sånna videos på youtube som man kanske kan ta inspiration ifrån? :) Sök bara på "mouse agility."

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Grodan
3/30/14, 10:31 PM
#6

Min agilitybana består av

  1. hopphinder (träbit)
  2. slalom (wellpappskartongbit med 5 nerstuckna pennor)
  3. A-hinder (hopvikt kartong a la kickig)
  4. vippbräda (rak kartongbit på rulle a la kickig, tror jag)
  5. rör (halv toarulle)

Film som visar när SE-Morakullan´s Natrium går banan (med min hjälp, jag har alltså INTE klickertränat utan kört som jag gör med råttor)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
vada
3/31/14, 9:30 AM
#7

Vad kul med musagility! Den här sidan hittade jag en gång, den kanske kan också kan inspirera. Tycker det är så söta små hinder! http://www.mouseagility.com/?id=184

Upp till toppen
Annons: