Annons:
Etiketttävlingar
Läst 591 ggr
ajanki
2014-04-01 21:05

Månadens mus maj 2014

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/4

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/4

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
2014-04-18 19:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Låt mig få presentera SE-Svartlings Proteus, en av dom absolut sötaste och goaste krullbullarna jag ägt❤️

När jag var på Svemus SM-utställning förra året så gick jag runt och pratade med en massa musfolk och kikade på möss såklart:) Skulle inte ha nån mer hane (hade redan köpt 3) men hur det nu var så hamnade Proteus i min hand när jag var vid Mayas bord. Sen satt han i min hand tills han fick komma ner i min petbox…jag kunde inte slita mig från honom. Han var bara drygt 4 veckor, så liten, söt, krullig så jag bara smalt.

Nu är han inte lika liten men fortfarande väldigt söt och oemotståndlig. Sen en vecka tillbaks så sitter han ensam, han bodde med en äldre obesläktad hane men jag såg att dom inte trivdes ihop nu så dom fick flytta till varsin bur. Proteus vill nu upp till mig hela tiden eftersom han inte är van att vara själv, och det får han ju såklart:)

Emmaslindh
2014-04-21 12:18
#2

Hej! Mitt namn är Rönnbär Molly och jag är en liten musa på 7 månader. När jag och min syster fick flytta hem till vår nya mamma var vi bara 5 veckor gamla och rädda för det nya äventyr som väntade oss. Fast mamma försökte så gott hon kunde blev både jag och min syster två små rädda och osäkra möss, och vi blev båda sjuka i Rossel. Men tur för oss två så har vi en mamma som inte gav upp och jobbade mycket med oss för att vi skulle bli glada och friska möss! Jag måste erkänna att ett tag var jag så rädd och osäker att jag tog ut det på min syster, jag tog all mat och jag var elak mot henne, bråkade och tjafsade så som systrar gör. Men mamma förstod att det berodde bara på dåligt självförtroende, så hon jobbade mycket med mig och idag är jag en mus som är snäll mot mina muskompisar och som faktiskt vågar upp och gosa med mamma ibland! jag tycker jag förtjänar att bli månadens mus maj för att jag med hjälp av min mamma kämpat för att gå från rädd, osäker och sjuk till orädd, säker och frisk! Sen är jag väldigt söt också… Puss och kram, Molly !

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
2014-04-21 12:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

(Bilden ville inte följa med :( )

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ariama
2014-04-25 12:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Björndalens Honey Siberia får vara med. Recessive Yellow långhår satin, sex månader gammal, med en hel rad "typiska amaira-möss" i stamtavlan.

Han är söt som socker och ful som stryk, haha 😃, och en HELT underbar grabb vad gäller temperament och beteende.

Han är "öppen", nyfiken, glad, kommunikativ. Så fort jag kommer in i musrummet så kikar han fram och undrar vad jag gör och vad som händer. 

Han är även lugn och trygg, och lätt att hantera. Han är helt enkelt en "amaira-mus", en sån som jag vill ha.  Gullighets-faktorn är hög, och det är det viktigaste för mig. Han är en mycket älskansvärd liten mus!!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: