Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 645 ggr
ariama
2014-04-03 12:44

(S) Ögongodisgrabb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Honey Silk kan tänka sig att flytta! Endast till sällskap och ögongodis - han är en "högriskmus", dvs det skulle vara mycket hög risk för tidiga tumörer bland hans avkomma, så han ska INTE paras! Han säljes inte heller "hur som helst" utan JAG väljer köpare. INTE till uppfödare (som inte heller vill ha honom ;-) Silk är otroligt gullig, väldigt snäll, men inte så jättemycket hanterad. Han behöver alltså mycket tid. Här är han van vid stor bur med bra berikning. Mycket lätt att "hantera", han är snäll och relativt lugn. Inte "säl" för det avlar jag inte mot, men heller inte "nervig". Själv gillar jag honom skarpt, men någon får gärna ta över honom, om viljan finns.

Annons:
ariama
2014-04-03 12:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Färgen är Recessive Yellow berkshire. Dvs han är gul med vit teckning: Stjärn, vita tassar, och hela magen är faktiskt vit - jättegulligt.

Magen är alltså vit-tecknad (berkshire-teckning) och har inget med tan/fox att göra. Han har inga blekgener i sig.

Nelley
2014-04-03 12:49
#2

Lite ot och jag brukar inte vara på det här forumet men skriver man inte (O) för omplacering?:) jättefin mus btw

ariama
2014-04-03 12:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Silk är 5 månader.

Dagens foto blev inte särkilt bra, men så här ser han ut. En ganska liten mus med andra ord. Långhårig.

ariama
2014-04-03 12:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#2. Jag är uppfödare och jag säljer honom, inte omplacerar. Han är alltså min egen uppfödning. Han heter alltså, i sin helhet

Björndalens Honey Silk. 🙂

Å andra sidan är jag inte dyr i det här fallet, eftersom hanar är svåra att sälja, och han inte går att ha till avel.

Å tredje sidan får man inte skänka bort möss på den här sajten, och omplacera är väl lite grann åt det hållet. 😉

Lamina
2014-04-03 12:55
#5

Uhh… Jag antar att du inte vill sälja honom till mig då, även om jag lovar dyrt och heligt att inte avla på honom? (Vill varken ha tecknat eller tumörer på mina möss.)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
2014-04-03 12:57
#6

Som vanligt har jag 4 veckors "ångervecka", eller prövotid. Ägare och mus ska trivas och fungera bra med varandra.

Annons:
ariama
2014-04-03 12:58
#7

Lamina! Så klart jag vill. 😘 Dig har jag stort förtroende för!

Nelley
2014-04-03 14:00
#8

Men jag hann bara se den första bilden och då antar man ju helt enkelt omplacering:)

Nelley
2014-04-03 14:01
#9

Alltså när det bara är en mus:)

ariama
2014-04-03 14:56
#10

#9. "När det bara är en mus"

Men käraste nån då! 😉 Hej kära "besökare"/Nelley. Dina ord skvallrar om att du inte känner vare sig mössen eller oss som har dem och som är på Mus.iFokus.

Du är i alla fall givetvis välkommen! 😘 Om du bara stannar kvar här ett tag, kommer du snart att upptäcka att det inte finns något som heter "bara en mus". Och stannar du lite längre ändå, kommer du snart att vara mus-ägare dessutom! För lär man bara känna mössen, så är man fast!!

De må vara små till formatet, men som djur är de stora! De tar stor plats i hjärtat. Och vill du ha en riktigt fin mus, får du till och med betala mellan 150 - 200 kronor, och du gör det, jag garanterar!! 😃❤️

*ler stort*

Nelley
2014-04-03 15:22
#11

#10 Jag förstår haha:) jag har haft väldigt många råttor och folks uppfattning om dom är ju lite sisådär så fattar hur du känner, men då brukar man skriva på råttifokus väldigt annorlunda(tycker jag) vid försäljning(hittar inget ord) så jag antog bara att det var en omplacering:D ja och kanske stannar jag och tittar runt!:D

Grodan
2014-04-03 18:28
#12

#2 Vi har inga regler om att man måste sätta (O) (S) (K) el dyl. Faktiskt. Folk får göra så om de vill. Vi tvingar ingen dock.

#10 ❤️

Honey Silk verkar vara en kanon-sällsis-mus.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Littlem
2014-04-03 21:08
#13

Tyder inte alls på omplacering att man "bara" säljer en mus. Alla uppfödare säljer inte mängder åt gången :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: