Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 463 ggr
Lamina
5/25/14, 9:08 PM

Tips på att hålla mössen svala?

Vi har ju en artikel här på sajten om hur man kan hålla mössen varma när man reser på vintern. Men hur gör man på sommaren när det är så varmt så man knappt själv vågar gå utanför dörren? Jag använde mig av frysta micropopcornpåsar som jag la under transportburarna när jag åkte upp till Dalarna nu i Fredags. Fick tipset av en tjej att lägga en handduk över burarna för att skydda om jag var tvungen att vistas i direkt solsken. Blir det riktigt varmt kan man dränka handduken i kallt vatten och vira runt buren (bara man ser till att djuren får luft och inte blir blöta eller kalla.) Några fler tips?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
KickiG
5/25/14, 9:13 PM
#1

Jag lindade in en kylklamp i en handduk och lade in den hos mössen förra sommaren när det var tokhett ute och ännu mera bastulikt i min lägenhet.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jossa5
5/26/14, 10:04 AM
#2

Jag antar att man kan göra samma till mössen som till hamstrarna. Frysa vatten i flaska och sedan ställa den framför en fläkt, så kommer det blåsa kall luft. 
Dock inget som ska blåsas rakt på/in i buren. Men det kan ju även vara skönt i en varm lägenhet/hus överhuvud taget.

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: