Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 822 ggr
Ejeen
6/25/14, 6:02 PM

Mat till möss

Jag har gerbil mat som jag blandat själv och undrar om den funkar till tammöss? Den har rätt fett och protein halt för gerbiler och jag vill ha egenblandad mat till mössen om jag skaffar några och skulle vara skönt om jag kunde fortsätta med mitt recept. Tacksam för svar!

Annons:
Lamina
6/25/14, 6:55 PM
#1

Det kan ju vara en bra ide att skriva vad du använder dig av för recept, lättare att svara på din fråga då. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Ejeen
6/25/14, 7:44 PM
#2

#1 förlåt, detta är blandningen jag använt till mina gerbiler och den har funkat perfa för dem: 100g AXA grynblandning 15g solrosfrön 60g ärtflingor 50g hirs 50g russin 100g undulatfoder 10g pumpafrön + örter och frukt = 385g Detta blir ungefär 12,85% protein och 6,2% fet

Minoth
6/25/14, 11:11 PM
#3

Det är alldeles för mycket frön… jag brukar säga typ minst 85% BARA säd. och sen tillskott av små fröer. sesamfrön, linfrön, ärtplattor och örter. 

Just nu står sädet för inte ens en 1/3 del av blandningen

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

LisaR
6/26/14, 11:21 AM
#4

Det saknas animaliskt protein, om man nu inte ger dem det vid sidan om. Jag blandar i små kulor med hundfoder, ungefär 1/4 🙂

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Vattnadal
6/26/14, 4:16 PM
#5

Jag blandar en blandning åt mössen, och en annan med mer frön till gerbiler och pyggisar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Upp till toppen
Annons: