Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 548 ggr
Raggedydoll
7/7/14, 3:16 PM

Afrikanska Pygmé Möss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom över ett gäng Afrikanska Pygmé Möss, det var en tjej som hade "räddat" dem från att bli orm mat. Jag fick ett infall att dessa ville jag ha, hörde av mig till tjejen som var tvungen att göra sig av med dem. Nåja, läste på lite snabbt om dem och tänkte att detta blir en ny utmaning. Dagen kom då jag skulle hämta dem, men vilken chock jag fick när jag insåg hur små det egentligen var! Nu har jag i 3 dagar säkrat ena dunaburen så de inte skall kunna rymma. Tänkte ha dem i mitt akvarium men det var på tok för stort för denna flock, så nu blev det så här tills jag får tag i ett mindre akvarium!

Har nu läst på mer om dem, jagat mat!!!! (inte lätt!), och sett över inredningen igen (skaffat hö osv) Nu i em ska jag jaga massa smågrenar som de kan få gnaga på. Sen måste jag ändra om vattningen, de klarar inte av att dricka ur flaskan jag har i nu, ska leta på den läckande Vattenflaskan ^^ (den droppar vatten så de har alltid vatten vid kulan att dricka)

Måste säga att de har visat sig vara roliga möss, de är inte så jätte tama men ändå väldigt nyfikna, otoligt häftiga att studera, jäkla duktiga hoppare och väldigt vackra =) Här kommer en liten mobilbild på en liten tjej =)

S*Raggedy Doll
- Vi har kattungar :)

www.RaggedyDoll.se

Annons:
jossa5
7/7/14, 9:48 PM
#1

Är matkoppen en sån där ljuskopp från Ikea? Isånafall så är det en väldigt liten mus där i! 😍 Hoppas på fler bilder! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Vattnadal
7/8/14, 12:33 PM
#2

Skaffa inte mindre. Enligt JBV ska dessa ha lika stort som chinchilla för att bo lagligt. 

Jag har mina i ett akvarium på drygt 100 L, och det är för litet egentligen. De har strö på botten, massor av pinnar, stora snäckskal som hus, ett litet hjul, stenar, grenar och alltid fri tillgång på hirskolvar. En liten vattenflaska och skålen fyller jag med undulatfrö, lite papegojfrö och en gnutta säd, ger lite insekter och frukt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
7/12/14, 5:20 PM
#3

#1 LOL, t o m solrosfröna ser stora ut bredvid den lilla musen…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: