Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 754 ggr
Niji
7/14/14, 11:11 PM

Vad är hon för färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att det finns många Artiklar om färger på möss men förstår mig verkligen inte på vad detta är för någon färg. Hon är ljusare på magen men skulle inte säga att hon är varken fox eller tan.

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
Lamina
7/15/14, 12:23 AM
#1

En splashed av något slag. Svårt att agöra exakt vad för färg, hur ser föräldrarna ut? Och kullsyskonen?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Niji
7/15/14, 12:28 AM
#2

Tyvärr så vet jag inte det :/

Mind of a queen, heart of a warrior

ariama
7/15/14, 8:29 AM
#3

Splash. Baserad på svart, "vanlig" splash alltså. Nu visar min monitor inte färger så bra, så kanske är hon chocolate, men det tror jag inte.

Möss har alltid ljusare färg på magen än på ryggen, i stort sett. Något man försöker "jämna ut" i färgavel.

Lamina
7/15/14, 10:52 AM
#4

#3 Splash syns inte på chocolate. O:)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
7/15/14, 11:21 AM
#5

#4. Varför inte det? Det måste det väl göra! En chocolate nerblekt med c(e) blir beige, blir den inte?

Jag kan inte splash, saknar erfarenhet, så jag vet inte, bara undrar. 🙂

Niji
7/15/14, 11:26 AM
#6

Okey, jag håller på att uppdatera min hemsida för mössen och det är bra att veta vilken färg dem har ;)

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
Lamina
7/15/14, 11:48 AM
#7

#5 Ja, på en blekt mus syns det ju såklart. Men på chocolate, eller någon annan färg som inte är blekt med c-gener, syns det inte. #6 Det är en djungel, alla dessa c-gener. Utan att veta föräldrarnas stam eller liknande (t.ex hur föräldrar och syskon ser ut) så kan man inte svara säkert på vilken färg hon har. Bara att hon är Splash.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Niji
7/15/14, 11:54 AM
#8

Okey

Mind of a queen, heart of a warrior

ariama
7/15/14, 12:04 PM
#9

#7. Jasså, du menar så.  😃 jag pratar om grundfärgen på splash. Som på bilden här, en svart splash kallar jag det för. Svart är grundfärgen, och splash är spräckligheten skapad av grundfärg, och blekning orsakad av blekgenen.

Chocolate splach är alltså, i mina ögon, en splash-spräcklig mus färgad i chocolate och beige. Medan svart splash är färgad i svart och brunt. Typ.

Och eftersom extreme dilution-genen c(e) är så variabel finns blekningar i både svart och chocolate i en skala från ljusare beige till mörkare brun eller coffee. Så på själva blekningen kan det ibland vara svårt att avgöra grundfärg, dvs vilken färggen musen har.

Upp till toppen
Annons: