Annons:
Etiketttävlingar
Läst 417 ggr
ajanki
7/26/14, 9:40 AM

Rösta på månadens mus augusti 2014

Det här är SE-Ajanki´s Morpheus. Han bor tillsammans med sin pappa Mowgli och än så länge är det helt fredligt mellan dom.

Morpheus tycker mycket om att komma upp och "åka" på min axel, jag bara öppnar burlocket och ropar på honom så tittar han fram direkt.

Morpheus och hans systrar fick en halvdålig start då dom förlorade sin mamma när dom var 2 veckor. Jag stödmatade dom flera gånger om dygnet tills dom var 3 veckor och efter det gav jag dom mat flera gånger om dagen. Välling, röror, färska grönsaker m.m Att dom förlorade sin mamma så pass tidigt har gjort att dom inte vuxit lika bra som dom bebisarna som har haft sin mamma till dom är 4 veckor.

Morpheus (och syskonen såklart) är nu 3 månader & 21 dagar och jag tycker att dom kommit ifatt lite nu.

Jag hoppas att Morpheus trots sin lite tuffa start kommer bli en frisk och gammal muskille, för det är han värd! Sötare, snällare och pussigare muskille får man leta efter:)

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Det här är en bild på min lille gosse Two-face när han var yngre. Nu har han hunnit bli 2 år och 2 månader och har varit frisk och pigg hela tiden. 
Varifrån han fått sitt namn är väl uppenbart från bilden. ;)

Första halvan av sitt liv levde han fredligt med sin underbare far, tills hans pappa gick bort av ålder, de putsade varandra, sov alltid ihop och var allmänt mysiga med varandra, de var härliga att se ihop. Two-face är en ljuvligt snäll och nyfiken gosse som verkligen förgyller våra liv här hemma. Nu har han sedan ett tag tillbaka en flickvän boende hos sig och jag hoppas på att han kanske kan få bli pappa och leva sin sista tid i livet ihop med en son som han kan uppfostra till att bli lika snäll som han själv är. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: