Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 390 ggr
Skogshumblan
2014-08-04 17:55

Personligheten hos din/dina möss?

Är ju nyfiken i en strut så jag undrar över hur era möss är och om de alltid varit så.

Har ni fått jobba för att förändra dem och i såfall, hur har det gått?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
2014-08-04 18:00
#1

Har ju haft våra möss (fast jag funderar i bland när man ser hur buren ser ut om de inte är grisar  🤪) i två veckor nu och jisses vilka personligheter de är!

De är helsyskon men olika.

Neptune, den störta storleksmässigt, har alltid varit mest orädd och framåt. Henne har vi kunnat fånga och ha i handen rätt obehindrat från början. Givetvis fick de vara i fred i sin bur ett par dygn innan vi började. Neptune kan lätt vara med när vi är i buren och fixar, hon är nyfiken och klänger och klättrar helt obehindrat och orädd.Neptune är den som först far runt och fixar i buren när man lagt in något nytt eller städat. Det är helt klart Neptune som är ledaren i syskonskaran!

Polly är lugnast och den som är mest tillgiven. Sitter helst på axeln och kikar. Är lite skygg om man inte hanterat henne på ett tag. En lite försiktig general skulle jag vilja säga för hon kan säga ifrån och visar vad hon vill!

Fiffi däremot är den fegaste lilla, kan få Nasse i Nalle Puh att framstå som He-Man. Totalt livrädd för allt som inte är möss. När hon tror att vi inte ser far hon fram och runt  lika orädd som Neptune.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: