Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 890 ggr
Lon@
8/9/14, 7:08 PM

Hur många möss i en flock?

Hej!
Skulle ju ha hamster men började kika på möss i stället…
Hur många möss (honor) är lämpligt att ha i en flock för bästa balans och så att de trivs så bra som möjligt?
Förstår ju att det beror på hur stor bur man har men jag har tänkt mig ett rätt stort akvarium/terrarium på ~100 x 40 cm bottenyta ungefär.
Bara två känns lite lite men de kanske blir lättare tama då?
Om man vill ha fler, bör man köpa alla på en gång eller blir de mer tama om man börjar med två och sedan stoppar dit en i taget så småningom?

Och är det alldeles åt helskotta att köpa mus i zooaffär? Jag skulle aldrig i livet köpa hund från "vem som helst" så det känns lite knepigt att köpa i en affär men det verkar inte finnas så jättemånga aktiva uppfödare (bor i Västsverige men man kan ju åka en bit)?

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Annons:
StillaSinnet
8/9/14, 8:09 PM
#1

mina honor trivs bäst när de är 2-3-4 ungefär. Två är perfekt skulle jag vilja påstå. Jag har aldrig haft gnabb eller problem mellan två honor.

Jag tror absolut på din tanke om att börja med två och ev tillföra två till om det verkligen känns som det behövs. 

Västsverige….. Göteborg? Finns flera duktiga uppfödare där. Här på forumet finns Tsunami oc Ajanki och sedan finns även Birgitta Gutke som du kan hitta på FB. Alla tre är godkända och registrerade uppfödare i SVEMUS

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Lon@
8/9/14, 9:10 PM
#2

Jamen det låter ju toppen alltihop! Är en del som skall fixas innan det blir mus-dags men det är (nästan) lika kul att drömma och planera…

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

StillaSinnet
8/10/14, 10:56 AM
#3

Ja, planeringen är så himla kuuuul!!! Och väntan på de bokade mössen ❤️
Be uppfödaren du träffar/kontaktar om att få lite bilder då och då att dregla över om du inte får hem dina älsklingar direkt

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: