Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1930 ggr
Lon@
2014-08-14 22:22

Din drömbur?

Om du fick spåna (ha ha) fritt, hur skulle då din drömbur för möss se ut? Tänker mig nu både själva buren och inredning och att du hade en hantverkare som kunde fixa till sådant som inte finns att köpa.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Annons:
Emouse
2014-08-14 23:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Älskar natur inspirerade burar, brukar få många av mina ideer av denna tråd:http://reptiler.ifokus.se/discussions/4d715de6b9cb46222106f081-bilder-pa-era-terrarium Här är två natur insprierade terrarium, vet dock inte om det är mina drömburar men snygga är dom! Bilder lånade ifrån länken!!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emouse
2014-08-14 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Cert
2014-08-16 11:15
#3

Jättefina burar!
Något sådant som är självstädande skulle vara absoluta drömburen! =)

Emouse
2014-08-16 13:22
#4

Hahahah självstädade var ordet!!;)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ariama
2014-08-17 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Mycket svår fråga faktiskt.

Den måste vara lättstädad, det är viktigast. Den ska också vara öppen, och man ska helst SE mycket av både möss och inredning - men där är ju möss och människor inte helt ense om vad som  är ett drömboende…

Blev i alla fall inspirerad av tråden, och tänker prova lite nya varianter här hemma med tiden. Ja, jag har faktiskt börjat - fast det blev lite fel, för fel sida gick sönder när jag tappade akvariet…

Jag vill alltså ha ett akvarium som utgångspunkt, och sedan ta bort glaset från ena långsidan, och ha andra långsidan som golv. Dvs "buren" blir öppen både upptill och framtill. 

Jag vill ha långsida som golv därför att den oftast är större än botten, som då är tänkt att bli bortre vägg, och tak saknas, liksom fronten är öppen..

Sedan behövs en "skiva" av något slag, nedtill, som hindrar bottenmaterialet (inklusive möss) att rasa ut. Så här blev det denna gång (fotot). Det blev framsidans glas som kom bort, och sedan med en träskiva nedtill.

Inredningen är mer efter mössens önskemål än efter mitt = inte så "vackert".

ariama
2014-08-17 12:21
#6

När jag hittar fler akvarier på sop-återvinningen (brukar göra det med jämna mellanrum, har lämnat kvar de m det senaste året) ska jag fortsätta med dessa projekt, och se vad det kan bli av det hela.

Annons:
Emouse
2014-08-18 15:17
#7

#5 ser urmysigt ut!!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: