Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 967 ggr
amandabashiri
8/22/14, 4:48 PM

Klickerträning

Jag hade tänkt testa på klickerträning. Undrar ifall ätbar belöning är nödvändigt? Funkar det inte endast ifall man använder sig utav klickern?

Annons:
Emmaslindh
8/22/14, 5:40 PM
#1

För att klickern ska fungera så måste du ge någon form av belöning, då sjävla "klicket" ska stå för något positivt så att djuret vet att den gjort rätt och gärna gör samma sak igen för att höra klicket och få sig en belöning :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

jollycox
8/22/14, 7:09 PM
#2

Klicket betyder typ 'Bra, du gjorde rätt där! Godiset kommer strax'. Klicket i sig är inte riktigt en belöning utan en förstärkning att djuret gjorde rätt. Så som #1 skriver så måste man ge någon form av belöning.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

KickiG
8/22/14, 7:32 PM
#3

#0 Belöning måste man ha för att klickerträning skall vara effektivt. Men det behöver inte vara godis nödvändigtvis, godis/mat är bara lite snabbare för det mesta. Jag har klickertränat en mus som ville komma upp i handen. Varje gång hon gjorde rätt, fick hon komma upp och gosa en liten stund. Det gjorde träningen långsammare, men det var en belöning musen var beredd att jobba för. Äta gjorde hon aldrig då vi tränade.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

amandabashiri
8/23/14, 2:59 PM
#4

Tack för era svar! Har precis köpt 2 nya möss jag ska börja träna med. Har ni några förslag på bra belöning? Någonting som inte är så onyttigt för dem. Mina möss gillar solrosfrön, men det är så fett.. Förstår att alla möss gillar olika, men vad har ni använt till era möss?

Upp till toppen
Annons: