Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 336 ggr
Emouse
8/24/14, 10:23 PM

Några få funderingar

Kexet (chokolate/tan banded flickan) fick en "hoppsankull" förra året. Hon har lixom päron formen kvar. Typ som två bollar på nedre delen av magen på sidorna. Som hon var dräktig sedan väldigt kort tid. Hon har haft så sen kullen. Är det normalt att hon har kvar dräktighetsformen? Och de båda börjar bli gamla. Närmare 2 år. Pälsen har blivit tunn i nacken och lite överallt. Men det är väl pga åldern? Har inte sett tecken på ohyra såsom att hon kliat sig eller något. Bara några funderingar jag fick upp i mitt huvud nyss. Tack för svar!:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
ariama
8/25/14, 9:16 AM
#1

Några av mina äldre honor får sådana där magar. Jag vet inte varför, men ingen av dem har verkat vara sjuka på något vis, och levt åtminstone ett halvår utan att de verkat vara påverkade.

Jag ändrar foderstaten åt dem, tar bort feta fröer (solrosfrön t.ex.)  och är försiktig med fet mat och "bukfylla" och "onödigt godis", och det hjälper lite. 

Gleshårig … visst kan det vara åldern, men det är svårt  att svara på utan att se musen. Fortsätt håll ögonen på henne. Mår hon okej, så är det okej.

Emouse
8/25/14, 1:46 PM
#2

Okej. Ska hålla ögon och öron öppna! Tack för svar.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Upp till toppen
Annons: