Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 663 ggr
DenisVF
2014-08-29 16:25

Lite frågor!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så jag tänkte göra om en Samla låda från Ikea till en musbur för en hane! I framtiden kan det ju alltid bli fler. Jag har aldrig haft möss tidigare, så jag tänkte ställa några frågor gällande det. 1. Underlag till honom? Vad jag vet är att man inte ska ha kutterspån? 2.Hur tjockt ska lagret med sån vara? För jag menar en 130 liters är väl rätt hög? 3. Tips på klätter grejer! 4. Är det okej eller vad man ska säga. Att ha musen ute ur buren så mycket som möjligt? Vet inte vad det är för spån jag skickade på men någon kanske vet haha. Tack på förhand :)

Annons:
DenisVF
2014-08-29 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och sen det. Men det är inte bra? Eller hur är det med allt sånt. Är inte riktigt haj på det än!

Julii96
2014-08-29 17:11
#2

Så kul att du ska bli med mus! Underbart djur!

Jag använder kutterspån och underlag är en smaksak. Det med kutterspån är att ett ämne i det kan ge (då om du använder det under lång tid) ge cancer. Jag har aldrig haft cancer på mina möss så jag vet inte hur sant det är eller risken för det. 

Möss gillar att gräva så jag skulle säga att ha det ganska tjockt. 

Det finns inga gränser för vad du kan hitta på för klättergrejer! Stora grenar brukar vara poppis.

Självklart kan du ha honom ute mycket! Se bara till att han äter också ^^

Det är värt att vara äkta även fast folk kommer hata dig

http://soldies.blogg.se

StillaSinnet
2014-08-30 09:25
#3

Möss har mycket känsliga luftrör och nosar och därför jagar alla musägare så dammfritt strö som det bara går att få tag på som ändå inte är för hårt underlag att gå på.

Finns både diskussioner, förlag och bilder i denna tråd LÄNK

Men just kutterspån är NO-NO för de allra flesta skulle jag vilja säja

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

DenisVF
2014-08-30 10:11
#4

Okej men då vet jag, tack för hjälpen :)

Upp till toppen
Annons: