Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 8822 ggr
KickiG
8/29/14, 7:21 PM

Klotter - här kan ni trolla 9

Så var det igen dags för en ny klottertråd! 🥳

Den gamla hittar ni här: L Ä N K  

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Emouse
8/29/14, 10:37 PM
#1

Popcorn var tydligen en hit i burarna! Mums sa dom;)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
8/30/14, 12:07 AM
#2

nu har jag hämtat hem min lilla grabb! Pigg, nyfiken och otroligt underhållande att kolla på när han springer runt i buren och undersöker 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
8/30/14, 1:29 AM
#3

Förstår inte varför allting ska ta så himla mycket tid helt plötsligt. När jag normalt har hela dagar, flera i följd, där jag kan ligga och göra ingenting. Och nu, när jag verkligen verkligen skulle behöva en eller 2 dagar fria, då får jag knappt en minut över. Och nu ska jag snart jobba igen. Störande… Tycks för övrigt som att jag har fått 4-5000 för lite i lön. Försöker räkna hur mycket jag borde fått. Men det enda jag lyckas komma fram till är att jag inte kan begripa hur jag normalt kan få så mycket i lön… Och det hjälper ju knappast att lösa min rätt så fett spräckta budget. -.- Det är som min kära mor brukar säga; det är bara att bryta ihop och gå vidare. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
8/30/14, 5:06 PM
#4

Fint med ny tråd, KickiG! ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
8/30/14, 7:51 PM
#5

#3. "Det är bara att bryta ihop och gå vidare"

Haha! Eller … Gråt gråt, kanske? Så sant som det är sagt i alla fall!!

Emouse
8/30/14, 10:32 PM
#6

Kan någon länka tråden där man skriver upp sig som månadens medlem? hittar den ingenstans!🤔

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
KickiG
8/30/14, 11:12 PM
#7

#4 Jag var snabbare än du 😃🥳

#6 Här är den http://mus.ifokus.se/discussions/524c069cce12c45cd60029c9-nyhet-manadens-medlem

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
8/30/14, 11:14 PM
#8

#7 man tackar😊

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Cert
8/31/14, 11:10 AM
#9

äntligen fick jag majlen i mobilen att fungera och min sommarbur är incskickad!

Emmaslindh
8/31/14, 1:14 PM
#10

Jag har sånna problem! Fick ju hem lilla Gunnar i fredags, och jag säger hela tiden Gubrad till han! Typ Gunnar +. Kånrad hahahaha ! Så funderar på att börja kalla honom för Gulliver, tycker att det var sött och passande … Hmm :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
8/31/14, 1:40 PM
#11

#haha, haft samma problem😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

jossa5
8/31/14, 4:19 PM
#12

Mycket tårar och sånt här hemma just nu. En av mina robbetjejer (hamster) har blivit dålig, så imorrn ska jag ringa och boka tid för att ta bort henne! Känns bara piss just nu, för hon är ju bara dryga året. Hon ska ju vara kvar hos mig i ett år till iallafall! 😭

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emouse
8/31/14, 4:21 PM
#13

#12 alltid lika hämskt😥♥️ stryrke kramar!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
MaaariaS
8/31/14, 8:19 PM
#14

#12 Beklagar ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cert
9/1/14, 6:32 AM
#15

Jag vet att jag skckade i mitt bidrag väl sent. Men jag är ändå galet besviken på det dåiga deltagar antalet i sommarburtävlinge =(

jossa5
9/1/14, 8:54 AM
#16

#13 #14 Tack! ❤️

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emmaslindh
9/1/14, 9:21 AM
#17

#12 sånt är aldrig kul :( beklagar!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
9/1/14, 9:21 AM
#18
Cert
9/2/14, 6:35 AM
#19

Näsan rinner… usch usch. inte denna veckan.

Är det någon av er här som ska besöka entreprenadmässan i Göteborg? Jag skavara där samtliga dagar med jobbet. Kul att träffa ofolk!
Mindre kul att inte ha en hundvakt för samtliga dagar =/

jossa5
9/2/14, 9:40 AM
#20

#17 Tack!

Var till vet igår, och det var tungt, men jag hoppas hon har det bättre i hamsterhimlen nu iaf!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Annons:
MaaariaS
9/2/14, 6:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Denna lilla kille fick jag hem idag 🙂

Mapilamis Xante(Frans) ❤️

Han är normalfärgad umb satin långhår ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
9/2/14, 6:25 PM
#22

#21 Grattis till en superfin kille 😍

MaaariaS
9/2/14, 7:03 PM
#23

#22 Tack ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emmaslindh
9/3/14, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Har haft lite tråkigt nu på förmiddagen…. så tog en gammal bild en vän fotat på mig och redigerade den 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

jossa5
9/7/14, 10:44 AM
#26

#25 Jättefin bild på dig, och roligt med din redigering. :)

Nu i helgen har jag varit och träffat familjen, så vi har haft kalas! Rätt så trevligt. :) Men man saknade djuren (även fast jag bara var borta över en natt). 
Och snart ska jag iväg och vara hundvakt en vecka. Måste ju dock åka hem och träffa mina djur. Tänker inte ha en löpande, smågalen hund här hemma nämligen! :p

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Grodan
9/7/14, 9:01 PM
#27

#15 Ja, det var tråk. Jag själv gjorde i ordning en bur, men så tyckte jag inte att den blev bra o skulle göra en ny senare, men sköt upp det o sen orkade jag inte/glömde…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Vattnadal
9/8/14, 3:54 PM
#28

Jag är fånigt trött, har stått med Draghundcenter på SKK Högbo hela helgen. Sov mindre än 5 timmar natten till lördag, 6 timmar nästa natt, och så igång ca 12 timmar per dag innan det blivit soffan hemma.
Söndagen ställde vi Skade, som det gick uruselt för, förväntat dock. Han gillade showhusky, så hon åkte ut på good, för lång rygg, för långa ben, för lång nos, dessutom inser jag nu att det står "skinny" på kritiken, och man känner knappt revbenen på henne då hon är för rund… Nåja, rasklubben vill att vi visar snygga arbetande hundar, så vi gör det ibland. Det kommer att gå bättre för henne om 2 v på rasspecialen. 

Sen ställde vi Ingrid, min grönis. Tänkte att hon nog får en very good, och det får jag vara nöjd med, då hon inte är färdigväxt i kroppen, och även om hon bara är 2 år, tar de sällan hänsyn till det på SKK.
Hon skötte sig fint i ringen, det lät som fin kritik det jag hörde, ser att sekreteraren tar upp röd lapp, och hon håller upp den, säger Exellent, och så vrider hon fram en rosa, CK! Ingrid fick CK, blev bästa tik, bäst i rasen, fick CACIB, och sen fick vi gå in i gruppfinalen i stora ringen och visa vad en grönis är, och i och för sig raskt åka ut igen.

Har nu sovit 10 timmar, är fortfarande trött. Fast är nöjd med fin känsla i magen.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
9/8/14, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Tar ett foto oxå, så ni får se henne. Här med trött svans, och utan rosa rosett.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ajanki
9/8/14, 4:11 PM
#30

#28 Stort Grattis! Så kul!!

#29 Hon ser jättefin ut!

Namiko
9/8/14, 4:42 PM
#31

Sitter och funderar över möjligheten att odödliga möss existerar. Kanske är det bara Fikon som är oförskämt pigg och fin för sin ålder.. 3 år och 5 månader blir hon på söndag.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

jossa5
9/8/14, 5:27 PM
#32

#28 Grattis :D

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Grodan
9/8/14, 10:50 PM
#33

Kram till alla goa ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
9/9/14, 5:15 AM
#34

Herregud vad trött jag är! Första passet av 4, och jag känner att det börjar bli jobbigare med höstmörkret som kryper in. Inte blir det bättre med vetskapen om att i änden utav jobbveckan hägrar en ny mobil och surfplatta! Eller kanske tröttheten beror på den hektiska helgen jag haft. Föräldrarna kom ner på besök och vi hade en lång härlig grillkväll hos gamla bekanta som vi inte träffat på minst 10 år! Dan därpå gjorde vi besök hos mina 2 andra systrar i Stockholm. Sen avslutade jag helgen med att, tack vare Taxi 020, sitta i en skitby mindre än min egen i 1 1/2 timme mitt i natten. Vart räddad av en tjej som råkade komma cyklande förbi. Kom hem kl 3 på natten, arg som ett bi och helt slut. Men får kompensation som tur är. På söndag är det val!!! Jag ska fira det med tårta! Och min syster kommer komma in i landstinget (Dalarna) blott 20 år gammal! Det ska också firas med tårta! Samma tårta då alltså, orkar inte äta 2 tårtor…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
ajanki
9/9/14, 7:39 AM
#35

#31 Det är ju en otrolig ålder! Låter ju fantastiskt att få ha en mus så länge!

#34 Ta hand om dig! Det är inte bra att vara för trött…

Gott med tårta:)

Cert
9/10/14, 8:01 AM
#36

Hittar jag ingen hundvakt /pensionat så får jag säga upp mig. Kul val.

Emmaslindh
9/10/14, 8:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Vet inte om jag är taggad eller nervös, lite både och tror jag! Första dagen på hunddagiskursen idag! :D dags att bli hunddagisfröken! :) Skickar med en bild på min prins och mig :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Vattnadal
9/10/14, 1:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

15.30 skulle tåget komma, nu är det försenat, och vi får se när de kommer. Idag kommer Embla hem igen. Vi sålde henne för 4 1/2 år sen, och husse är sjuk nu, så vi tar tillbaka henne.

Ska bli spännande att se hur hon ser ut och är nu.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
9/10/14, 1:43 PM
#39

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
9/10/14, 7:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Titta vad jag hittade när jag var på promenad 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
9/10/14, 10:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

#40 WOOT WOOT, du hittade min pinne! Jag visste att han hade gömt den! ;) I morse gjorde jag något så ödesdigert som att handla en bulle medan jag väntade på bussen i Nynäshamn. Jag brukar nämligen inte alltid orka lägga ner plånboken i väskan efter att ha handlat. Jag slängde nonchalant ner den i min påse istället. Det kostade mig nästan 2000kr! Jag brukar ta med mig påsen till jobbet. Men eftersom jag inte äter mina mediciner (dom gör mig illamående på gränsen till sängliggande, ska byta) så börjar min hjärna degenerera igen. Min läkare säger att reumatism inte funkar så, men jag vet ju vad jag själv upplever… I vilket fall betyder det att jag börjat glömma saker som normalt är lika självklara som att andas. I detta fall var det min påse jag glömde! Så när jag precis klivit på bussen inser jag att plånboken inte är med! Ser framför mig hur jag, som inte har ätit sen i morse, blir utan mat inatt och ända tills jag kommer hem halv tolv imorgon. Ringde syrran i panik, hon fick ta taxi till Nynäshamn. Lyckades missa sena tåget. Fick ta taxi till jobbet. Och ja, ni ser ju… Och det är bara ena kvittot!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Cert
9/12/14, 7:15 AM
#42

Igår sa jag upp mig =)

Idag funderar jag på att droppa in på ica och köpa fika åt framförallt gubbarna i verkstaden. Kommer sakna dom skarpt❤️

Denna kommentar har tagits bort.
MaaariaS
9/16/14, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Max hade väldigt roligt även han på min dotters födelsedag 😉😃🥳

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Cert
9/19/14, 6:48 AM
#45

ooooh nnooo, not me!

Jag älskar fan joan jett och jag är född alldeles för sent.

Ska senare ringa min mor och skälla på henne för den dåliga planeringen..

Grodan
9/19/14, 4:40 PM
#46

Atcho… jag e sjuk

#45 hehe


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Cert
9/26/14, 9:48 AM
#47

Vem hade en försvunnen fågel?

Cert
9/26/14, 10:06 AM
#48

Vem hade en försvunnen fågel?
Eddit- det va inget… såg nu att det va fel sort..

Såg ett inlägg i förra klottertråden som jag skrivit " 

2014-06-18 06:43 #86 av: Cert

Smådjur är inte långlivade, men nu börjar en hamster tackla av, och han har sällskap.

Naturligtvis är alla smådjur här hemma ungefär samma ålder också. Jag är så dum. Vad tänkte jag där?

Urantimus mår bra iallfall =)

Och råttflickorna =)

Och Ben (hamster) =)

… Jag är liksom inte redo att det börjar se mörkt ut för råttpojkarnas framtid. Jag är inte alls mogen för det här. Inte det minsta.
__________________________________________________________

Ironiskt nog så är samtliga hamstrar kvar, en råttpojke är borta, En råttflicka är borta.

Dock känns det som att en råttpojke är påväg, och samma hamster sedan tidigare är också påväg bort.

Uranti mår fortfarande utmärkt, och trivs fortfarande i sitt terrarium =)

Annons:
Cert
9/27/14, 11:12 PM
#49

… och ikväll upptäcktes att råttflickan har en juvertumör. 💔

"2014, året då alla mina ❤️ dör"

KickiG
9/28/14, 7:04 AM
#50

#49 Jag vet hur det känns! Styrkekram

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
9/28/14, 9:56 PM
#51

Har just upptäckt en knöl på den sista av vad jag av någon anledning kallar Gotlandsflickorna. (Har faktiskt ingen aning om vart deras förra ägare bodde.) Fick ta bort den första för någon månad sen då hon inte tålde bakterierna i flocken jag vart tvungen att flytta henne till efter flera rymningar. 3 stycken tog jag bort i veckan, 2 pga tumörer och en pga att hon gick konstigt och att hon skulle blivit ensam såvida jag inte satte in henne i samma flock son sin syster. Och nu har sista flickan fått tumör… "Skräpflocken" (fint namn på en flock, va?) Har droppat i antal under sommaren. Och jag fick tillslut nog av allt nysande och Rossel som verkade hoppa från mus till mus, så dom sista 5 fick somna in igår. Det är f*n inte lätt ibland… :'( Men när systrarna (mina systrar alltså) är borta passar jag på att diska musgrejer i diskmaskinen (gör rent den noga efteråt) och ha dörren till musrummet öppen så det luktar mus i hela huset. Inte så gott iofs, men har jobbat hårt med sanering därinne, så jag måste kyla ner rummet lite.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
9/28/14, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Helgen har bestått av typ… Detta! Imorgon blir det först och främst gos med mina små, sen redigera bilder!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
9/29/14, 5:03 PM
#53

troll troll


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
9/30/14, 6:00 AM
#54

Troll? Jag är mera inne på linjen vampyrer och varulvar just nu jag… Fyndade Twilight på loppis :D

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
9/30/14, 5:25 PM
#55

Påväg upp till Dalarna (undrar varför jag alltid säger Dalarna om Falun…) Ska pussa lite på Fia, den älskade tokfian till hund som jag för ett litet tag fick kalla min. Imorgon är det slut med tokerierna, hennes kropp orkar inte längre. Ibland funderar jag på om allt hade varit annorlunda om vi inte hade tagit dendär långpromenaden…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
10/1/14, 5:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

R.I.P Bazzakullz Diamond Martini "Fia". *9/4 -03 +1/10 -14 :'(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
10/1/14, 5:47 PM
#57

#56 ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

KickiG
10/1/14, 7:27 PM
#58

#56 Beklagar sorgen! 🌺

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

jossa5
10/1/14, 7:49 PM
#59

#56 Beklagar sorgen!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Grodan
10/3/14, 5:05 PM
#60

Mår så bra. Jobbat hårt med kroppen utomhus den här veckan. Sågat ner träd o sly, burit träd/grenar/stammar/stockar och annat till en hög och eldat. Kört gocart. Planerat in en dejt senare i okt. Dansat. Kramat musfolk på SM.

Lyckan känns i ryggraden. Alldeles varm i ryggen. Och lugn. Så lugn. Det är nästan som om onda röster i huvudet tystnat och ersatts av ett musikaliskt brummande.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

nadinemachines
10/3/14, 5:18 PM
#61

#60 blir så glad av att höra det! heja heja 🐖 

Nu är det heeeelg. Tror jag ska flytta in i musburen … åtminstone med armen :P

Grodan
10/3/14, 7:02 PM
#62

#61 ❤️

Att var väl bra tills jag gick ut på fb… där fanns de negativa skithögarna, ordmärkarna o bläääääääh…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
jossa5
10/3/14, 8:31 PM
#63

#62 Äh, strunta i dom! Oftast inget att bry sig om iaf!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

ariama
10/3/14, 9:54 PM
#64

Grodan, det finns "knäppa människor" över allt!! Knepet är att hålla sig undan från dem. Låt dom "hålla på", lev och låt leva.

Sådana människor är "likadana" mot alla (förr eller senare, även om de kan ha "favoriter" i olika perioder).

Knepet är följande: Håll dig till människor som får dig att BLOMMA!! Sedan är livet både lättare och mer glädjefullt. Du har ju såna på jobbet t ex, som jag förstod det.

Och var själv en människa som önskar andra människor att blomma!! (Men kasta inte pärlor för svin, man ger inte mer än man har råd att förlora)

Identifiera dem som får dig att vissna, och fly fältet. Du är värd bättre. "Skit i dom".

😘

Grodan
10/4/14, 2:33 AM
#65

#63 ❤️

#64 ❤️ Absolut. Så sanna ord. Så är det.

Antar att det är just det. Det är fredag. Flera dagars ledighet… Jag älskar ju måndagar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
10/4/14, 10:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Det var väldigt väldigt länge sen jag skrev någonting här på mif. Men jag är inne varje dag och kikar lite. Vi köpte för 4 veckor sen en liten engelsk cocker valp, Lipton. Våran andra Border collie/tollare blandning accepterar honom väl här hemma, fast de känner inte varandra så väl att dom kan leka och busa än. Nu är han hela 12 veckor, tiden går otroligt fort!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
10/7/14, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Nu mina vänner får ni hålla tassar, tummar och tår för oss. Sitter på Bagarmossen med stackars Silas som inte alla mår bra. Han har så fruktansvärt ont och kissade just blod… Min älskade älskade Silas…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

MaaariaS
10/7/14, 2:47 PM
#68

#67 Vi håller tummar och tassar hör att det går bra❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Lamina
10/7/14, 4:44 PM
#69

Sprucken urinblåsa säger dom. Bukhinneinflammation… Vi sa att dom skulle fixa honom vad det än kostar. Dom lät skeptiska… Jag vet att jag låter fruktansvärt elak just nu, men vem som helst utom just Silas… Jag kan inte förstå rättvisan i det…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
KickiG
10/7/14, 6:53 PM
#70

#67 Hoppas det går bra!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
10/7/14, 7:30 PM
#71

Håller tummarna🤗

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
10/8/14, 12:10 PM
#72

Silas vart opererad igår kväll. Han överlevde och eftersom jag inte hört något mer så får man väl anta att han återhämtar sig väl. Dom skulle ringa i eftermiddag och diskutera hemgång som kan ske om några dagar. Efterforskningar har gett vid handen att han blev påkörd kl 8 i förrgår kväll. Föraren ska ha klivit ut ur bilen och letat. Uppgifterna går lite isär här huruvida hon hittade honom eller inte. Kanske gjorde hon det och konstaterade att han var oskadd? Eventuellt ska någon ha letat efter honom i buskarna i närheten där han blev påkörd, då han satt och skrek av smärta. Jag hittade honom kl halv tolv nästa morgon. Tanken på att han har suttit och haft ont så länge… Därför jag inte vill ha katterna ute. -.- Men mina bekymmer är långt ifrån över. Nu är det något fel på min systerson istället. Jag förstår inte hur mycket skit en människa ska orka ta egentligen..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

jossa5
10/8/14, 12:13 PM
#73

#72 Håller tummarna att han återhämtar sig bra nu! 
Tråkigt bara att han blev påkörd, och fick ha ont så länge. :/

Hoppas det går bra med din systerson!

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Emouse
10/11/14, 4:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

Haft en urskön dag i skogen med Ena vovven❤️ Tränat svampsök och fått massa fina bilder!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
10/11/14, 6:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

Heldag med pållarna idag :) mysigt i fina höstsolen! Hungriga hästar efter en hel dag med bus :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
10/12/14, 4:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Det var INGEN som trodde att han skulle överleva. Inte ens veterinärerna tror jag. Men han gjorde det, och i Fredags fick vi äntligen hem honom! Älskade Silas, vad skulle jag gjort utan dig?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
MaaariaS
10/12/14, 4:55 PM
#77

#76 Underbart ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emouse
10/12/14, 6:13 PM
#78

#76 Gud vad tur❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Velinga1984
10/16/14, 9:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Med en syster som fick veta i våras att hon har bröstcancer, 31 år gammal så har jag länge letat efter rätt smycke. Bara rosa bandet stöder bröstcancer, men jag ville hitta något som visar min tanke för all cancer och hittade detta armband 😃

Emmaslindh
10/16/14, 10:15 AM
#80

#79 vart har du hittat det? :o

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Velinga1984
10/16/14, 11:34 AM
#81

#79 Ebay 😃 Min släkting hjälpte mig så vet inte hur man gör.

Grodan
10/16/14, 5:35 PM
#82

#79 Aw, f*ck cancer alltså… Jättefint armband. ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
10/16/14, 7:44 PM
#83

 #79 jättefint❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Emmaslindh
10/30/14, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Ja… Detta är då Mojje… Hahahahhaah

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
10/30/14, 6:07 PM
#85

#84 Snygga tänder 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
10/31/14, 6:58 AM
#86

#85 haha jajamen! Fast han skulle nog behöva lära sig att borsta tänderna haha!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ariama
10/31/14, 7:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

"Jag har borstat tänderna! Titta själv!" 😃

ariama
10/31/14, 8:15 AM
#88

Kolla hans överläpp! Jag ser "spetsen på en elefantsnabel"!

Saxar detta från Wikipedia: "Hästen kan även använda känselhåren i kombination med lukt och smak för att rensa ut sin mat, t ex om smuts eller främmande objekt hamnat i deras foder, eller för att ta ut det godaste först. Detta gör de då med överläppen som även den är mycket känslig, och används ungefär som en elefants snabel."

Och om någon här inte är så hemma på hästar, så flemar han. Alltså, använder Jacobsons organ som ett extra luktsinne (ungefär så).

Tjeja
11/2/14, 2:34 PM
#89

Hur är det med Silas nu #76 Lamina? ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lamina
11/3/14, 7:14 PM
#90

Han mår jättebra faktiskt! Han fick gå ut igen för första gången igår kväll. Vi tog en promenad runt kvarteret, sen gick han ut i skogen och jagade. Han har läkt ihop utan minsta problem. Själv har jag varit ett nervvrak hela tiden, vaktat honom som en hök. Så glad att han klarade sig. Med andra katten utflyttad sen en vecka tillbaka och mössen borta har jag bara honom kvar…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Tjeja
11/5/14, 3:38 PM
#91

Åh vad skönt att höra Lamina! ❤️ 😃 Fina Silaskissen! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lamina
11/6/14, 3:37 AM
#92

Två ragg på en kväll, och jag som bara ville åka till jobbet och sitta och läsa min bok i lugn och ro… Nej men ärligt. Syrran är så sjukt på att jag ska prata med någon kille hon hittat att jag bara vill spy. Att en kille är sjukt på är väl en sak. Men när ens egen syster är det känns det överdrivet desperat… Jag vill ju bara läsa min bok. :/

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
11/6/14, 6:45 AM
#93

#92 I grund och botten vill väl systern bara väl. Men du kan ju alltid artigt be folk flyga och fara och fortsätta läsa din bok :)

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
11/6/14, 8:48 AM
#94

Ah, nej, vill ju inte verka ointresserad bara för att jag inte orkar prata just nu. Sa att jag var på jobbet, men hon var ju tvungen att tala om att jag inte gör nånting på jobbet. I 6 timmar tjatade hon innan jag gav upp och sa åt henne att ge han mitt nummer. Sen ägnade jag 2 timmar åt att försöka komma på en ursäkt till varför jag inte kan prata just nu. Killen är trevlig, men jag pallar inte att prata med främlingar annat än face to face. Dumma AS…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emouse
11/6/14, 11:10 AM
#95

#94 hahah, så sant som det är sagt! "Killen är trevlig, men jag pallar inte att prata med främlingar annat än face to face"  såå sant😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
11/11/14, 12:51 AM
#96

Ibland känner jag mig så fruktansvärt ensam. Trots mina fantastiska vänner och min enorma underbara familj känns det som jag allena vandrar på denna jord. Är faktiskt väldigt sällan ensam; och brukar uppskatta dom andningsluckor jag får om dom inte är för långa. Men jag börjar bli mer och mer övertygat om att jag ärvt min mormors bipolaritet. Väldigt bra att kombinera med Asperger. ;p

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emouse
11/11/14, 6:46 AM
#97

#96 ❤️❤️❤️❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Namiko
11/16/14, 11:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Funderingarna om odödliga möss fortsätter. I förrgår blev Fikon 3 år och 7 månader.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Emouse
11/16/14, 12:04 PM
#99

#98 ohoj, det var ingen dålig siffra!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
11/16/14, 12:37 PM
#100

#98 Låter för bra för att vara sant..är du hundra på när hon är född?

Namiko
11/16/14, 12:46 PM
#101

#100 Helt 100, tog hem henne och hennes syster när dom var 4 veckor. Systern gick bort i februari i år, 2 år och 10 månader gammal.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

ajanki
11/16/14, 12:47 PM
#102

#101 WOW, då är det bara att gratulera!!😃

Lamina
11/21/14, 5:09 PM
#103

Suck, trodde min brukare skulle vara här i helgen så jag skulle få jobba hemma. Har slarvat med sömnen. Nu får jag veta att han ska vara hos sin pappa! Jag har aldrig jobbat hos hans pappa, känner honom inte… Plus att han bor i andra änden av stan! Dethär förvandlades plötsligt från en soft helg hemma till en riktigt lååååång jobbhelg. 😣

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
11/21/14, 9:15 PM
#104

#103  Vad jobbigt! Hoppas du hinner vila lite grann i alla fall!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Lamina
11/22/14, 9:04 AM
#105

#104 Tack. Har faktiskt varit piggare än på många jobbnätter inatt. Var inte ens trött när jag slutade. Och pappan var en trevlig prick, inte alls vad jag väntat mig efter att ha jobbat hos mamman i ett år. (S**t, det är faktiskt ett helt år om några dar!) Men nu ska jag hem till en skön säng och en gosig Silas. :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
12/8/14, 7:57 PM
#106

Nu var det många veckor sedan jag senast hade en hund vid min sida, då min daghund inte längre behövde dagmatte. Men idag så fick jag kontakt med en tjej som behövde dagmatte åt sina två hundar, så på onsdag ska jag träffa henne och hundarna och se om vi passar! 😃 hoppas massvis på att få bli dagmatte igen! 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
12/8/14, 8:00 PM
#107

åh vad kul och spännande! håller tummarna att det blir lyckträff för alla involverade! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emouse
12/8/14, 8:19 PM
#108

#106 vad kul! Hoppas det går bra!☺️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
12/9/14, 8:34 AM
#109

#107 #108 Ja, hoppas på det bästa nu men tror att det kommer gå superbra 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
12/9/14, 4:04 PM
#110

Emmaslindh Hur har det gått idag? Hur var mötet?

Wee.. själv har jag genomgått den viktigaste och svåraste tentan på 6 års utbildning och klarade den jättebra! Guuud vad nervös och rädd jag var innan. Jag var övertygad om att jag skulle göra något idiotmisstag och kugga. Men nix. det gick BRAA och jag är sååå GLAAD idag! 🏆

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emmaslindh
12/11/14, 4:31 PM
#111

#110 det gick jättebra igår! Hundarna var supertrevliga, ägaren också, och på måndag är deras första dag med mig som dagmatte 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
MaaariaS
12/11/14, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#112

Denna lilla kille kom hem till mej i Tisdags kväll ❤️En liten Mink långhårs kille ❤️

Albert blir tilltalsnamnet ❤️

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
12/11/14, 5:40 PM
ajanki
12/11/14, 5:49 PM
#114

Nu när jag och Gabriel har flyttat så har han äntligen fått en egen kanin som han önskat sig så länge! När vi var på Husdjursmässan för hundra år sen och jag förälskade mig i mössen som var i Svemusmontern så var det ju Gabriel som skulle ha ett eget husdjur…han ville ha kanin men vi kom hem med tre mushonor…rent praktiskt så hade det aldrig fungerat i det förra huset och med alla stora hundar vi hade då. Men nu så äntligen har Gabriel fått en kanin, han fick välja själv från en uppfödare i Mariestad, kaninen fick han av min bästa vän Susannah som en inflyttningspresent:) Rasen är rex och Gabriel valde en viltfärgad blå hane som heter Amberus Safir. Han bor i ett eget rum nu och meningen är att han ska flytta ut till våren, får se hur det blir.. Han är väldigt snäll, lugn och framåt kille. Han har snabbt kommit in i familjen:) Hundarna kanske är lite väl intresserade av honom men det blir bättre och bättre!

Ja, förresten…jag har också en kanin nu…men det är en annan historia😃

MaaariaS
12/11/14, 6:06 PM
#115

#113 ❤️

#114 Så fin liten kanin ❤️

Jag vill se och höra  historien om din kanin också 😃

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Vattnadal
12/12/14, 1:05 PM
#116

Vi skulle bara operera ut platta och skruvar efter Ingrids bebrott. Skulle gå snabbt, max 2 v sen skulle hon kunna börja dra i tävlingsspannet igen.

Så blev det inte. Benet hade börjat växa ut över plattan, så de fick mejsla bort för att kunna ta bort det. Nu får vi bara gå 5-10 min i taget, och inte börja motionera på riktigt förrän efter nyår. Hon har jätteont, och liiider verkligen.

Känns lite väl tråkigt att lämna henne med mamma och pappa i helgen, även om vi ska vara på Sthlms hundmässa och ha jätteskoj i huskymontern.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Emouse
12/12/14, 6:08 PM
#117

#112 #114 😍😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

MaaariaS
12/12/14, 7:22 PM
#118

#117 ???

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Annons:
Emouse
12/13/14, 12:09 AM
#119

#118 Justeja, man kan inte se iphone smileys på datorn, dumma mig:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

MaaariaS
12/13/14, 12:58 PM
#120

#119 Aha 🙂

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

ajanki
12/14/14, 5:33 PM
#121

#115 Tack! :) Han är underbar😍Okej, du får som du vill he, he

När jag var hos Safirs uppfödare så fick jag se alla hennes kaniner, hon har runt40 stycken tror jag. Förutom rex så har hon också liten rex, när de är fullvuxna så skiljer det ungefär 1 1/2 kg på dom. Jag fastnade för dom vittecknade kaninerna och försökte övertala Gabriel om att vi skulle ta den viltblå mantlade istället..men nope, han stog på sig (och det var ju tur, det var ju faktiskt han som skulle ha kaninen..)jag tyckte även att liten rex var så fina, de var så näpna:)

Men då kom bara Safir med oss hem, det var ingen mer kanin till salu som jag fastnade för, annars hade det nog kommit med en till mig på en gång😛

När Madelene sen la ut att en castor mantlad liten rex hona var till salu så blev jag så glad! Jag träffade henne och fastnade så för henne!

Här är hon: Amberus CurryHjärta

MaaariaS
12/14/14, 6:15 PM
#122

#121 Åh vad fin din lilla tjej är ❤️Grattis 🌺

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Emmaslindh
12/15/14, 8:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#123

Idag är första dagen för killarna att vara med mig! 🙂 De har redan gjort sig hemmastadda och ligger med mig i sängen och softar en stund innan det är dags att ge sig ut i regnet! Viggo (Krulliga) och Zaika var namnen 😃

Viggo bryr sig inte alls om mössen, men Zaika har svårt att bestämma sig för om de är okej eller inte, så han håller ett öga på dom hela tiden! 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
12/15/14, 8:57 AM
#124

#122 Tack😃Ja, hon är under bar❤️

#123 Vilka sötnosar! Vad bra att dom inte bryr sig om mössen!

Emmaslindh
12/18/14, 10:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#125

Igår var jag iväg och hämtade hem min lillebrors julklapp, en liten dvärghamster kille! Från början skulle jag ha tagit med mig två hem, men tyvärr hade dom börjat bråka väldigt mycket under dagen så jag och uppfödaren bestämde oss för att det var bäst att jag bara tog med en hem, för säkerhetskull. Han kommer få så mycket kärlek och uppmärksamhet ändå så det ska nog gå bra! 😉

Med hem följde iaf denna lilla grabb, som jag kallar för Klumpen nu innan brorsan får honom på julaftonsmorgon! Sen får man väl se om han fortsätter kalla han för Klumpen eller om det blir något lite mera fancy, men jag tycker Klumpen passar då han är väldigt klumpig! 5 veckor gammal, som alla bebisar somnar han lite vart som helst ihopkurad till en söt boll! 

Kommer vara sååå svårt att inte säga något till brorsan innan julafton! men kommer bli otroligt roligt att fota honom när han får sin lilla goa julklapp, ihop med detta rim! 😃

"Denna gåva består 

i några glädjefyllda år. 

Se till att du ditt ansvar tar, 

så är glädjen ömsesidig alla dar." 

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
KickiG
12/19/14, 7:01 AM
#126

Jobba idag och sedan TRE veckor semester! Tjohoo!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
12/19/14, 8:43 PM
#127

#125 aww, så gullig❤️ #126 tjohoo!☺️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
12/23/14, 2:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#128

Jag tröttnade på att vara mus lös, så jag köpte mig lite nya möss. Lite osäker på vad dom stora är för något och hur man sköter dom. Men dom tycks ha klarat sig bra hittills. ;) Det blev några ankor också. En av dom beter sig jäkligt mysko alltså! XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
12/23/14, 5:44 PM
#129

#128 Fin anka lol

Söta muslingar:)

Emmaslindh
12/23/14, 9:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#130

#128 haha va söta 😂 

Jag var och handlade de sista julklapparna idag, och då hittade jag en tröja som bara skrek "EMMA!" överallt typ. En rosa tröja, med en guldhamster som kör en vespa…! Så passande mig 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
12/23/14, 10:09 PM
#131

#129 Tack. :) #130 Häftig tröja, var hittade du den?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
12/23/14, 11:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#132

#130 New Yorker, 59:- 😃

Tycker hamstern var lite lik min Ludde… 😂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
KickiG
12/26/14, 9:03 PM
#133

#132 Helt klart liknar de varandra. Bara att skaffa hjälm och vespa åt Ludde nu.

#128 Vad fina! Ankan ser lite farlig ut tycker jag… 🦸‍♂️

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
12/28/14, 9:09 PM
#134

-14 grader ute och kallare blir det. 🥶

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Alana82
12/28/14, 10:13 PM
#135

-27 än så länge :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Lamina
12/28/14, 10:24 PM
#136

-17 och lägre var det i Dalarna också, kom just hem därifrån. Klarar ändå av den kylan bättre än dom -10 vi har här med havet runt husknuten.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tjeja
12/28/14, 10:55 PM
#137

-10 här

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
12/29/14, 7:48 AM
#138

#135 -27!!! Hua. Och jag som höll på att förfrysa näsan när jag såg att termometern visar -17! Vi brukade ha vintrar där -20 inte var ovanligt, men de senaste åren har det varit lite si och så med köldgrader och snö. Märks att man är ovan vid det. Mina varmaste vinterkläder är fortfarande undanstuvade på vinden, förra året plockade jag inte ens fram dem. Men nu är det läge för en liten upptäcktsfärd i husets övre regioner.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
12/30/14, 1:21 AM
#139

När jag bodde i Lycksele i 3 år hade vi ena riktigt hemska vintrar. En vinter hade vi 35-40 minus i nästan 2 veckor. Men såna småsaker stängde man knappast skolorna för… Jag ska beklaga mig lite. Jag gör inte så mycket annat nu för tiden. Men det mesta är bara **** just nu. Min syster flyttade ner till oss med 2 katter i våras. Nu har hon flyttat ut, och lämnade en av katterna kvar. "Hon trivs så bra här så jag tänker lämna henne." Inte en tanke på att fråga oss om saken… Vi ville inte ha henne, hon var okastrerad, skrek och pissade inne. Och hon ville inte ha med oss att göra, det var bara matte som gällde. Gammal och skruttig började hon bli också. Tillslut lyckades vi övertyga henne om att ta bort katten, för hon mår helt klart inte bra. Men det hade hon inte råd med mitt i flytten… Vi satte ner foten, sa åt henne att boka en tid. "Ska göra sen." Sen blev såpass sent att hon inte själv kunde vara hemma och avliva katten, för hon skulle vara hos sin pojkvän då. Så jag fick släpa mig upp tidigt som *** och åka in med katten. Promenera 20 minuter i kylan (kattstackarn frös ju hon med…) och få ont i hela kroppen. Och så jobbar jag ju inatt också, så det var ju värdefull sömn som gick bort. Jag fick sitta där hos veterinären som kattens enda stöd hennes sista minutrar i livet. Och syrran RINGDE INTE ENS efteråt och frågade hus det hade gått. Det gjorde däremot min andra syster, som inte heller tyckte om eller ville ha katten. Jag är inte ledsen över att ha tagit bort katten. Jag var inte det minsta fäst vid henne och har avlivat tillräckligt många djur i mitt liv för att inte längre orka tänka på det tragiska med själva döden. Jag är ledsen över att hon inte värderades högre än så av sin egen matte. En katt förtjänar att bli älskad och omhändertagen. Inte att skickas iväg på sin sista färd med någon som egentligen bara vill bli av med henne. Jag gjorde så gott jag kunde. Försökte hålla henne varm, häll om henne när hon somnade in och sa att allt skulle bli bra. Men jag kan ju inte ersätta hennes matte. Jag kan ju inte lägga någon kraft bakom orden "du är älskad." Det är *** inte rätt! Jag tog lite hämnd iaf. Syrran ville inte betala för kremering. Tyckte vi kunde göra av henne nånstans. Jag betalade för kremering iaf. Nån värdighet måste ju katten ändå få. Och jag kommer kräva tillbaka dom pengarna. Klagar hon så kommer jag kräva betalt för kroppsarbetet och mina sönderrivna hörlurar också. Så fruktansvärt pissed off!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Alana82
12/30/14, 1:30 AM
#140

vilken oerhört trevlig och ansvarstagande syster *sarcasm så det stänker om det* fy för att va i den situationen

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

ajanki
12/30/14, 8:07 AM
#141

#139 Förstår att du är arg!! Förstår inte hur två syskon kan vara så olika….

Grodan
12/30/14, 3:33 PM
#142

klotteri klott

Är så glad över nya sidhuvudet!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emmaslindh
1/4/15, 12:57 AM
#143

Imorgon ska jag upp "tidigt" för att åka och hämta en ny familjemedlem, men kan inte sova! Suck :(

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
1/4/15, 1:54 PM
#144

#139 nej men fy**n vad fult gjort! Inte konstigt att du blev förbannad.. #143 Vad får du hem för ny familjemedlem??;) *nyfiken*

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
1/4/15, 4:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#145

Denna lilla killen flyttade in idag! En liten roborovski kille. 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
1/4/15, 6:12 PM
#146

#145 soo cute😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Annons:
Lamina
1/4/15, 6:51 PM
#147

Åhh! Jag älskar dvärgar! Fruktansvärt söt liten plutt. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
1/4/15, 7:00 PM
#148

Hamnade på något vänster på husdjursmässan idag. Letade Svemusare och råttorfolk. Hittade bara en för mig tidigare okänd gnagarklubb med en fruktansvärt liten och tråkig bur (med nakna gallerhyllplan!) full med släthåriga Agoutiråttor. Inget illa om den varianten, men det lockar ju knappast folk på samma sätt som lite variation… Och inte en mus i sikte! Däremot några otroligt söta campbells dvärghamstrar. Men ja, förutom kaninhoppningen och fjällkorna var där inte mycket som lockade. Fågelholken var så fulla så dit in gick jag inte. Fiskarna var intryckta i så små akvarium att jag inte kunde hjälpa att fråga migsjälv vilka signaler dom egentligen vill sända ut. Reptilern var intressanta, men dom är ju Inga keldjur. Tur jag fick vara med i Illermontern ett tag. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
1/4/15, 7:33 PM
#149

#146 hihi ja! 😍

#147 jag med! Saknade mina dvärgar så galet mycket, och när jag köpte Klumpen till lillebrorsan vart suget efter dom bara större… sen hittade jag denna lillkille och var bara tvungen att låta han flytta in ❤️ om 3 veckor ska han förhoppningsvis få sig en kompis också 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
1/6/15, 2:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#150

Nu kommer sorgen, floden av tårar, saknaden och efterkärleken:'(❤️ Min älskade gammel vovve har vandrat vidare efter 11 år tillsammans med mig❤️ Hon kommer för evigt vara ihågkommen som världens snällaste hund❤️ Vila i frid hjärtat❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
1/6/15, 2:36 PM
#151

#150 Nej, vad hemskt! *tröstkramar* Må hon vila i frid.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
1/6/15, 4:21 PM
#152

#150 tröst och styrkekramar! :(

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

KickiG
1/6/15, 7:50 PM
#153

#150 Stor kram till dig! 🌺

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Emouse
1/6/15, 8:00 PM
#154

Tack, det behövs ganska mycket just nu😢❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Tjeja
1/7/15, 8:01 PM
#155

Ååh vilken fin bild på en så vacker och söt vovve Emouse! Förstår att det gör ont!!! Stora tröstekramar till dig just nu! ❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ajanki
1/7/15, 9:26 PM
#156

#150 Stor tröstkram, tänker på dig ❤️

KickiG
1/8/15, 7:19 AM
#157

Torsdag idag. På måndag skall jag tillbaka till jobbet. Hade tänkt förbereda en massa lektioner så jag inte skulle ha så mycket jobb i veckorna under våren. Men det har varit så skööööönt att vara ledig, så jag har inte lyft ett finger för den sakens skull. Dags att köra igång idag.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
1/8/15, 8:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#158

Morgonmys med Lexus :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
1/8/15, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#159

Blev lite pyssel nu på kvällen…. Designar om ett par gamla skor ;) blir rätt nöjd! :D

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Lamina
1/8/15, 11:36 PM
#160

#159 WOW!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
KickiG
1/9/15, 7:40 AM
#161

#159 Otroligt snygga!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
1/9/15, 7:51 AM
#162

#159 Herregud vad snygga!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
1/12/15, 9:38 AM
#163

Jag ska jobba 3 timmar i Februari. WOOT, WOOT, jag kommer få lön även i Mars. *does the happy dance*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
1/12/15, 12:29 PM
#164

#160 #161 #162 Tack så mycket 😃

#163 härligt! 🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Sugar Mist
1/13/15, 3:38 PM
#165

🦸‍♂️

tänkte passa på att kolla in här en snabbis, känner att det var ett tag sedan jag skrev någonting till er alla här, hoppas ni haft en underbar jul och en härlig nyårskväll och att året börjat bra för er!❤️

-

KickiG
1/13/15, 4:53 PM
#166

Hej Suger Mist! En god fortsätting på det nya året! Hoppas allt är bra med dig.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
1/16/15, 1:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Arga leken mellan Zaika och Gulliver haha 😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
Emouse
1/17/15, 8:48 AM
#168

#167 Hihi, stirra-leken😃

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
1/18/15, 7:40 PM
#169

Så jäkla besviken på en viss person. Ställer inte alls höga krav, inte mer än vad jag anser kan vara rimligt om man bor ihop. Knappt ens det. Ändå är det tydligen för mycket begärt. Nästa gång jag flyttar ihop med någon, be it sambos eller "rumskompis" så ska det *** inte vara med en arbetsnarkoman! Thailand om 2 veckor, dom blir borta en månad. Så jäkla skönt! Kommer ha tid att umgås med folk som inte sviker. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emmaslindh
1/18/15, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Idag hände detta, som är ganska stort för mig! Ett litet skutt för hästen - ett stort skutt för min extrema hopprädsla jag haft de senaste 10 åren!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emouse
1/19/15, 11:25 AM
#171

#170 🤗🎈

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Vattnadal
1/24/15, 11:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#172

Jag är glad, för nu börjar Skade få lite mage. Den här gången går hon inte tom, vi ska få efterlängtade valpar i februari!

Klorna är lite långa, klipps innan vi slutar jobbet. Har henne med på Draghundcenter slutet av denna vecka då hon och morsan bråkat så hon har sår bredvid ögat och måste hållas lite koll så hon inte kliar. Jag ska bygga valplåda under veckan, så hon hinner spana in den noga innan det är dags.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Emouse
1/24/15, 11:54 AM
#173

#172 nämen oj vilka roliga nyheter! Hoppas allt går som det ska!❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
1/31/15, 9:00 PM
#174

#150 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
2/1/15, 1:08 AM
#175

Det har varit mycket nu. Jag vet inte av vad, men det har det. Jag har iaf i brist på gnagare skaffat mig lite andra husdjur som jag önskat mig länge. Ett litet nanoakvarium med några Boraras Merah (små rödaktiga fiskar på 1 1/2 - 2 centimeter). Kommer bli lite Crystal black och Crystal red (räkor) sen. Och så blev jag med orm igår. Majsorm. En vacker pojke som heter Frank. FRANK! Av alla namn jag kunde komma på så blev det Frank. Och nu släpper det inte. Frank… Hmpf…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2/1/15, 11:28 AM
#176

#175  Han ser väl helt enkelt ut som en Frank :) Och grattis till de nya djuren!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
3/2/15, 12:17 PM
#177

Är så vidrigt nervös just nu! Ska snart åka iväg till stan och skriva mitt kunskapsprov för körkortet… 😭

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
3/2/15, 1:34 PM
#178

#177 Håller tummarna för att du klarat det!!

Emmaslindh
3/2/15, 2:06 PM
#179

#178 Tack så mycket! Har gjort 5 olika "prover" online nu och klarat alla så hoppas på att det är någorlunda liknande frågor på provet i em!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Tjeja
3/3/15, 11:09 PM
#180

Grattis Emmaslindh! 🏆😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ajanki
3/4/15, 7:49 AM
Annons:
Emmaslindh
3/4/15, 8:09 AM
#182

#180 #181 kuggade, fick 3 poäng för lite :( Men jag tar det nästa gång! Nu satsar jag på att klara uppkörningen imorgon!😃

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

ajanki
3/4/15, 10:22 AM
#183

#182 Så synd! Men det är bara att ta nya tag precis som du gör 😃

Tjeja
3/4/15, 2:23 PM
#184

Oj förlåt missförstod helt när jag läste sist… osis Emmaslindh!

Men 3 poäng ifrån då fixar du det nästa gång som du själv skriver! Håller alla tummar och tår för dig!!! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Vattnadal
3/4/15, 8:58 PM
#185

Jag fryser, har en 2:dag, men tänkte att en kanna te nog värmer. Har sparat kcal till apelsin och lite knäcke med.
Nervös, då maken är ute och tävlar med hundarna. Han och de 7 huskyna har kört Polardistans förr, både långa på 30 mil och korta på 16 mil. Fast nu är mitt lilla hjärta med, Ingrid, grönländare på 2 1/2 år. De håller nere tempot för att hon ska orka hänga med. Kör bara för att ha det gjort och få alla hundar i mål. Fast läskigt är det, när Ingrid bara kört 8 mil som längst förr. Bara DP60 på tävling, då de kör 3 mil 2 dagar i rad.

Håll en tumme åt dem, Drífa och Gjöa i led, följt av Ego och Fenja, Ingrid och Piro, längst bak Ubbe och Bestla, och på släden Krister. De startade 14.30 idag, han räknade med 20-24 timmar om Ingrid ska med i mål. De andra som kör med bara siberian husky och kör för att vinna kör på 12-16 timmar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KickiG
3/12/15, 6:26 PM
#186

#185 Hur gick det för hundarna och maken? Och framför allt Ingrid, orkade hon hela vägen i mål?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Vattnadal
3/13/15, 12:43 PM
#187

Ingrid skötte sig exemplariskt, med sträckt draglina hela tiden, och hon åt och drack vid matningar. Ego höll 3 timmar, sen var han helt slut och fick växla mellan i och framför släden.
Tyvärr kom de bara till första checkpoint, ca 85 km. En mil innan fick han slagsmål i spannet. Fenja flög på Gjöa, ankaret släppte när han försökte dela dem, så Bestla lade sig i. När han låg och brottades med dem, passade Ego på att flyga på Piro. 3 av hundarna hade bitsår, Gjöa i en tass. I samråd med veterinär bröt han. Tur var väl det. För Ubbe blev riktigt sjuk på torsdagen och sämre på fredagen. Han hade diarré och spydde, fick troligen i sig något olämpligt i spåret.
Läskigt var det när de kom hem, och vi hade valpar på 4 v inne i huset. Karantän infördes. De där 8 slussades snabbt ut i hundgårdarna, och vi har haft särskilda kläder där ute, för att inte få med något in. Vi skickade in bajs till vidilab för att utesluta giardia, och tack och lov var det inte det. Ubbe är helt pigg igen och alla andra med, så nu är faran över!
Det visade sig på söndagen att det är löp på gång på nästan alla tikarna. Ingrid får hem en dejt ikväll, så vi hoppas de får till det 2-3 gånger i helgen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tjeja
3/13/15, 7:54 PM
#188

#187 

Oj vilket drama ni  haft!  😮 Hoppas att parningarna blir lyckade i alla fall!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Vattnadal
3/14/15, 10:21 AM
#189

Jag hann inte ens hem och fick träffa dem igår. Maken tog Ingrid, och de tog Felix i koppel, hann gå 100 m, sen hade de flörtat klart. De gick hem och släppte dem i en hundgård. Där fick Ingrid ha sexualundervisning med honom, sen fattade han hur man gjorde. 15 min hängning, och allt var klart 45 min efter att de kom. Jag har visst en slampa till grönis! 😂
Troligen inga problem att göra om det idag då, och kanske en sväng till imorrn.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KickiG
3/14/15, 9:50 PM
#190

Jisses, Vattnadal! Det var mig ett lopp man kommer att minnas, även om de inte kom i mål.  Hoppas det inte blev bestående men av slagsmålet, såna kan lämna elaka spår. Min egen hund kom till mig efter att hon behövde nytt hem efter ett slagsmål,och det var ingen vacker syn.

Håller tummarna för många fina valpar!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
3/15/15, 4:17 PM
#191

Ojoj, nu blir det valpar vattnadal! Skönt att han förstod vad han skulle göra med pillen😉

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emmaslindh
3/16/15, 12:27 PM
#192

Klarade teoriprovet idag 🥳 Nu håller vi fingrar och tår och hoppas på körningen imorgon!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Vattnadal
3/16/15, 3:52 PM
#193

#190 Bestla formligen hatar Gjöa, Fenja ogillar henne, Drífa tolererar henne. Gjöa blev inte chockad, och de sår veterinärerna på checkpoint kallat rejäla och nästan igenom, var bara små fåniga sårskorpor på söndagen när de var hemma igen.

Tror det är stor skillnad på hund som blir påflugen och en som är med och slåss. I vissa fall kan det behövas efter-chock-behandling några veckor med tex DAP, zylkene och kanske nåt receptbelagt med. Här gick det bra, tack och lov.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
3/16/15, 9:46 PM
#194

läst lite, så jag har lite koll på vad ni pysslar med


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
4/10/15, 10:16 PM
#195

Kom just till jobbet och fick veta att jag har sagt upp mig. Spännande, undrar när jag hade tänkt informera migsjälv om detta. XD

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
KickiG
4/11/15, 9:54 AM
#196

#195 Nämen, va alltså?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
4/11/15, 10:31 AM
#197

#195 men va? Haha

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
4/11/15, 10:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#198

Jag har sex stycken såna här sötnosar❤️denna är viltgul och så är det två geparder, två castor brokade och en svart dalmatin.

Lamina
4/11/15, 11:32 AM
#199

Ja, min brukares mamma har visst sagt det till hens pappa. Vi skrattade gott åt det. Hon har en tendens att få för sig saker… Mig är det likgiltigt, jag räknar med att få sparken inom kort och har egentligen inga större problem med det. #198 Har sett domdär. Dalmatinern är så SJUKT lik våran kanin Kim vi hade som små. *sakna* Tur jag är immun mot bilder på söta kaninungar, annars hade det nog blivit regelrätt kaninnappning.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
4/11/15, 2:07 PM
#201

#200 😂 Verkligen, mer äkta än det får man leta efter!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emmaslindh
4/14/15, 4:01 PM
#202

Idag tog jag det! Nu har jag äntligen körkort!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Annons:
ariama
4/14/15, 4:38 PM
#203

Jippi! Grattis Emmaslindh!!! 🏆

Alana82
4/14/15, 6:07 PM
#204

#202 Grattiz! en riktigt härlig känsla när man klarat av det ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Tjeja
4/15/15, 11:44 AM
#205

Supergrattis emmaslindh! Så skönt att äntligen ha det, ellerhur?!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ajanki
4/15/15, 2:02 PM
Emmaslindh
4/15/15, 9:45 PM
#207

#203-206 tack alla! 😃

#205 Ja otroligt skönt!🙂

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Grodan
4/15/15, 11:01 PM
#208

Grattis till kk 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
4/16/15, 7:51 AM
#209

Lite sent… Men grattis! :D Måste få tummen ur och fixa ett jag också…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Emmaslindh
4/16/15, 10:46 PM
#210

#208 Tack! 😃

#209 Tackar! 🙂 Gör det ! Så otroligt skönt när det är klart haha!

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Klarar_Hogberg
4/17/15, 6:35 PM
#211

Hejsan, jag har en idé, vad tycker ni om tanken med en inläggstråd där man kan gå in om man bara har någon snabb eller enkel fråga man vill ställa?

Jag vet inte om det bara är jag men jag kan tycka att det är lite jobbigt att göra ett helt inlägg bara för att ställa en eller några enkla frågor, gillar inte så mycket att ha all uppmärksamhet på mig för något så litet.. 😃

Tänkte att tråden kunde heta bollstaketet så kan man fråga, svara och bolla idéer med andra om mindre saker. Typ mer som en chat ungefär… Vad tycks??? 🤪🙂

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

KickiG
4/19/15, 7:02 PM
#212

Bara för att jag inte gjorde på morgonen det jag skulle göra på morgonen, inte heller gjorde det på förmiddagen eller eftermiddagen, så får jag se fram emot att sitta uppe sent och fixa det istället.

Men all disk är diskad, alla kläder strukna, klädskåpet städat, hunden har fått en lång promenad och blivit duschad, jag har underhållit min mamma i några timmar och jag har strimlat en massa papper till mössen.

Så helt overksam har jag inte varit.  Även om allt det där hade kunnat vänta till en annan dag…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
4/20/15, 8:02 PM
#213

❤️rätt vanlig måndag… eftersom jag lovat mig själv att jag inte ska skriva något negativt blir det inga flera ord där…

kram❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
4/20/15, 9:08 PM
#214

Jag var på begravning i Fredags. Farmor skulle i jorden. Alla 8 barn var där, nästan ingen sörjde. Det var iaf ingen som hade några protester mot att prästen gjorde situationstecken när han pratade om att hon skulle komma till himlen, paradiset eller vad vi nu ville kalla det. Det var kul att träffa släkten iaf. Vi "firade" i dagarna 2 (mer hanns tyvärr inte med.) Och vi kom fram till att tanten iaf har tagit dethär med att sprida sin säd över jorden på allvar. Är på generation 3 och vi är redan 62 stycken! Vi bestämde oss för att satsa på 100 innan nästa begravning. Oj oj, vad min släkt är normal…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Vattnadal
4/21/15, 12:10 PM
#215

Ingrid är konstaterat dräktig, vulvan har varit lite svullen hela tiden sen parningen, aptiten är sämre än vanligt på morgonen, men nu kan hon äta hur mycket som helst till middag. Vi anar tendenser att midjan börjar försvinna (hon är en väldigt smal hund, lite underhull) och tuttarna är röda och börjar redan tappa päls runt om. 

Valpning beräknad runt 14-17 maj, 17:e hoppas Tove på. Hon är ju norska, och kullen är hennes, även om jag får en valp. Jag har precis blivit lovad att få ha kullen hos mig oxå. Själaglad att slippa lämna bort Ingrid 3 månader. Detta trots att våra huskyvalpar precis flyttat ut i hundgården. Men vi hinner ju vila en hel månad innan det är dags igen!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lamina
4/21/15, 12:25 PM
#216

Åh vad roligt! Du måste ju dela med dig av deras uppväxt! :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Vattnadal
4/21/15, 12:29 PM
#217

Vi har en hemsida, som tyvärr blir dåligt uppdaterad, då jag inte kan. Jag har gjort en kennelsida på facebook istället, som jag försöker fixa med. Nu är ju Ingrids kull inte min, dvs inte en Nattfrostens, utan en Kimassok, båda kennlarna har hemsidao och finns på facebook. 

Kan hända att jag slänger in nåt foto här oxå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KickiG
4/21/15, 9:05 PM
#218

Nu sitter jag här igen istället för att göra saker jag borde.

I december när jag såg finländska a capella gruppen FORK undrade jag hur de gjorde då de gick bakom scenen för att byta kläder och det hördes sång hela tiden. Det var inte playback, här ser man hur de gör. Så var det mysteriet löst, och jag kan övergå till att grubbla på nästa sak.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

KickiG
4/21/15, 9:07 PM
#219

#215 Åh vad spännande med valpar! Grattis!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Vattnadal
5/7/15, 4:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#220

I tisdags upptäckte jag att jag vunnit plats åt mig och en kompis på Ola Salos releasparty på  Göta Källare onsdag kväll. Vi lade om lite arbetsscheman och igår kl 16 satte jag mig i bilen, lillasyster körde ner, och jag hem. Klädde mig i kort klänning, så armbågar och knän ben nog lite för kalla. Körningen hem var drygt 2,5 timmar, kroppen protesterar idag. Men OJ vad det var värt mödan. Vi var på plats straxt efter 19, syster drack vin, jag fanta. Pratade med annat folk som var där, lyssnade på musik, pratade med varandra, och Ola själv kom och välkomnade oss, pratade lite och skakade hand. Fick tröjor och linnen som presenter. Han körde en liten minikonsert med 6-7 låtar, 2 gamla som avslutning och i övrigt från nya skivan. Vi åkte hem lyckliga!
Kom knappt ur sängen i morse, för kroppen protesterade. Fick i alla djur frukost, och mig själv med. Skulle ha fastat, men hoppar över och åt frukost själv. Tog 6 km promenad med Vidar, Vittra, Cora och Ingrid. När jag selade på Ingrid lade jag en hand på vardera sida om buken. Efter en liten stund kände jag valpar sprattla, på båda sidor. OJ vad mycket lättare allt kändes då!
Huskytikarna vi haft valpar på har sett ut som ballonger när det är en dryg vecka kvar. Ingrid ser man det bara på om man känner henne. En lång kropp gömmer lätt valpar. 😍

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ajanki
5/7/15, 7:53 PM
#221

#220 Men fy vad avis jag blir!! Ola Salo❤️

Vad kul att vara där!!

MissEmmis
5/8/15, 3:25 AM
#222

Jag kan inte somna så jag sitter och läser den här tråden mitt i natten. Och inser att gruppen består att en massa olika personligheter med olika livssituationer, men alla är lika mycket djurnördar som jag, vissa till och med ännu mer än jag. 😮Och sen undrar jag hur vi blev såna?🤓🐱🐶🤪

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

MissEmmis
5/8/15, 3:26 AM
#223

Och när jag skrivit förra inlägget så ser jag att det har nummer 222….

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Annons:
Vattnadal
5/8/15, 1:03 PM
#224

Hur blev jag sån jag är?

Jag har alltid varit djurgalen. När jag var 2-3 år, grävde jag fram daggmaskar, så fort jag hittade en, pussade jag henne och trodde att alla var Sonja, min tama mask. När jag var ca 2 skaffades katt, 6 år första hunden i familjen.
Hade lite fiskar, klogrodor, eremitkrabbor, vandrande pinnar och sånt som "egna djur", till jag var 10 och fick en kanin, sen nåt år senare marsvin. Första egna hunden var jag 11 år. 
Vid 16 blev jag allergisk mot pälsdjur och då behöll vi bara hundarna. Jag skaffade då lite grodor och salamandrar, provade orm. När jag flyttat hemifrån blev det fler hundar, sen allergivänligare djur som iller, chinchilla, leguan, skäggagam, leopardgecko, och 93 skaffade jag första mössen. Den där allergin var inte så allvarlig ändå.  Polarhundssjukan gav en drös med hundar oxå.

När jag flyttade till lantgård fylldes det på, så i dagsläget har vi 12 vuxna hundar, 8 siberian husky, 1 golden, 1 grönlandshund, 2 pensionerade draghundsblandisar, sen 4 huskyvalpar, en flyttar efter rabiesvaccinet, en till är ev till salu, 2-3 stannar.  Ingrids valpar i magen blir en kvar av oxå.
Ute bor 3 stallkatter, 5 vuxna mellerudskaniner och några ungar, hedemorahöns, 10 gestriketackor och 9 lamm på max en månad.
Jag har väl runt 100 möss, 1 gerbil, 3 degus, 2 skäggagamer, 2 leopardgeckos, en pygmémus, 2 arter GALS, en sötvattensakvarium med fisk och grodor, ett saltvattensakvarium, lite maskar och kackerlackor.

Nörd så det räcker, antar jag.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
5/8/15, 5:27 PM
#225

#222 😉

Kul med djurnördsfråga.

När jag är piggare ska jag kanske skriva mitt svar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissEmmis
5/9/15, 12:23 AM
#226

Vattnadal: jag blir alldeles matt bara av att läsa om alla dina djur. Önskar jag hade en tiondel av din energi. 😉

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Alana82
5/9/15, 1:03 AM
#227

Jag hävdar att i mitt fall sitter det i generna, pappa min är likadan så kunde inte bli annat i mitt fall, ritade streckhästar från det att jag kunde hålla i kritorna, hade kaninuppfödning i mellanstadiet och har gått naturbruks, just nu har jag bara tre katter, sex marsvin, två ökenråttor, ett akvarium och tio möss samt två kullar på sex muslingar vardera, har tyvärr inte plats för mer

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Tjeja
5/9/15, 10:41 PM
#228

OMG var får ni all energi och tid ifrån att hålla på?? haha.. blir avis! Önskar jag också hade ork, tid energi, utrymmer och ekonomi att hålla på med så mycket som endel här. ha ha.

Men framför allt energi.. har fullt upp att orka med jobbet emellan varven.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Vattnadal
5/13/15, 12:30 PM
#229

Idag är jag glad. Ingrids temperatur är äntligen på väg ner, valparna kommer snart!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

KickiG
5/21/15, 10:23 PM
#230

Idag var sista lektionerna, i morgon skolavslutning. Nästa vecka planeringsvecka inför nästa läsår. Och så är mitt första år som lärare slut. Tänk vad fort det gick, och så roligt det har varit.

Det som är riktigt kul är att mössen har flyttat tillbaka till mig igen och bor inte längre i klassrummet! 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Vattnadal
5/26/15, 12:19 PM
#231

Ingrids valpar dog. Någon gång mellan kl 15-17 onsdagen den 20:e. De var pigga och helt normala runt 15, vid 17-tiden var båda döda. Antingen har de bäddats ner och kvävts av misstag eller så har någon av de andra hundarna dödat dem, vi vet inte.
Första kvällen och natten var Ingrid väldigt stressad och chockad, jag med. Det tog ett dygn innan hon släppte värsta stressen. På fredagen började hon bli mer sig själv, på söndagen är hon helt normal igen.
Vi parar om igen vid nästa löp. Då blir det halm i valplådan och är inte vi med i rummet, får ingen annan hund vara där heller.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zamwyn
5/26/15, 12:49 PM
#232

#231 Nej men, vad fruktansvärt! Stackars dig, och stackars lilla Ingrid! Stor tröstkram till er båda! ❤️

Lamina
5/26/15, 4:32 PM
#233

Men nej, vad hemskt! Tröstkram till dig, och hoppas det går bättre nästa gång. :'(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
5/26/15, 8:23 PM
#234

Ååhhh, så oerhört tråkigt!! Tröstekramar till er alla, både folk och hundar.

Grodan
7/7/15, 11:51 PM
#235

#231 ❤️kram

Jag

har

tvångssemester

den här veckan…

tråk…

(ifall ni undrar varför jag är så aktiv här just nu… lol)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Emouse
7/8/15, 9:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#236

Jag är ledsen, förtvivlad och oerhört kluven.. Mina 6 råttor som jag har kämpat med så länge och jag älskar mer än allt annat har gått åt pipsvängen. Kommer inte att kunna ta hand om dom så mycket som de behöver. Dumma allergi, dumma flytt och dumma tid som är för kort. Jag har fäst mig så mycket vid dom och jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra. Sen fyllde Lipton 1 år igår! Min lille korv❤️ Sen blir miiiin Keera 7 månader nästa vecka och Oskar blir 9 månader! Valp party❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
7/8/15, 1:01 PM
#237

Min skilsmässa har äntligen gått igenom! Efter allt j-a bråk så kunde han till slut inte göra mer!! Woho, fri som fågeln tralalalalala

Annons:
Grodan
7/8/15, 3:22 PM
#238

#236 Men… är du allergisk? Kan du inte äta medicin?

#237 Weee, grattis


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
7/8/15, 5:14 PM
#239

Jag tänker på Kakaduor.

De är intelligenta, vill ha ett aktivt och stimulerande liv, vara med, lever länge… fasiken de kanske är bättre än hund? Jag menar promenad för dem blir då i luften - de har flygsele och flyger…?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zamwyn
7/9/15, 12:30 AM
#240

#237 Grattis, vad skönt! Finns nästan inget så befriande som att få slut på ett förhållande man inte vill vara kvar i, fast det brukar folk bli väldigt provocerade av att man säger, av ngn anledning. 😃

Emouse
7/9/15, 11:04 AM
#241

#238 nä, min pappa är.. Har ju råttorna hos mamma men pappa ska flytta längre bort, där det ej går bussar/tåg och jag har ju inte körkort så jag kan ta mig till råttorna varje dag…

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ajanki
7/9/15, 5:48 PM
#242

#238 Tack!

#240 Tack! Håller med dig fullständigt :)

Lamina
7/10/15, 2:00 AM
#243

#237 Åh så härligt! Måste hålla med om att det är en väldigt befriande känsla. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
7/10/15, 8:20 AM
Annons:
Grodan
8/20/15, 9:47 PM
#245

Nämen… den här tråden är 1 år gammal… (om några dagar)

Jag har blivit med sambo! En riktig Mann!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tjeja
8/20/15, 10:26 PM
#246

😍 sån stilig en!

Bara han inte ser mössen som lagom mumsbitar/tuggor…  🤐

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Emouse
8/21/15, 12:10 PM
#247

#245 Grattis Grodis, Till en ny livskamrat!❤

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lamina
8/21/15, 12:44 PM
#248

#245 Jag är så glad för din skull. Grattis!

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
8/21/15, 9:09 PM
#249

#248 Grattis! Vilken tjusig mann du har!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
8/22/15, 10:40 AM
#250

#245 Å, så fin ❤️Stort grattis, så roligt!

Grodan
8/22/15, 3:10 PM
#251

Han är så underbar och han är bra med alla djur. Kanske inte katter, men det är jag glad för. När Pygge Lunk hade fastnat under altantrappan talade han snällt om det för mig så att jag kunde hjälpa henom.

Mössen är han überförtjust i. Det ska slickas o duttas.

Råttorna är också väldigt intressanta, men tyvärr är de rädda för honom. Även illrarna är avvaktande och konstigt nog mycket snällare mot honom än vad jag är van vid att illrar är.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ajanki
8/22/15, 3:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#252

I dag kom Eugene hem till mig, hoppas han håller länge😃

Grodan
8/22/15, 3:39 PM
#253

en fååååååååååååååååååård… jag gjorde mig av med min… den föll isär efter 10 år… det blev för dyrt, opålitligt o jobbigt o osäkert…

18000 mil, 13 år… hm… antar att du fått den gratis.. (min ford fokus var 11 år o hade gått lite mer, jag fick 7000 för den… o då var ändå däcken skitfina på alufälg o massa saker bytta+ att den var asfin i lacken osv… dvs andrahandsvärdet på ford är lågt)

så svårt detta med bilar…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
8/22/15, 7:25 PM
#254

#253 Ha, ha ja då blev jag nog grundlurad, gav 10 000 😛

Men då vet nog ingen här i Västergötland att dom har lågt andrahandsvärde, dom ligger runt 9-12 000 i denna årgång.

Grodan
8/24/15, 4:02 PM
#255

#254 eller så är 10 papp inga direkta pengar när det handlar om bilar… 😛

hursom hoppas jag givetvis att du fått en bra bil… kanske är den lagad o fixad o gullad med så att den håller måååååånga måååånga mil längre än fabrikanten avsåg vid tillverkningen


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
8/24/15, 5:23 PM
#256

#252 Köpt på bilfirman i Älgarås? Isåfall har du definitivt blivit lurad på överpris. Men härligt med en bil :)

Grodan
8/24/15, 8:52 PM
#257

Fan vi mobbas inte nu väl.

Ajanki, ta det inte personligt.

Jag köpte bil nyligen och blev GIVETVIS lurad. Man blir alltid det när man köper bil. Så är det. Men det är ändå mitt bästa bilköp hittills. Jag har nämligen inte ångrat mig. Första två veckorna saknade jag Fåååården o surade över vissa saker med Tåjåtan. Nu märker jag det inte.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
8/24/15, 9:02 PM
#258

#257 Skulle aldrig falla mig in att mobbas. Däremot vet jag att Ajanki bor relativt nära bilfirman ifråga. Därav min fråga. Har varit tillsammans med deras förre bilmekaniker så jag vet hur de blåser folk. Annars är det toppen med en bil, vilken frihet Ajanki får :)

Annons:
Alwyn
8/25/15, 8:20 PM
#259

Kan inte välja kan inte välja kan inte väljaaaa! Nataler, Sebramöss eller Pygmemöss?!?!?!

Lamina
8/25/15, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#260

Idag var jag in till Nynäs och köpte mig en rolig pryl. Undra vad som ska bo här? :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
8/26/15, 7:00 AM
#261

#257 Ingen fara, jag tar inte åt mig av det där :)

#256 Nej, jag har köpt den privat av en familj i Skövde.

10 000 kanske inte är så mycket pengar för en bil men för mig är det ganska mycket pengar att kägga upp på en gång! Nu håller jag tummarna att den håller ett tag :)

KickiG
8/26/15, 7:56 AM
#262

#260 Åh, den där har möjligheter. Det är väl inte så att det blir en liten mus eller musa som ska flytta in där?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
8/26/15, 8:47 AM
#263

#260 Kan det vara en liten silverpojke som ska flytta in där kanske😉

Lamina
8/26/15, 10:15 AM
#264

#262 #263 Kan ju tänkas att det är så. :D

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Zamwyn
8/26/15, 10:58 AM
#265

#259 Jag skulle ta nataler. 😛

Annons:
Alwyn
8/26/15, 12:12 PM
#266

#265 Jaha vad spännande, jag har dock läst att de ofta är väldigt aggressiva…hur kommer det sig att du skulle ta Nataler?

Zamwyn
8/26/15, 12:25 PM
#267

#266 Var inte aggressiviteten mer förr?  Jag hörde mkt sånt förr om åren, men numer har jag bara hört motsatsen, att de är trevliga och kontaktsökande. Har dock aldrig haft en enda natal själv, så ska absolut inte hävda vare sig det ena eller det andra med bestämdhet. Sen gillar jag deras fluffiga päls, ska jag erkänna. 😃

Pygmémöss, hur söta de än är, vet jag inte hur mkt de får ut av att vara i fångenskap och jag är personligen inte så mkt för bara "tittdjur" som inte tycker om mig. Zebramöss är helt ok, har haft en del med dem att göra gnm jobb, men jag tycker nataler verkar ännu mer spännande.

Hade du nämnt taggmöss hade jag satt dem på första plats, för de tycker jag är underbara! Så milda och rara, och det är fantastiskt med så välutvecklade nyfödda ungar som de får. Men de lär ju vara så svåra att få tag på nu.

Alwyn
8/26/15, 1:04 PM
#268

#268 Okej, där ser man! Frågan är vad som är bäst att satsa på om man vill föda upp, de är alla så svåra att få tag på.

Jag har kollat runt en hel del och det är svårt att få tag på både nataler, sebramöss, pygmemöss och taggmöss i sverige. Jag vet en som föder upp pygmeer i Göteborg och en som föder upp sebramöss i Skåne. Nataler går att få tag på från grossist men det känns inte rätt. Taggmöss vet jag ingen som har så då får jag köpa på mässa var gång jag vill ha nytt blod. 

Jag vill inte att de ska bitas men det gör inget om de inte vill gosa, jag tänkte mest skapa miljöberikning för dem och sånt.

Zamwyn
8/26/15, 1:30 PM
#269

#268 Ev. finns det duktiga nataluppfödare i Finland. Rapunzels kanske? Har för mig att hon fött upp sådana förr iaf. 

Taggmöss hade jag gärna hakat på ett utbyte av avelsdjur om ett par år, för jag har alltid varit inställd på att ha och ta iaf enstaka kullar igen ngn gång. Är dock inte läge för det nu.

Velinga1984
8/26/15, 5:08 PM
#270

#261 Hoppas den håller länge :)

Lamina
8/27/15, 9:32 PM
#271

Står en tom musbur på mitt rum, redo för en söt liten muspojke. Ser den varje morgon när jag vaknar och varje kväll när jag går och lägger mig. Längtar så det gör ont! Ny mus, ny mus, ny mus! *längtar*

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
8/30/15, 2:05 PM
#272

#271 Tycker du ska starta en ny tråd om detta. Jag har lite frågor.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Lamina
8/30/15, 10:52 PM
#273

#272 Kommer göra det, när min muspojke flyttar hem. Till dess kan du ju alltid skicka ett PM. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Tjeja
8/30/15, 11:10 PM
#274

Dags för en helt ny klottertråd nu också tror jag? :-D

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
9/1/15, 9:25 AM
#275

#274 Nej nej, inte ny förrän den gamla är helt slut. Här brukar det uppstå kamp om vem som får äran att skriva sista inlägget 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
9/1/15, 8:09 PM
#276

#275 ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Tjeja
9/2/15, 12:02 AM
#277

#275 😂👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

KickiG
9/2/15, 8:02 AM
#278

22 inlägg kvar…

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Lamina
9/2/15, 2:02 PM
#280

20… Jag ska på bröllop i helgen. Min syster ska gifta sig. Jag är dum. Jag har ingen lust…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Zamwyn
9/2/15, 8:49 PM
#281

19

Bröllop är jobbiga. Hoppas du får trevligt i slutänden ändå!

Emouse
9/3/15, 4:03 PM
#282

18 Min duuuumma dator har varit paj i veckan så får väl passa på att skriva det på skolans dator:P

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alwyn
9/3/15, 6:01 PM
#283

17 har talat med två etologer och en djurskötare idag, så härligt med trevliga och hjälpsamma människor! :)

ajanki
9/3/15, 6:58 PM
#284

Är ledsen i dag! Fick ta bort min unga finska abyhona och hennes vääldigt unga dotter pga. tumörer😭så där rök ännu en abylinje,,suck, börjar tappa tron på mina aby😕

Tjeja
9/3/15, 7:15 PM
#285

15

Oj Ajanki, vad tråkigt! Skickar en stor kram till dig! 🌺Jobbigt när man förlorar både älsklingar och en massa hårt arbete och tid man lagt ner.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ajanki
9/3/15, 7:42 PM
#286

#285 Tack!

 Fy, nu lät jag som om jag bara brydde mig om aveln..men så är det inte! Är väldigt ledsen att mista tjejerna, dom var så goa❤️

Annons:
Tjeja
9/3/15, 8:27 PM
#287

Nej #286, så uppfattade inte jag det i alla fall! Klart man är ledsen för båda delarna. 

Förlorar jag mina älsklingar sörjer jag dem massor, men nog sjutton skulle jag även känna sorg om jag förlorade något jag arbetat massor med samtidigt också! Det skulle ju knappast göra sorgen över älsklingarna mindre, snarare tvärt om, två sorger samtidigt gör ju saken bara ännu jobbigare! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

ajanki
9/3/15, 8:51 PM
ariama
9/4/15, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#289

11 😃

Kikat in här för en gångs skull. Har svårt för de här lååååånga trådarna för min dator gillar dem inte, utan vill bara sega och tramsa sig.

Är intressant att läsa om lite vardagssaker, på både gott och ont, hur ni har det, vad som händer er eller är på gång.

Kommer att uppskatta den nya tråden, innan den blir för lång igen. Men var lugna, jag kommer inte försöka skriva det sista inlägget. 😉

Men jag kan berätta att jag fått mina första barnbarn, två stycken på en gång, (av samma mamma). Ett par helt magiska tjejer. 😘

Och att jag är i slutspurten av ännu en ankgård som jag bygger ihop med svärdottern (som inte har människorbarn utan ankbarn). Ankgårdarna är rejält gjorda, omgärdade med elstaket i slutänden.

Ankor är goda tycker skogens alla djur, Från små till stora, från krypande till grävande till hoppande till flygande.

Vattnadal
9/4/15, 4:37 PM
#290

Grattis till barnbarn och ankor. Skulle oxå vilja hga ankor, men tror det blir för slabbigt om de får dela bo med hönsen… Ska rädda 10-15 damer från ett lokalt hönseri nu i oktober, så de får bo lite lyxliv hos mig istället för att slaktas bara för att de ruggar och inte klämmer ur sig massor av ägg ett tag..

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ajanki
9/4/15, 5:12 PM
#291

#289 Stort Grattis till barnbarn och ankor❤️

Emouse
9/4/15, 5:29 PM
#292

9 #284 åh, vad tråkigt!😢 #289 Grattis till vackra barbarn❤

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ariama
9/4/15, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#293

Tack! Ankorna är ju inte mina, utan svärdotterns, hon som bor på gården med ena sonen. Barnbarnsmamman bor i Stockholm med andra sonen.  Det är "nära" ändå.

Jag har inga ankor, bara möss, och inte en tanke på att skaffa andra djur. Mössen får räcka, men det är underbart att ha kvackande ankor på gården (som faktiskt är lika tama och personliga som mina möss, om inte mer 😃).

Ja, ankor är ena riktiga slabbdjur.  Dom är bra på att "skita ner" med sitt evinnerliga vattenslabbande. Men oj så mysiga de är samtidigt!

Tjejerna  (människo-pytte-tjejerna) viskar jag hemligheter med. Berättar om möss och ankor och flugor och blommor och varvar med lite genetik och annat viktigt här i världen, men dom fattar ingenting.  Dom har inte kommit så långt än, vänta bara!! 😛

(PS flugor är en annan passion jag har, liksom entomologi över huvud taget. Flugan på bilden är fotad i min trädgård och heter Chloromyia formosa, en vapenfluga utan svenskt namn, ca 7 mm lång)

Annons:
Tjeja
9/4/15, 9:15 PM
#294

7

#9 Ooh vilken vacker fluga och bild! Gillar också insekter! Så länge dem inte suger blod eller bits! Skalbaggar är ofta både vackra och fascinerande tex tycker jag! 😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Grodan
9/10/15, 11:14 PM
#295

tvåhundranittiofem


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
9/10/15, 11:14 PM
#296

tvåhundranittiosex


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
9/10/15, 11:15 PM
#297

tvåhundranittiosju

grattis amaira till barnbarn förrresten ❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
9/10/15, 11:15 PM
#298

tvåhundranittioåtta

han satte foten i en potta


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
9/10/15, 11:16 PM
#299

och kunde inte komma loss


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
9/10/15, 11:17 PM
#300

trehundra


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: