Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 505 ggr
Minoth
2014-09-14 17:35

Mina favoritmöss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag får en kull med möss blir dessa ungar hanterade från dag 1 och sedan varje dag. Något som är viktigt för mig är att mina möss ska vara trevliga och lugna och inte hamna i "popcorn" stadiet när de växer upp. Detta gör väldigt få individer här hos mig. 

Jag vill ha möss som kommer fram till burkanten och hälsar på mig. Jag har varit väldigt lyckligt lottad som har fått just såna möss. Och jag älskar min linje som jag har nu! 

De bor i öppna burar där jag får en bra kontakt med mössen, och jag upplever att de trivs väldigt bra med det.  Jag gillar heller inte möss som ligger helt platt i handen utan de får gärna vara nyfikna och vilja utforska

I min senaste kull med ungar har fått några riktiga tassdarrande mysproppar. De är nu två veckor fyllda och öppnat ögonen. Ligger fint i handen och blir gärna klappade och pussade på :) 

Här är först ut en liten Cinnamon tjej

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Annons:
Minoth
2014-09-14 17:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till liten mysmus :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Minoth
2014-09-14 17:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Somnar nästan i handen :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ariama
2014-09-14 19:17
#3

❤️

KickiG
2014-09-14 20:15
#4

Vilka sötnosar!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Minoth
2014-09-14 20:43
#5

Hantera mycket och ofta ligger till grunden verkligen tycker jag. Spelar ingen roll hur trevliga möss man har, struntar man i att hantera ungarna de första veckorna tycker jag att det syns direkt… Jag förstår att uppfödare som har massor av möss och föder upp på stor skala har svårt att hitta tiden att hantera alla ungar på samma sätt. jag är glad att jag inte har så många möss :) jag tittar till mina och är och pillar i deras burar mååååånga gånger varje dag :)

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: