Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 584 ggr
DenisVF
9/19/14, 5:03 PM

Musenshus!

Nu har jag äntligen fått hem min lilla mushane!

Han är jätte trevlig och håller på och kollar igenom alla nya prylar.

Men jag tänkte fråga en grej, hans lilla hus. Det ser så tomt och hårt ut ifall han sover där. Finns det något man kan lägga in så det blir lite bekvämt?  

Tacksam för svar hehe :)

Annons:
Lindb
9/19/14, 5:57 PM
#1

Jag brukar lägga strimlat tidningspapper under bottenmaterialet, så att mössen får jobba lite och själva bygga bo i huset! Har också använt bomull ibland, som jag lägger ut i buren, som dom själva får bära in. De är mästare på att bygga bo på "tomma och hårda" ställen kan jag säga..

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Emmaslindh
9/19/14, 5:57 PM
#2

Toapapper duger fint :)

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Emmaslindh
9/19/14, 6:14 PM
#3

#1 bomull kan linda sig om tassar och svans på dom så det är inte att rekommendera. Dock hört att kapok (stavning?) ska vara ett säkert alternativ till bomull. Jag har själv vart med om en hamster som blev av med ett ben pga vadd/bomull.

Hjärta Älskade husdjur Hjärta

Minoth
9/19/14, 6:36 PM
#4

Ja ett hus räcker inte! Möss MÅSTE ha tillgång till bomaterial som är strimlat eller som de kan skrimla själv. De har ett stort behov utav att bygga bo och de bör ha RIKLIGT med bomaterial. Tidningar, toapapper osv.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

KickiG
9/19/14, 7:43 PM
#5

Jag brukar riva en del färdigt så de har att bädda med direkt, och sedan ha i hela bitar tidningspapper eller toapapper/hushållspapper som de får strimla själva under längre tid.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

DenisVF
9/19/14, 8:56 PM
#6

Tack så jätte mycket för alla svar! Han sussar inne i huset nu, efter att ha jobbat hårt med att fixa sin lilla lya! Jag är jätte glad över er hjälp, alla är så vänliga här! Det är underbart! Tack!! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: