Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 803 ggr
Lamina
2014-10-06 01:24

Färghjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Popcorn här driver mig till vansinne på alla sätt som går. Särskilt hans färg ger mig huvudbry. Han är beigeaktig, typ nånting mitt emellan väldigt ljus chocolate och champagne. Tänkte först att det var någon blekt variant. Men så såg jag att han har rubinögon (visste inte ens att möss kunde ha det?) och tanfläckar på magen. Ett riktigt huvudbry alltså… Här syns Popcorn på bild med Måns (Tricoloren) Den återger inte färgen så bra tyvärr, den är för mörk. Jag vet att hans svans ser förjäklig ut, har inte riktigt bestämt vad jag ska göra med honom…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2014-10-06 01:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här ser man den rätta färgen bättre. Men tja, så mycket färg syns ju inte…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
2014-10-06 07:56
#2

Haha, nä det underlättar inte precis att han är mest vit. Jag gissar på lilac/tan. Rubinögon . . . ja, jag vet inte . . . Det bleker pälsen lite, men inte som rödögongenen, som jag förstått det. Får väl ta och läsa på lite mera om Ruby-eyes, om det nu hjälper när jag ändå inte vet vilken gen/gener det handlar om.

ariama
2014-10-06 09:05
#3

Gissar fortfarande på lilac/tan, och gör vitteckningen ansvarig för rubinögonen.

Hur ljus eller mörk vissa fäger är, beror på polygener, och det kan vara ganska stora skillnader i nyanser på samma färg men olika möss.

StillaSinnet
2014-10-07 20:26
#4

Är han splash/tricolor? De är ju uppbyggda av blekgener och det kan vara allt från himalaya (rödögda), siamese (rubilögda) till colorpoint och olika ce-kombinationer. Burmese och beige är vanlig färg på både splash och tricoloer och det utgör då de ljusa fläckarna ihop med svart (och ev vitt om det är tricolor).

De kan även vara oddeye

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Upp till toppen
Annons: