Annons:
Etikettertill-minne-avin-memorian
Läst 2452 ggr
Lamina
2014-10-26 19:42

RIP mina älskade möss (Bats is no more)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Efter att ha kämpat med äckliga kryp hos mina möss ett bra tag nu utan minsta framgång har jag nu gett upp. Har sanerat allting 2 gånger och haft mössen på ständigt pågående strongholdkur i vad som känns som evigheter utan minsta resultat. Att sedan se en hel kull med stora fina ungar bara tyna bort och dö, och hur mina möss börjar bli hängiga, sjuka och trötta är mer än vad jag klarade av. Efter mycket funderande bestämde jag mig för att det enda jag kunde göra var att ta bort allihop. Jag har aldrig tagit ett så tungt beslut, aldrig gjort något så jobbigt. Men det är en del av livet som djurägare. Att kunna ta tunga beslut och klara av att släppa taget. Jag kommer ta en paus på ett år eller två och sedan starta upp igen. Men just nu har jag ingen ork att tänka på det. Jag vet inte om jag kommer orka hänga kvar i musvärlden. Vi får se. Men jag vill hedra mina älsklingar med en liten "minnessten". Till mina älskade möss. Jag hoppas ni har det bra där på andra sidan regnbågsbron. Och jag hoppas ni kan förlåta mig för att jag inte lyckades rädda er. Bats After Hours  Bats Arabian Star  Bats Crave  Bats Fifty Shades of Grey  Bats Forever Wild  Bats Free Like a Flying Demon  Bats Fun Factory  Bats Hitachi Magic Wand  Bats Joyful Pleasures  Bats Love Honey  Bats Musta  Bats Pipedream  Bats Pretty Love  Bats Rascal Toys  Bats True Beliver  Bats We-Vibe  Candy Corn  Diamantens Hemmorojd-Knut  Diamantens Kent-Ove  Kino af Leison's  Kirai af Leison's  Korira af Leison's  Kovu  Leison's Hatee-Hatee-Ho  Leison's Luka  Leison's Scofield  Måns  Nefret af Lesion's  Popcorn  SE-ajanki's Canel  SE-ajanki's Cirrus  SE-ajanki's Erykah  SE-ajanki's Yllandar  SE-ajanki's Yeschant  SE-ajanki's Äcco  SE-ajanki's Ängman  SE-Vattnadal's Chamonix

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Stephanie
2014-10-26 19:50
#1

Oj vad tråkigt att höra! 😕 Styrkekramar i mängder!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Emouse
2014-10-26 20:10
#2

Nej vad tråkigt:'( massa kramisar❤️❤️❤️❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ariama
2014-10-26 21:00
#3

Ååhhh, så förfärligt tråkigt och sorgligt!!!

Du har fullständigt rätt  i, att man måste ta svåra och tunga beslut ibland, som djurägare. var STOLT över att du tillhör de människor som KAN göra det!!!  Det är strongt!!

Många många varma tröstekramar ❤️ Känner djupt med dig!

Fjordell
2014-10-27 01:36
#4

🌺❤️

KickiG
2014-10-27 09:48
#5

Vilket jobbigt beslut det måste ha varit! Stora kramar till dig!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Velinga1984
2014-10-27 13:36
#6

Beklagar verkligen men Otroligt starkt beslut av dig! 

Jag ryser och får tillbaka blickar på när jag satt nyförlöst och tittade på min nyfödda son som låg med andningshjälp. Just där och då insåg jag att mina möss inte kunde vara kvar.  Mina möss flyttade iofs till vänner, bortsett från några lite skröpliga men jag minns denna känsla om maktlöshet. Jag stod inte ut så länge, så några månader senare inskaffade jag 3 honor. De går som enbart sällskapsmöss. Ibland räcker det, att bara ta ett kliv tillbaka.

Annons:
Vattnadal
2014-10-27 14:02
#7

Stor varm kram! De där krypen är så jobbiga, och jag blir så arg när alla inte tar det på allvar. Starkt gjort av dig att ta beslutet. När du är redo igen, så finns det alltid möss hos mig, vet att du gör allt för dem!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
2014-10-27 18:30
#8

Otroligt jobbigt beslut att ta. 

Stor kram till dig❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2014-11-03 19:25
#9

Tack för alla fina ord jag fått här och i PM. Det är tufft ibland, när jag har tid att tänka och känna. Undrar om det var rätt beslut att ta, om det verkligen var mössen bästa jag hade för ögonen… Men jag vet ju att dom inte mådde bra. Vet helt ärligt inte hur jag ska palla 2 år utan gnagare…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2014-11-03 21:13
#10

Jag vill för övrigt även tacka ajanki och Lottiz som varit enormt stöd för mig i kampen mot dessa äckliga kryp. Det finns inte ord att uttrycka min tacksamhet till er.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ajanki
2014-11-15 22:24
#11

Jag känner med dig Lamina❤️

#10 ❤️

Lamina
2014-11-17 12:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#12

Man tror att allt är lugnt. Så går jag förbi müslin på affären. Springer nästan in i musrummet för att mata, vattna och säga godnatt innan jobbet. Eller som idag, sitter och lyssnar på musik när E-type dyker upp i öronen med Free Like a Flying Demon. Och så är hela ***** dagen förstörd… Fy *** vad jag saknar er ibland! :'(

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
2014-11-17 12:21
#13

🌺💔🌈😢❤️🌺

Annons:
ajanki
2014-11-17 12:22
Upp till toppen
Annons: