Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 790 ggr
[TeczMex]
2014-11-14 09:00

Parning

Heej =) jag köpte min lilla pojke från skolan efter att han hade varit väldigt mobbad och biten. Nu bor han med mina två tjejer och nu skulle jag vilja ha bebisar =) han är väldigt framåt nu, väldigt snäll liten pojke men jag har funderat på om han kanske inte kan/vågar inte para sig efter att han har blivit så nertryckt, skulle det kunna vara så? Dom sover alltid i samma hus och det har aldrig varit något bråk men det kanske är något som sitter i hans huvud.

tack för svar =)

Annons:
Angies bebben
2014-11-14 09:05
#1

Hej! Det brukar funka för möss o ensam med 2 töser lär det inte vara problem. Hur länge har du haft de tillsammans? Om han inte är steril av nån anledning så tror jag du kommer få bebisar.

[TeczMex]
2014-11-14 09:28
#2

okei, då hoppas vi =) dom lärde känna varandra sen sommarlovet och dom har  gått tillsammans  några veckor då och då tidigare men Anduin(pojken) fick problem med andningen utav spånet så han fick flytta ut ett tag men jag tog bort spånet så nu har dom bott tillsammans i två veckor på söndag, det är nog lite tidigt för dom att para sig just nu men tänkte bara se om någon hade lite råd också kanske =)

KickiG
2014-11-14 11:15
#3

Här finns lite länkar som kan vara bra att läsa igenom http://mus.ifokus.se/discussions/501c0a2988f47252b3058ce9-faq-artiklar?stickies-1

Jag hoppas du har tänkt på att en mus kan få väldigt många ungar, och om båda honorna blir parade har du fort massor med möss. Hanarna och honorna måste sedan också skiljas åt. Hanar går inte alltid ihop, så dem måste man oftast ha ensamma i skilda burar.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

[TeczMex]
2014-11-14 11:52
#4

jag gick in på länken men jag har inte rättigheter att se innehållet? yes det har jag redan tänkt på och jag har redan extra burar/byro till dom vid behov =)

Lamina
2014-11-14 11:55
#5

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2014-11-14 14:48
#6

Det var faktiskt rätt länk jag hade. Lamina, jag tänkte på Aktuellt just nu -> FAQ Artiklar, men den ligger under admin ser jag nu. Det ska den väl inte göra?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: