Annons:
Etiketttävlingar
Läst 594 ggr
ajanki
2014-11-16 12:47

Månadens mus december

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/11

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/11

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
2014-11-16 12:59
#1

Här är Mowgli tillsammans med två av sina söner. Mowgli är uppfödd hos Lotta men jag har köpt honom från Patricia (Tsunamis) 

Mowgli är en underbar mus! Så snäll, tillgiven och lugn. Han bor fredligt med sina söner och det känns som om han alltid kommer göra det!

Han älskar att komma upp på motionsbordet, även att pussas ligger högt på hans gillalista:)

ariama
2014-11-23 19:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Saska är precis så gullig irl som hon ser ut att vara på fotot. En snäll och lugn mus som är lite blyg och lite försiktig av sig, men kommer alltid och hälsar och är inte rädd. Hon är en "typisk Björndalsmus" på många vis, och hon har fullt av "älsklingsmöss" i stamtavlan.

Hon är chocolate/tan satin långhår i korsad typ. På fotot ser hon lite barnslig ut, men hon är strax 7 månader och mamma till en mycket fin kull härliga ungar. Hon är inte heller någon liten mus, fast det kanske ser ut så på fotot.  Mormor är Honey Crisp som var en av de ljuvligaste sällskapsmöss jag haft.

StillaSinnet
2014-11-24 12:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag vill gärna anmäla min stolthet! SM-vinnare i år

Gr.ChSMS1-14 SE-Lamborghini. En mus som äger en stor del av mitt hjärta! Han är inte bara snygg. Han är fantastiskt trevlig. Möjligen lite rund men det är mitt fel. Han har allt det jag vill att en perfekt mus ska ha. Han är lugn, snäll, tålmodig, sällskaplig, nyfiken, vältypad, stor, vacker och han är trygg. 

Lamborghini fyller 1 år 3 december, om ca en vecka

-Min bamseklump ❤️.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: