Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 827 ggr
Telleliten
2014-11-20 11:19

Godis till mössen

Hej.

Jag vill gärna ha tips på bra "godis" till mössen när man ska få dom handtama.

Frolic, Knäckebröd, hundkex och äpple var tydligen inte tillräckligt gott.

Annons:
MoaLava
2014-11-20 11:31
#1

Favoriten här är solrosfrön. :)

Hälsningar Moa =)

Telleliten
2014-11-20 11:38
#2

tack det ska jag testa!! 

En kompis gissade på mariekex men kan det inte vara för mkt socker för dom små liven?

KickiG
2014-11-20 17:51
#3

Krossad madel funkar här, jordnötssmör, matolja… Men man får vara försiktig med att inte ge för mycket. Med möss så är även små smulor stora. 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lojs
2014-11-20 21:24
#4

Jag brukar ge någon liten smula kött från min tallrik, en bit utan krydda på, det brukar vara mycket poppis! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chilizera
2014-11-21 10:41
#5

Jag kör rostad lök som godis. I pyttesmulor. Bara haft någon mus än så länge som inte uppskattat det, varit poppis hos övriga.

Sedan är det värt att tänka på också att maten är sekundär för mössen. Säkerhet går först, så känner de sig alltför osäkra så struntar de i mat hur gott det än är.

Men fortsätt locka med mat så vänjer de sig så småningom vid din närvaro och börjar intressera sig för den.

Telleliten
2014-11-26 12:54
#6

#5 tack! det förklarar mkt. För när jag lämnat nått av "godiset" så har dom gärna velat äta av det men inte när jag haft det i handen. Har börjat testa med en liten sked i stället och då vågade en av tjejerna ta ett solrosfrö.

Annons:
Upp till toppen
Annons: