Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 945 ggr
ariama
2014-11-24 12:43

sö cream broken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag klarar tyvärr inte att fota mina ljusa creammöss, så färgerna blir korrekta. Mestadels blir allt vitt, eller vitblänk. Min kamera har lagt av sina funktioner, t.ex. att göra blixten mildare/svagare.

Hur som helst, ett uruselt foto på Indira, som föddes "vit", med svarta ögon (eller snarare "svarta med svag rödton", typ). Så småningom mörknade det vita lite tyckte jag, men så blev hon "flammig". Märkte jag i går först. Igår blev hon 5 veckor. Och först i dag såg jag att hon faktiskt är tecknad!

Broken eller even, mest even på kroppen, men broken med en fläck bara runt ena örat. 

Jag har mörkat och  skärpt till fotot, för att teckningen ska kunna synas. Så fotot är ännu sämre än det var från början 😃 men jag tycker hon är så häftig! Har aldrig sett en tecknad cream förut. Har bara kunnat hålla cream bredvid en tecknad, för att avgöra att färgen inte är vit. Tecknade är ju alltid vita.

Annons:
KickiG
2014-11-24 18:36
#1

Vilken cool teckning! Den är alltså jättesvag i verkligheten om jag förstod dig rätt?

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Emouse
2014-11-24 18:57
#2

Hon var ju jätte häftig!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

StillaSinnet
2014-11-24 19:55
#3

kanon att avla tricolor med!

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

ariama
2014-11-25 12:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#1. Ja, den är svag i verkligheten. Ser mest ut som "skuggor", eller "smuts" om man tittar snabbt. Lätt att missa. För några dagar sedan syntes fläckarna inte alls, och de lär djupna med tiden.

#2. Ja, hon är häftig! Särskilt tillsammans med jämngamla kompisen Synthia, som är cream utan vita fläckar (dock lite mörkare cream). Dom matchar varandra så fint!

#3. Ja, det har du ju rätt i. Nu kommer hon inte att gå i avel, utan både Indira och Syntia ska flytta, idag till och med, och bli sällskapsmus på heltid 😃.

ariama
2014-11-25 12:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

.

ariama
2014-11-25 12:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Indira till höger. Synthia till vänster. "blänken" på Synthia är inte vita fläckar, hon är jämnt creamfärgad. Svårt att fota dessa färger bara.

Annons:
ariama
2014-11-25 12:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

.

Upp till toppen
Annons: